Kan jeg gjøre forbedringer i min DSW-400?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg gjøre forbedringer i min DSW-400?

Etter litt irritasjon pga brumming og annen 50hz støy i min sub, bestemte jeg meg for å åpne den, å se om det var rom for forbedringer.

Kan det gjelpe å skjerme ledningene internt i forsterkeren?
    Kan det hjelpe å montere trafoen på gummiknotter, eller vil det ødelegge for "kjøle-effekten", evnt bytte trafo?

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brumming kan jo også vær att signalkabeln din ligger nært strømledningen... da blir fort litt bromm. Men er det noe inni forsterkern som lager bromm, så kan jo du prøve å skille signal, strøm og utgangen fra værandre.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømleningene til "styrespenningen" i forsterkeren er stripset sammen med signalledningene fra delefilter til forsterker.

Hvilke type skjerm passer best mot 50HZ støy? folie eller flettet skjerm?

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klipp stripsa å få kablene så langt fra værandre som mulig

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har samme problem med min dsw-250, og jeg forhørte meg med brodern. han mente at brummingen kom av den generelle kvalitetet på forsterkeren og dens komponenter (f.eks kondisene) og typen forsterker (dvs forsterkerklasse). selve oppbyggingen av kabinett og plassering av de forskjellige komponentene i forhold til hverandre spiller nok litt inn også.
    jeg tror dermed ikke det går an å ta noen inngrep som vil lønne seg. blir dyrt å skifte ut kondiser og slikt. min løsning blir nok å lage en av\på knapp som man lett har tilgang til. (liker ikke auto-on\off tingesten, dessuten må man slå forsterkeren HELT av for at den skal holde kjeft.)

edit: tror ikke trafoen trenger kjøling. vet ikke om det vil hjelpe å bytte trafo.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seff har det noe å si når strøm (AC) og signalkabler ligger under samme strips. Men hvor mye, jeg vil skjerme alle ledningene som går der, men jeg lurer på hva som er best for denne type støy, om det er folieskjerm eller flettet.

Trafoen avgir endel varme, så har ikke lyst til å fjerne den fra alu-plata, men for se om jeg finner på noe lurt.

Trafoen i seg selv brummer mye, selv om forsterkeren kun står i standby, uten at elementet er tilkoblet, så klart det går an å bytte til en bedre trafo, en ringkjærne, men spørsmålet er om hvor mye det koster, og om det er verdt det...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •