Hvordan trekke kasse i stoff??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan trekke kasse i stoff??

Lurer litt på hvordan en kan på best mulig måte trekke en subkasse i stoff. Er det noen som har gjort dette før, hvordan ville dere gjort det...??

Takker for svar!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har trekt rimelig mange kasser med stoff og jeg har brukt casco s9 kontaktlim hver gang. Velg den siden som er minst synlig, feks bak eller under. Der skal skjøten være.. Så pensler du på kontaktlim på begge flater og venter ca 15min. Så gnir du teppet fast på kassen. gni ut mot kantene slik at du får bort alle luft bobler. Når teppet først er gnidd fast så sitter det fast, bare så du vet det. Så gjør du slik rundt hele til du kommer til den siden du skal ha skjøten på igjen. Der limer du nesten helt inntil skjøten, så legger du teppet over den den andre delen og skjærer med en skarp tapetkniv gjennom begge lagene med teppe. da får du en perfekt skjøt. ta bort biten du har kappet bort og lim skjøten sammen. Sidene kan være det vanskeligste. Her må du bruke samme teknikk, brette teppet over hverandre og skjær igjennom beggelagene fra hjørnene mot midten, slik at du får trekanter du kan lime mothverandre for en bra skjøt.

Litt vanskelig å forklare, men håper du skjønner litt mer.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å lage ett trekk / pose, som du trer kassen inni, så stiftes den fast i bånn??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det har jeg aldri giddi å prøvd, fordi det stoffet jeg har brukt er litt over 0,5cm tykt og veldig stift fordi det skal tåle mye. Skal du sy det, så må du bruke ett mye tynnere stoff.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, for se hva han gjør.. det er ikke til meg.. Men hvordan blir hjørnene da'a, med lim.. Han vil ha det meget pent..

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte stifter da jeg trakk kassa mi.
    Stiftet først fast i det som blir bunnen av kassa, og så strakk jeg og klippet til, og stiftet når jeg var kommet rundt, brukte sånne stifter du får kjøpt på byggmakker som du må spikre inn, og stiftet bare på undersida av kassa.

Det ble i allefall et godt resultat når jeg var ferdig.

Stoffet jeg trakk med var bare noe filt greier jeg kjøpte for en billig penge hos en teppehandler, og så la jeg nye plater i bunnen av trunken min også for di som lå der var myke, så trakk jeg di også, ser veldig bra ut hos meg i allefall.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hjørnene blir bra de så lenge du er nøye med skjøtene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •