Sketchup tegnekonkurranse MKII! 6.Runde NYTT TEMA: HØYTTALERELEMENT!! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 221
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stephenm:
    Virkelig imponerende dette!!
    designmessig minner det meg om en ting mellom vincent og classè, noe som ikke sier så rent lite om jobben!

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så meget!

Hmm, da var det opp til meg å finne på et nytt tema. De forsterkerne vi har laget trenger jo en partner i form av en signalkilde. Jeg vil ikke avgrense temaet til en cd-spiller, så derfor blir det neste temaet digital signalkilde.
    Her vil jeg se f.eks muligheter for nettverksavspilling, multikanals SACD, harddisk og kreative loademekansismer for CD Designet på boksen blir selvsagt det viktigste, men jeg vil også legge vekt på baksiden med tilkoblingsmuligheter, funksjoner osv! Dere kan gjerne lage en avspiller med rør på analogutgangen

Håper dere setter fantasien i sving og kommer med mange stilige forslag!
    Lykke til

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Takker så meget!

Hmm, da var det opp til meg å finne på et nytt tema. De forsterkerne vi har laget trenger jo en partner i form av en signalkilde. Jeg vil ikke avgrense temaet til en cd-spiller, så derfor blir det neste temaet digital signalkilde.
    Her vil jeg se muligheter for nettverksavspilling, multikanals SACD, harddisk og kreative loademekansismer for CD Designet på boksen blir selvsagt det viktigste, men jeg vil også legge vekt på baksiden med tilkoblingsmuligheter, funksjoner osv! Dere kan gjerne lage en avspiller med rør på analogutgangen

Håper dere setter fantasien i sving og kommer med mange stilige forslag!
    Lykke til
    Du er ikke lite kravstor!! Tenk på oss nybegynnere da
    Men jeg skal forsøke, er litt morro detta, selv om det mangler endel ferdigheter i sketchup enda.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, kravstor må man være Nå trenger du ikke å lage en avspiller som gjør alt dette. Det er ikke noe i veien med en ren cd-spiller heller Det viktigste er at bidraget ditt passer under kategorien digital signalkilde/avspiller.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En enkel "first assignment" kan jo være en slags "high end network shuffle player". Ytre flater kan være rene og pene, uten knapper. Det eneste man trenger er vel egentlig å lære seg å lage noe tekst i front på kilden og tegne gjerne power-kontakt, RJ-45 inngang og RCA eller XLR output. Får se om jeg gjør ett forsøk... (lite trening i Sketchup!)

DrE

Newcomer eskil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Mitt første forsøk på litt tegning/konstruksjon. Det ble en cdspiller der jeg rappet ideer fra øst og vest.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lett at jeg ikke kan måle meg med gutta her i sketchup-tråden, men tenkte kanskje noen kunne svare meg på et spørsmål da i hvert fall!

Når man har tegnet en høyttaler og ønsker å vise 2 av denne, så kopierer man jo bare det man allerede har gjort. Men, slik jeg har det nå så er diskant og mellomtone dratt mot ene siden av baffelen, så når jeg copy-paster så føler jeg at jeg skulle hatt muligheten til å invertert den ene, slik at det ikke bare ser ut som 2 stk venstre-ht for eksempel! :P

Is there a way? Uten å måtte tegne om den ene?

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mitt produkt. En harddiskspiller med innebygget DAC.
    På fronten er det kun en av/på knapp, for å få et ryddig utseende. Man må bruke fjernkontroll for å styre denne, men det er jo det enkleste:wink:
    På utgangssiden er det god plass mellom kontaktene slik at man kan bruke litt større kabler. Bare kom med tips til forbedringer hvis dere ønsker det:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW mik92!! Dette var utrolig pent.. stå på!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CD-Spiller

Kjeda meg litt i dag så jeg lagde meg en cd-spiller i samme serie som harddisk-spilleren. Nå har jeg laget fjernkontroll også, ble ganske fornøyd med den:-D
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Kjeda meg litt i dag så jeg lagde meg en cd-spiller i samme serie som harddisk-spilleren. Nå har jeg laget fjernkontroll også, ble ganske fornøyd med den:-D
    Ser jo greit ut dette.. men hvor på spillern har du tenkt å sette knappene for neste/forrige track etc? på toppen? mener da kanten i front, slik Sony hadde på en av sine super spillere engang itiden :P.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også dette ble pent, men jeg lurer på hvorfor det står "AC Out" på baksiden? Er det et kraftverk du har tegnet? :lol:

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ooops!!!
    det skal jo stå ac in
    det skal ikke være knapper på cd spillern og harddisk spillern. alt styres fra fjernkontrollen, enkelt og greit.

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig stilig sett du har laget!

Det neste du må gjøre er å integrere cd/dvd-spiller i harddisk-enheten, så har du et komplett anlegg:-D

I tilfelle 2 enheter så kunne du kanskje lagd en slags mulighet for stabling av enhetene oppå hverandre? F.eks. 2 hulrom under som går i 2 spor oppå?
    Eller noe sånt:-D

Uansett, så vil jeg gjerne ha et sånt sett når det er ferdig utviklet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Ser lett at jeg ikke kan måle meg med gutta her i sketchup-tråden, men tenkte kanskje noen kunne svare meg på et spørsmål da i hvert fall!

Når man har tegnet en høyttaler og ønsker å vise 2 av denne, så kopierer man jo bare det man allerede har gjort. Men, slik jeg har det nå så er diskant og mellomtone dratt mot ene siden av baffelen, så når jeg copy-paster så føler jeg at jeg skulle hatt muligheten til å invertert den ene, slik at det ikke bare ser ut som 2 stk venstre-ht for eksempel! :P

Is there a way? Uten å måtte tegne om den ene?
    Det er det vet du. Sørg for at kopien er orientert slik at eksempelvis den røde aksen er parallell med frontbaffelen. Så merker du hele høyttalere, høyreklikker og velger "Flip along" og deretter "Red axis". Hele modellen blir da speilet langs den røde aksen.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er skikkelig stilig og jeg mener man ikke nødvendig vis trenger masse knapper på enheten om man allikevel skal styre systemet med fjernkontroll.

Når det gjelder stabling ville jeg (tror jeg) heller lagd boksene like slik at det blir en "kanal" mellom dem. Den kan eventuelt benyttes til kjøletiltak.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da burde iallefall forstetrkern ha en knapp som søker opp fjernkontrollen :P. Kan jo også ta en Thule inspirert knappkonfigurasjon. 1 to rule them all .

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tegning fra meg.. men ett forslag.. når blir det konkurranse med platespillere som tema.. det hadde vært gøy!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svaret snickers!

Men jeg kommer selvfølgelig med et nytt!

Se på vedlagte bilder og forklar hvorfor det blir bugs når jeg eksporterer til 2D og ikke når jeg sitter og tegner! :P

Edit: Jeg får fremdeles ikke til å forandret på dette med de bug'a skyggene, men har da fått gjort litt med tanke på speilvending av høyttaler, slik snickers foreslo!

Side 8 av 12 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •