Tilgang til komponenter

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilgang til komponenter

Jeg hadde tidligere stereobenk med bakplate, og husker jeg måtte streve fælt med å trekke frem komponenter for å få tilgang til kablene som var plugget inn.
    Derfor har jeg nå fjernet bakplaten og erstattet denne med et krysstag i stål. Jeg må fortsatt trekke frem benken, som er tung med komponenter i og TV oppå, men jeg har fått mye bedre tilgang slik.
    Hvordan har dere ordnet dette ?

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Større hull og hjul på benken og/eller sett benken et stykke fra veggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har et relativt stort "kaxås" skap fra IKEA. Satt opp uten beina for at det ikke skal være sinnsvakt høyt.

Når jeg tok ut bakplaten ble hele greia ganske lealaus men har levd fint med det i noen måneder. Fikk endelig tid i dag til å stikke innom biltema og kjøpte 4 90graders vinkler som jeg skal skru fast i hjørnene i bakkant av skapet. burde stive det opp litt men vet ikke om det blir nok.

Om dette heller ikke går kjøper jeg nok et nytt stereomøbel, tenkt litt på dette her. Vet ikke om jeg synes det virker helt.. trygt, men ser fint ut.

Tenkt litt på dette:

(varenr: OO11501 på www.a-mobler.no, koster 995,-)

Men vi får se. Ikea hyllen fungerer i og for seg enda og gjør det ganske enkelt å skjule kabelkaoset rett og slett fordi det er en diger koloss av et skap .

edit: glemte noe:

Det jeg gjør når jeg skal flytte på skapet er i og for seg bare å dra det bortover et par cm, har det 20-30cm eller så fra veggen (sikkert litt mer og) så må ikke vris mye for å få tilgang bak der..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skapet fra Ikea; Er det det sorte skapet med dimensjonene 130x50x50 (HxBxD)? Tenkte på det selv, ser du. Hvis ja, er det hyller der du kan regulere? Er skapsidene i tre, eller metall?

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skapet fra Ikea; Er det det sorte skapet med dimensjonene 130x50x50 (HxBxD)? Tenkte på det selv, ser du. Hvis ja, er det hyller der du kan regulere? Er skapsidene i tre, eller metall?
    Ja, det er nok Kaxås. Jeg har også dette skapet. Alle hyllene untatt den midterste er regulerbar. Hele skapet untatt dør og ben er i tre. Jeg har erstattet bakplaten med et krysstag i metall (krysstag fra Ikea/Niclas) for å komme lettere til og for å få bedre utlufting. Skapet er stort og rommer mye.

John Roger

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jorojo sier, det er nok dette du tenker på.

Finner det desverre ikke på ikea.no, men det er uansett ganske lett å kjenne igjen pga. den mørkegrå folierte flaten og den sotede glassdøren.

Absolutt et fint skap egentlig, alle møblene jeg har er i den folierte "grå metallic" fargen som ikea kaller den, demper gulfargen (!!!!) i stua ganske godt.

Klarte å miste forsterkeren ned på en av hyllene ( ops: ops: ) og hyllen ble litt most og relativt ustabil. Så vidt jeg vet får jeg ikke tak i ny hylle i "løsvekt" og dette er noe av hovedgrunnen til at jeg har lyst på nytt møbel. Det blir også relativt varmt inne i skapet med ps2 + xbox + dvd + digital kabeltv + forsterker, selv uten bakplate. En fordel er jo mindre støv selvfølgelig.

Godt mulig jeg bare svipper innom a-møbler på alnabru og plukker opp den jeg linket til en dag, koster jo ikke såpass at man går konkurs om det er et bomkjøp. Kan komme tilbake med en liten 'rapport' om dette viser seg å være et greit produkt .

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •