DIY høyttaler (med bilder) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lespen
    Jeg kjøpte MDF-plater gjennom skolen, 44kr/m2 betalte jeg. Jeg brukte 19mm eller 22mm tykkelse (husker ikke helt i farta)
    Webshoppen til hawthorne sier hele tiden at det er igjen 93 stykker, virker som de glemmer å oppdatere den. For selv når de ikke har fler igjen, så står det at det er igjen 93 stykker.
    Det kan nok bli kult med en metallring rundt ja, bare den er festet skikkelig så den ikke rister når du spiller
    Det var jo ganske billig! Er det mye resonnans i kabinettet? Har du kommet hjem og testet dem i et skikkelig oppsett enda?
    Når det gjelder lagerstatus, så er det bare 4 igjen for øyeblikket tror jeg, så statusen er ikke helt oppdatert, nei!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    resonans, portstøy.. litervolum, dempemateriale, portlengde..what? fremmedord
    her hører du lyden av hva du skal høre, elementet.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg snart må ta meg turen å høre på disse ht-ene dine jeg einis.

Fått orden i leiligheten forresten...?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også tatt steget og bestilt disse høyttalerene!
    Jeg vil ganske snart gå i gang med å lage "kasse" til elementene, og som einis sier, det blir så mye enklere enn mange andre løsninger!
    Jeg er veldig lysten på å lage en tre-look løsning som er stuevennlig. Jeg tenker enten å gå for mdf eller en benkeplate av et eller annet slag. Kommer nok til å holde meg unna heltre, som gir resonnansmessige lemper(?)
    Se opp for en ny tråd i diy!

EDIT: Hvis noen lurer, ja det er lite å gjøre på nattskiftet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Da har jeg også tatt steget og bestilt disse høyttalerene!
    Jeg vil ganske snart gå i gang med å lage "kasse" til elementene, og som einis sier, det blir så mye enklere enn mange andre løsninger!
    Jeg er veldig lysten på å lage en tre-look løsning som er stuevennlig. Jeg tenker enten å gå for mdf eller en benkeplate av et eller annet slag. Kommer nok til å holde meg unna heltre, som gir resonnansmessige lemper(?)
    Se opp for en ny tråd i diy!

EDIT: Hvis noen lurer, ja det er lite å gjøre på nattskiftet!
    Da venter jeg spent, får håpe du også blir fotnøyd når du etterhvert får elementene dine. Jeg er i allefall godt fornøyd, selv om jeg bare har testet de på skolen så langt. De skal nemlig brukes på skole avslutningen, derfor er de fortsatt på skolen

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sia eg aldri klarer å bestemme meg for nye fronter så tok eg og steget og bestillte to av desse. Blir spennande, og er eg nøgd med lyden skal du ikkje så vekk i frå at eg prøver OB subelementene og.
    Når det gjelder baffeldesign så vurderer eg ein relativt høg type som løfter elemetet litt opp fra golvet. Kommer muligens til å sandwiche hobbyplater eller eitlana og så beise det, men det får tida vise

Er ialefall spent på kor høgt desse spele.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virker som det er lite vits å plassere de høyt, sansynligvis pga elementets størrelse og OB design. nesten alle har de nærmere gulvet og vinkler de litt opp. da får du mer bass også.
    espen sin baffel er grei. passe kompakt, ingen kompromiss i bassen, godt avstivet og ser ok ut. muligens litt mindre "OB-mellomtone" men.
    hva angår volum så spiller de høyt uten å komprimere. men du får ikke cv trøkk altså.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut! Jeg har selv tenkt å ha en baffel som er en smule tilbakelent, med bunnen av elementet ca 20 cm over bakken. Hvis jeg bruker MDF-plater, hvordan bør disse behandles for å se mest mulig proffe ut? Vurderer å beise, male, eller trekke med finer.
    De skal jo være mest mulig "stuerene", så kanskje jeg investerer i benkplater om disse elementene har noe for seg! Lag en "min hi-fi" av oppsettet deres, einis og lespen! De fortjener oppmerksomhet!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut! Jeg har selv tenkt å ha en baffel som er en smule tilbakelent, med bunnen av elementet ca 20 cm over bakken. Hvis jeg bruker MDF-plater, hvordan bør disse behandles for å se mest mulig proffe ut? Vurderer å beise, male, eller trekke med finer.
    De skal jo være mest mulig "stuerene", så kanskje jeg investerer i benkplater om disse elementene har noe for seg! Lag en "min hi-fi" av oppsettet deres, einis og lespen! De fortjener oppmerksomhet!
    Prøv deg på lassering.
    Hvis du tenker: Hva i svarteste huleste heiteste er det så kan jeg si at nærmeste malingssjappe har peiling. Jeg gjorde det på min DIY stereobenk. Det ser rimelig spenstig ut. Ikke at jeg føler at jeg behersket tekknikken spesielt godt, men det blei ganske kult.
    Du maler først med en vannbasert maling først i en egnet farge( spør i malings sjappa ) og så får du en lasur olje som du stryker ut med en litt føkka pensel. Og voila du har en MDF plate betta som ser ut som mahogny eller kirsebær eller hva du nå enn skulle ønske.
    Og du kan gå crazy med kvister og greier hvis du skulle ønske det.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de fleste prosjektene på Hjemmesiden deres bruker en 15" bass i tillegg.
    Ble litt gira på dette! Ser jo ganske bra ut...
    Hawthorne Audio Photo Gallery - HASICOAU/Single Duet close-up

Elementene til denne koster ca 3700. Hvordan spiller disse? Fins det noen tester?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du må forresten ha en aktiv subforsterker til augie. mye lavere følsomhet og ingen passiv delefilter

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Prøv deg på lassering.
    Hvis du tenker: Hva i svarteste huleste heiteste er det så kan jeg si at nærmeste malingssjappe har peiling. Jeg gjorde det på min DIY stereobenk. Det ser rimelig spenstig ut. Ikke at jeg føler at jeg behersket tekknikken spesielt godt, men det blei ganske kult.
    Du maler først med en vannbasert maling først i en egnet farge( spør i malings sjappa ) og så får du en lasur olje som du stryker ut med en litt føkka pensel. Og voila du har en MDF plate betta som ser ut som mahogny eller kirsebær eller hva du nå enn skulle ønske.
    Og du kan gå crazy med kvister og greier hvis du skulle ønske det.
    Wow! Takk for tipset! Det høres ut som et interessant alternativ!
    Har du noen close-up bilder av stereobenken, slik at jeg kan se hvordan det ble?

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    virker som det er lite vits å plassere de høyt, sansynligvis pga elementets størrelse og OB design. nesten alle har de nærmere gulvet og vinkler de litt opp. da får du mer bass også.
    espen sin baffel er grei. passe kompakt, ingen kompromiss i bassen, godt avstivet og ser ok ut. muligens litt mindre "OB-mellomtone" men.
    hva angår volum så spiller de høyt uten å komprimere. men du får ikke cv trøkk altså.
    På hawthorne sin solo står jo elemetet høgt. Og eg trur eg kommer til å ha det kun for designet sin skyld, såfremt det ikkje skader lyden.

Og angående trøkk så er eg absolutt ikkje jakt på noko tilnerma CV!, men håper de kan gi meg bra volum. Har mykje rom å fylle så...

De kommer vel sikkert til å bli kjørt som "small" slik at de kun får det over 80Hz, det skulle vel gje dei litt meir headroom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow! Takk for tipset! Det høres ut som et interessant alternativ!
    Har du noen close-up bilder av stereobenken, slik at jeg kan se hvordan det ble?

Har ikke no fler enn de som er på DIY tråden min http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tereobenk.html

Men jeg har tenkt til å oppdatere hele profilen min ettervært med en "hifi-bit" og en "hjemmekino-bit" Så da kan du sikkert se noen flere bilder da.
    Jeg sitter i forsvaret og er bare hjeme i helgene så jeg må gjøre det da.

Men hvis du er litt smartere enn meg så øver du deg litt på teknikken før du setter i gang på dine kjære høytalere. Da kan du lissom prøve deg litt fram og få det til å se HELT konge ut.
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det fant jeg ut også, øv deg på søppel først, ikke begynn med høyttalerene

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke no fler enn de som er på DIY tråden min http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tereobenk.html
    Det ble jo knallbra jo!
    Men jeg vurderer selv å kjøpe 28mm tjukke hobbyplater av furu til å lage baffel av. Det vil være tykt nok til å unngå resonnans, eller hva? Det kan bli skikkelig fint etter litt avkapping av kanter og beising!
    B Y G G m a x - Alltid lave priser

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo bruke det naturlige mønsteret i treplata såsant du vil ha "tre-mønster"da. Og bare kline på no olje som du også får tips om i en malings sjappe. Og det får du da også i alle regnbuens farger sikkert.

Hva med en grønn tremønstra høytaler?.... ikke det...
    Lilla da?

Knallrød?

Jeg er litt pro "think-outside-the-box" så go crazy! Eller ikke
    . Bare du finner noe du liker

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan du jo bruke det naturlige mønsteret i treplata såsant du vil ha "tre-mønster"da. Og bare kline på no olje som du også får tips om i en malings sjappe. Og det får du da også i alle regnbuens farger sikkert.

Hva med en grønn tremønstra høytaler?.... ikke det...
    Lilla da?

Knallrød?

Jeg er litt pro "think-outside-the-box" så go crazy! Eller ikke
    . Bare du finner noe du liker
    Hehe, kanskje ikke lilla? Jeg bestemte meg for å kjøpe en hobbyplate i furu, den var så tykk som 28mm, det bør vel gjøre den stiv nok? Den kan jeg beise etterpå, og forhåpentligvis vil det se bra ut!
    Jeg har begynt på prosjektet, ta en kikk her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...en-baffel.html

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått testet høyttalerene en del, og jeg må si at jeg er mektig imponert! De virker supert både til film og musikk, og jeg driver de kun med Trends TA-10.1. Dette må være unntaket til "regelen" om at store elementer trenger store forsterkere. For jeg vil påstå at 2x6watt ikke er en stor forsterker til å drive to stykk 15" elementer Men alikevel, så klarer den "lille kjempen" seg utrolig bra, fin og detaljert lyd, med god bass!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •