s12 - foreldet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

s12 - foreldet?

heihei. nå nærmer sommeren, og hva den innebærer av pengetjening, seg. og dermed blir det råd til nye høyttalere. foreløpig tenkte eg at eg kunne starte med å planlegge, finne ut om eg skal kjøpe et sett eller designe selv.

jeg har sett en del på s12 fra eltek, de ligger i min prisklasse. problemet er at eg vet at dette settet er meget gammelt, og lurer på om det er utdatert? dvs fins det andre sett der ute til samme pris som er nyere og yter bedre? eller har det skjedd så lite på forskningsfronten at de er like gode nå som de var når de først ble introdusert? i forhold til markedet ellers altså.

og en liten ting til, er det mulig å bestille fra creative hifi eller har de lagt ned? hørte rykter om det.

mvh Øyvind

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo kommet en ny serie fra dynabel. De er kansje verdt å ta en nermere titt på...

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi, tenkte ikke pris.

Vil enda påstå at s12 er en god høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    oi, tenkte ikke pris.

Vil enda påstå at s12 er en god høyttaler.
    ok det er bra! har sett på den nye serien og, men den blir litt for dyr som du sier ja. s12 passer meg ellers ganske bra også, så med mindre den er langt dårligere enn de mer moderne alternativer (som er?), så blir det nok disse. de vil nok utklasse mine 5 år gamle jamo-høyttalere som på den tid koster ca 2000 uansett.

takker for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke kikke litt etter brukte ht til den prisen? du får mye mer høyttaler da for samme prisen.... men på den andre siden kan jeg veldig godt forstå at du vil kjøpe byggesett og bygge selv.

hvis bare best mulig lydresultat som gjelder, synes jeg du burde kikke på finn.no, avtorget osv.

uansett lykke til, enten det blir det ene eller andre...

Finn Torget - Helt nye Hi Fi høytalere til salgs tok bare et eksempel, den første jeg fant

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    hvorfor ikke kikke litt etter brukte ht til den prisen? du får mye mer høyttaler da for samme prisen.... men på den andre siden kan jeg veldig godt forstå at du vil kjøpe byggesett og bygge selv.

hvis bare best mulig lydresultat som gjelder, synes jeg du burde kikke på finn.no, avtorget osv.

uansett lykke til, enten det blir det ene eller andre...
    å bygge selv er halve poenget ellers hadde eg kanskje kjøpt brukt ja

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg s12 gir godlyd for pengene. Du betaler i tillegg kun for delene, og får med gjennomtenkte kassetegninger på kjøpet. Lønner seg om du ikke kan en del om kassekonstruksjon. Har selv vært fast kunde og bygget flere ht fra eltek. Har aldri vært skuffet over resultaten, mer overrasket. I tillegg er servicen spesiellt god. Du møter faktisk folk som kan noe

Du kan jo dra til oslo for å høre dem på demo-rommet. Vil bare presisere at det demo-rommet absorberer absolutt alt som kan kalles bass, og trykk. Derfor kan bassen virke nokså "trist", noe, etter min mening, ikke er tilfellet.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste jeg har hørt folk si er at diskanten på dette settet ikke holder like høy standard som resten, ettersom den er såpass liten, men dette er bare ubekreftede rykter. Det jeg vil ambefale er å ta en telefon til dynabel å høre med dem. Presenter budsjettet ditt og so hva for krav du har. De har altid møtt meg med god service, samt at de virkelig kan det de holder på med.

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner ikke S12 selv, men siden det kryr av høyttalerplaner på nettet, burde det gå an å finne alternativer. Her har du et par linker til å begynne med:

DIY Loudspeaker Projects
    Humble Homemade Hifi

Frode

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet du mer om hva du ender opp med?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei igjen folkens. ja foreløpig ser eg rundt omkring om eg finner noen gode alternativer, når eg har tid. eneste turn-offen når det kommer til s12 er nå ryktet om at diskanten ikke er helt topp. er veldig viktig at høyttalerne ikke spiller rotete eller for skarpt i diskanten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •