Modding av Concept 6 - suksess - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Desverre. har ikke fått høre prima luna på mine ht, men hørte de sammen med parasound, prima luna effekt og Velvet monoblokker. Derfor kunne jeg tenkt meg å testet ut prima luna sammen med atoll, antar at det kunne vært en ganske morro kombo.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg så absolutt kunne vært en fin kombo. Evt. noen andre pre-er som heller mer mot det nøytrale i forhold til Atoll.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant nok. Jeg har testet et fult Rotel oppsett hjemme, men dette heller litt for mye mot den mørke klangen i forhold til høytalerne, så dette er nok ikke den beste kombo til mine Ht, men for all del Rotel er et fantanstisk produkt. Alt handler jo om matching.

Har mye å se frem til når jeg først har hoppet på karusellen..hehe. Ser du har Vincent som pre-amp. Er ikke de nokså nøytrale ? Det kunne kanskje vært spennende og

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    sant nok. Jeg har testet et fult Rotel oppsett hjemme, men dette heller litt for mye mot den mørke klangen i forhold til høytalerne, så dette er nok ikke den beste kombo til mine Ht, men for all del Rotel er et fantanstisk produkt. Alt handler jo om matching.

Har mye å se frem til når jeg først har hoppet på karusellen..hehe. Ser du har Vincent som pre-amp. Er ikke de nokså nøytrale ? Det kunne kanskje vært spennende og

Jo, min Vincent er rimelig nøytral. Det er en rør-pre og låter urtolig bra. Viss du slenger ut invitasjon så tar jeg den gjerne med og prøver den hos deg. Alltid behjelpelig med utstyr slik at andre ikke trår feil for ofte

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å prøve ulik ting og hos andre ja. Tenkte jeg skulle få til et treff en dag, men med unge (snart unger) som sover i naborom, blir det litt begrenset muligheter, i hvertfall kveldstid. Men når jeg har fått i hus effekttrinnet og ny Dac, skal jeg prøve å få ryddet huset for kone og barn håper jeg på å få et lite treff.

Har jo ikke akkurat det største High End anlegget..hehe, men kjekt å få andres synspunkter.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å prøve ulik ting og hos andre ja. Tenkte jeg skulle få til et treff en dag, men med unge (snart unger) som sover i naborom, blir det litt begrenset muligheter, i hvertfall kveldstid. Men når jeg har fått i hus effekttrinnet og ny Dac, skal jeg prøve å få ryddet huset for kone og barn håper jeg på å få et lite treff.

Har jo ikke akkurat det største High End anlegget..hehe, men kjekt å få andres synspunkter.

Man trenger ikke legge allverdens med penger i annlegget, så lenge man er fornøyd selv. Og slike treff er for det meste sosiale samkvem også. Så når du er klar kommer vi:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Det sosiale er jo det viktigste tross alt ja. Har ikke fått sjangs til å være med på noe treff selv foreløpig, men som sakt nå er studentperioden over, så da trenger jeg ikke lengre å bure meg inne for å lese til eksamener...Så jeg satser på at treff kommer ja.

Ellers ligger det egentlig masse potesialet i å forbedre rommet, men det er jo en del ting en ikke klarer å forandre på enten man vil eller ikke ..hehe.

Men jeg er enda imponert over hvor små forandringer som skal til, før en har en MYE bedre høytaler enn orginalen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres bra ut. Det sosiale er jo det viktigste tross alt ja. Har ikke fått sjangs til å være med på noe treff selv foreløpig, men som sakt nå er studentperioden over, så da trenger jeg ikke lengre å bure meg inne for å lese til eksamener...Så jeg satser på at treff kommer ja.

Ellers ligger det egentlig masse potesialet i å forbedre rommet, men det er jo en del ting en ikke klarer å forandre på enten man vil eller ikke ..hehe.

Men jeg er enda imponert over hvor små forandringer som skal til, før en har en MYE bedre høytaler enn orginalen.
    Det er bra. Satser på det.

Ja somregel er det ikke mye som skal til. Hadde treff her for en god uke siden og fikk god hjelp av besøkende til å forbedre høytalerenes posisjon i rommet og kom enda et steg nærmere nirvana. Har en usedvanlig dårlig stue til lytterom så noen kompromisser blir det alltids, men som sagt skjedde det mye bare ved hjelp av dette.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått gjort litt med plassering. Satt betongheller og Holfi puter under ht, samt puter og klosser under dvd og forsterker. Dette hjalp ganske mye på bassfordelingen i rommet, men fremdeles er det irriterende med et uflyttbart skap som står rett ved siden av den ene høytaleren.

men hadde vært kjekt å samle flere kloke hoder ja. Ser frem til så tips og tiks med "tuning" for å gjøre alt litt bedre.

Bare det å hive på en ekstern dac (som jeg har lånt og testet) har gjort underverker.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått gjort litt med plassering. Satt betongheller og Holfi puter under ht, samt puter og klosser under dvd og forsterker. Dette hjalp ganske mye på bassfordelingen i rommet, men fremdeles er det irriterende med et uflyttbart skap som står rett ved siden av den ene høytaleren.

men hadde vært kjekt å samle flere kloke hoder ja. Ser frem til så tips og tiks med "tuning" for å gjøre alt litt bedre.

Bare det å hive på en ekstern dac (som jeg har lånt og testet) har gjort underverker.

Ja hvilken DAC har du planer om å bygge deg? AN har høstet mye skryt

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AD er jo drømmen ja, men den blir nok litt dyr foreløpig. Tenkte å bygge meg "Monica DAC" med noe god interkabling (gjerne mundorf sin sølvkabel) og kode terminaler. Denne skal være bra (ikke bare i forhold til pris, men og ellers). Den knuser i hvertfall Dac'en i SR-4500.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AD er jo drømmen ja, men den blir nok litt dyr foreløpig. Tenkte å bygge meg "Monica DAC" med noe god interkabling (gjerne mundorf sin sølvkabel) og kode terminaler. Denne skal være bra (ikke bare i forhold til pris, men og ellers). Den knuser i hvertfall Dac'en i SR-4500.

Bra, du setter kursen høyt og det liker jeg. Det er like greit og legge gode komponenter i den med en gang. Angrer visst ikke, garantert:roll:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke mye sølvkabel en trenger, så det blir jo ikke så enorm dyrt det. Tenkte kanskje å hive på noen WBT terminaler.

Det eneste jeg er usikker på er strømforsyningen. Jeg har en 5A Mascot SMPS, men spørs om jeg skal bygge en skikkelig ringtrafo powersupply for å unngå mest mulig støy.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo ikke mye sølvkabel en trenger, så det blir jo ikke så enorm dyrt det. Tenkte kanskje å hive på noen WBT terminaler.

Det eneste jeg er usikker på er strømforsyningen. Jeg har en 5A Mascot SMPS, men spørs om jeg skal bygge en skikkelig ringkjerne powersupply for å unngå mest mulig støy.

Du kunne jo se om du finner en bra separat strømforsyning. Er ofte den beste løsningen i henhold til fare for støy

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Mascot'en er en egen ekstern SMPS, tenkte at jeg bygger en ekstern ringtrafo PSU selv, og har en sikkelig link mellom dac og PSU. Dermed kan jeg dimensjonere den litt som jeg vil.

Dette er kjempespennenede, blir kjekt å se hva jeg kommer frem til. (men nå logger jeg av for kvelden). Takk for alle tips og råd. Tar i mot alt med takk jeg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Man trenger ikke legge allverdens med penger i annlegget, så lenge man er fornøyd selv. Og slike treff er for det meste sosiale samkvem også. Så når du er klar kommer vi:-D

Hm, skulle tro du var meg Ikke lett med treff med unger rett ved siden av lydrommet..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm, skulle tro du var meg Ikke lett med treff med unger rett ved siden av lydrommet..

Har lært av de beste:-D

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe... ja.

Det setter sine begrensninger med en gang ja, når en har lytterom og barnerom tett i tett. Måtte gjerne blitt å få til noe på dagtid en lørdag eller søndag men det får vi ta etterhvert.

Først må jeg få ferdig prosjektene mine, merker det fort blir slik at en begynner et nytt spennende prosjekt før en er helt ferdig med det første, men nå sto jeg vel ikke først nåt tålmodighet ble delt ut..hehe :P

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du svarte på tråden min og sitter å vurderer om jeg skal gå for denne moddingen. Har ikke loddet så mye før så jeg tror jeg skal ta en treningsrunde på noe annet før jeg begynner. Har du noe ekstra å anbefale til Dali 6006 i forhold til concept 6'ene dine? Et ekstra element i forhold til concept 6.

Men hører også det kan være kombinasjonen NAD + dali som kan være feilen...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler absolutt treningsrunde med loddebolt før du begynner ja. Eventuelt få med deg noen som har loddet litt. Du kunne begynnt med å byttet ut kondesatoren som går til diskanten, siden det er den du syntes er et problem. Jeg hadde som sakt Nad på Dali i mange år, og var fornøyd med det. Men det finnes jo mange andre alternativer og andre gode kombinasjoner til disse høytalerne. Marantz er absolutt et godt alternativ.

Blue 6006 er en litt anderledes i lyden enn C6, er nok mer dybde og fylde i Blue, mens jeg personlig opplever at C6 er kanskje mer oppløst.

Tror du kan komme litt nærmere med modding av delefilter samt litt mer demping.

Dersom du vurderer å bytte elektronikken uansett, ville jeg prøvd u forskjellige løsninger. Ser ut fra bildene at du bruker Denon som forforsterker. Det kan faktisk og være denne som er med på å gi den litt hissige diskanten i Dali'ene, det trenger faktisk ikke bare være NAD sin skyld her. Har du noen som har en annen forsterker du kunne prøvd ut som forforsterker, så hadde du fort funnet ut hvor nøyaktig mesteparten av problemet ligger.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •