Modding av Concept 6 - suksess

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modding av Concept 6 - suksess

Bakgrunnen for at jeg moddet mine Concept 6 høytalere var at jeg lenge var på utkikk etter nye høytalere. Kikket lenge på Boston Vr-2, som jeg syntes har en åpenhet i lyden som jeg likte veldig godt. Var på utkikk etter en høytaler som spilte bra på jazz og klassisk.

Da jeg er student og hadde et rimelig stramt budsjett, var det vanskelig å finne noe i min prisklasse som møtte disse kravene. Derfor (etter mye tips og råd, takk til Resonans Lyd og bilde) bestemte jeg meg for å prøve å bygge nye delefiltre til daliene, planen var og å sive og dempe kabinettet. Concepten kan ha en tendens til litt resonans fra kassen.

For et år siden kjøpte jeg meg et par brukte C6 til 2000, derfor fant jeg ut at det var vært å bruke noen kroner på å prøve å få de til å spille litt bedre. Dette er nå gjort.

Jeg kjøpte nye kondensatorer (Mundorf Supreme) og motstander (MOX) fra Eltek, i tillegg til to stk Huntonitplater til å feste komponentene på. Spolene bestemte jeg meg for å bruke de orginale. Kabing lurte jeg lenge på, men etter å ha åpnet kabinettet og så at det var brukt noen tynne 0,75 kvadrats signalledning, fant jeg ut at jeg kom langt med den 2 kvadrat Biltema kabelen jeg hadde. Jeg kjøpte og Bennick bi-amping terminaler.

Etter å ha laget tegning over det orginale delefilteret var det lett å lage nytt og dele opp høypass og lavpass filteret. På denne måten har jeg mulighet for Bi-amping.