Trenger hjelp til DIY sub...Ny forsterker er ankommet! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 241
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at db-500 er på 4ohm så da skal den passe bra sammen med OAudio sin forsterker. Men hvordan kan man f.eks få tak i 3 stk db-500 uten å måtte vente i flere måneder? Eller er det helt umulig. Hvis det er umulig å få den på under en måned er det vel noen her på forumet som har målene på elementet slik at man kan bygge kassa ferdig til elementet kommer.

Forsterkeren går det vel kansje litt fortere med, eller tar det lang tid også?
    Vi er jo tre stykker som skal bygge dette her og tredjemann kommer ikke nordover før rundt den 22 juni. så hadde vært greit å hatt alt klart til da, slik at det bare blir å starte bygginga rett etter at han er kommet.
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med disse komponentene er jo at ingen av dem selges i Norge...

Felleskjøpene på TCSounds og OAudio er direkte import fra USA, og det er vel ikke godt å si når/om det blir flere av disse.

Det er jo enklere å basere seg på ting som er lett tilgjengelig her i landet...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lukket...

Har kommet til et design jeg likte veldig godt på ei lukka kasse.
    Volumet vil bli 113,5 L uten forsterker og element.
    Lurte på om måten avstiverne er plassert blir bra. Noen som vet? Måtte plassere de slik for at forsterkeren skulle få plass. Tenkte å kle kassa i finér og lakke dette slik at det får en farge omtrent som på bildene under.
    Foten skal jeg lakke sort pianoblank:-D

Ser at jeg har gjort en feil på målene... Høyden på hele subben skal være 60cm ikke 62,2cm.

På bildene har jeg ikke tegnet hullet til forsterkeren. Orket ikke

Så da har jeg tenkt å bestille DB-500 og OAudio 500w BASH forsterker. Får bare starte bygginga og heller montere i dette når det kommer... Noen her som har målene til forsterkeren og elementet?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HUsker ikke i farten, men du finner begge deler i tråden til Fetvik "DIY pb12 plus" eller noe lignende.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller blir volumet til subben som er avbildet oppfor alt for stort?
    Vær så snill å si ifra slik at jeg slipper å kjøpe alt for mye materialer...

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstivere...

Hvordan blir dette med avstivinga? Er dette en bra måte å stive av på eller burde det være annerledes?

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg ser er det bare tre "vegger" som står ut av bakplaten. (for meg ser det ut som de bare har kontakt emed en plate) Mulig jeg tar feil, men jeg ville ikke trodd det skulle stive av konstruksjonen særlig mye. Hva med å lage en avstiver som går på tvers midt inni kasse med et hull i midten med plass til elementet. Eller et som går på tvers mellom baffelen og bakplaten sånn som i Slimsuben til Elemental Studios (finner den og bilde hvis du søker). HVis du ser litt på de andre diysubene så får du kanskje noen ideer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Problemet med disse komponentene er jo at ingen av dem selges i Norge...

Felleskjøpene på TCSounds og OAudio er direkte import fra USA, og det er vel ikke godt å si når/om det blir flere av disse.

Det er jo enklere å basere seg på ting som er lett tilgjengelig her i landet...
    PowerBuyet hos TCSounds var et engangs tilfelle... Står i først post...
    http://avforum.no/forum/powerbuy-fel...v-frakt-8.html

Så skal man kjøpe dB-500 må man bestille selv fra USA

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det noen som vet sånn ca leveringstid fra TC-Sounds?
    Hvis man bestiller om noen dager, kan man da få dem hjem til seg før ferien er over? Finnes det noen elementer som er like bra som db-500 til omtrent samme pris som er lettere å få tak i?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn Torget - 2stk. 12 subelementer selges

Kan dette være noe for deg? Aner ikke om de er solgt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke cv_arnesen elns. fra dette forumet som selger de...
    Disse virket interessant.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet noe ang. volumet og avstivinga? Har det veldig mye å si at man har et stort volum på ei lukket kasse eller må det være mindre for at den skal være lukket?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den må være mindre når den er lukket

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaha. Hvor mye mindre da? Man kan vel ha samme designet bare at man gjør om målene litt?

Newcomer alibaba sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg selger etsvs 12.2 element og en bash 500wforsterker viss du er interessert.
    sjekk avtorget

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alibaba
    jeg selger etsvs 12.2 element og en bash 500wforsterker viss du er interessert.
    sjekk avtorget
    Dette er jo fleksibelt, kan både lage SVS replica og egne konstruksjoner. SVS konstruksjonene er det vel ikke tvil om at virker ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Jaha. Hvor mye mindre da? Man kan vel ha samme designet bare at man gjør om målene litt?
    det vet jeg ikke, du må nesten simulere.
    i eltek(de selger ikke db-500) sin katalog står det anbefalt kassevolum, derfor vet jeg det. ca halvparten, det kommer an på elementet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg kjøper 12.2 og BASH forsterker hos alibaba så bygger jeg en SVS PB12-PLUSS kopi.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til avstivingen, vil jeg tro noe som dette vil gi større effekt. Avstivingen har to "hyller". "Hyllen" vil ligge nermest elementet (ytterste) tilpasses dybden på elementet, slik at den akkurat legger seg intill elementets bakdel. Da kan man feste asfaltplater til disse fire mdf punktene slik at elemetet blir mekanisk avstivet. Den inneste "hyllen" er for å holde fri fra utluftingen av elementet.

Iallefall et forslag

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alibaba: Har sendt deg en PM ang. 12.2 og 500w BASH...

Side 2 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •