DIY Forsterker (GainKloon) -Ferdig - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9
Viser resultater 161 til 167 av 167
    Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Beklager, har prøvd, ingen resultat, men får i allefall koble tilbake nå som du sier at det faktisk var riktig...

Edit: På en annen side, kan det jo være andre slike feil...

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det kan være mye rart som er koblet feil og som er vanskelig å få øye på

Har du koblet pinnene som er angitt på IC2/4 på tegningen til jord og supplyspenning? Hvis ikke vil sannsynligvis ikke inverterne virke.

Utenom dette er jeg blank på hvorfor den dioden ikke blinker. Du har laget en kode også som du sender på 38Khz(100101 f.eks.)?

Lykke til!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pinnene til ICE 2/4 er koblet til "supplyspenning"/punktene(pilene) fra kretsen. Men om de er koblet til jord? Nei, men det er det da ikke henvisning til heller? Når det gjelder jord, så er de tre jordingspunktene kun koblet sammen. for mer er vel ikke nødvendig?

Kan bare velge bestemt frekvens palmen skal sende ut (nå, 38kHz), resten programeres inn fra andre fjernkontroller ved å peke mot palmen's ir-diode. Kan til en viss grad laste ned koder fra nettet, og.

I allefall takk for all hjelp så langt

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på databladet til IC2 og IC4.

IC2 skal ha pin1 på 5V (vcc) og pin8 på 0V(jord,VSS). Denne vil ikke virke ellers.
    For IC4, skal pin14 på 5V (vcc) og pin7 på 0V(jord,VSS).

Jord/GND er ikke annet enn et referansepunkt i kretsen som du setter som 0V (Spenning regnes alltid i forhold til et referansepunkt).
    Dvs. at du må koble sammen GND fra 12V-kilden din, GND fra LM7805 og GND fra resten av kretsen. Du kan tenke på GND som "veien tilbake" for strømmen etter den har vært gjennom kretsen din

Det viktigste du må gjøre før du mekker opp kretsen er rett og slett å alltid studere databladene grundig og ikke stole blindt på kretstegninger!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, men desverre har dette vært gjort fra starten av... og å studere databladene først, håper jeg at jeg har lært

Jozo, litt nyskjerrig... har du funnet feilen i forsterkeren din nå? hva var galt?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    egentlig ikke. Tror faktisk ikke noe annet enn en liten kondis røk, men har ikke kontrollmålt spenningene etter "The noodle incident". Den står på pulten, men den skriker ikke etter oppmerksomhet. Noe andre ting gjør.

(Den ble/blir brukt på soverommet, og var flittig ibruk før vi fikk ett sånt lite menneske ekstra som sover der. Hun sover gjerne i samme rom på de tidene hvor jeg pleide å slappe av med musikk og andre rolige aktiviteter. Så.. skal plukke opp dem opp en kveld jeg føler meg inspirert.. lover å gjøre det før jul )

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først vil jeg gjøre det klart at jeg ikke gir opp - for nei, jeg gir aldri opp , men jeg tror jeg legger ir-switchen til side en stund, sier meg offisielt ferdig med forsterkeren, og konsentrerer meg om neste prosjekt. Det slo meg plutselig at jeg mangler en matchende forforsterker:

http://avforum.no/forum/diy-do-yours...emyldring.html

Uansett, får legge ut bildene av det ferdig resultatet, etter omlakeringen og skjønnhetsinngrepet på front og bakplaten.

Har lært mye, men det som virkelig sitter igjen er ”alt som kan gå galt, vil gå galt”, noe NASA sa etter at de hadde veltet, og øderlagt, en satellitt til mange milliarder kroner…
    Ikke minst at komponentenes plassering i forhold har mye å si for lyden, men også at kabinettet har mye å si for resultatet. Uansett, så lenge det fungerer til slutt, så er det bare fint å få noen ”få” problemer

Endelig klart å overvinne noen av pianolakkens baksider – å ta bilde av forsterkeren, ikke alt annet:
    DIY Forsterker (GainKloon) -Ferdig-forsterker-foran-jpg

DIY Forsterker (GainKloon) -Ferdig-forsterker-bak-jpg

Edit: Synd med det første, gratulerer med det andre, Jozo

Side 9 av 9 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •