Trenger hjelp til valg av kasse&forsterker til RFP-1810 element.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av kasse&forsterker til RFP-1810 element.

Hei, jeg har ett eldre Rockfor Fosgate RFP-1810 element liggende, tenkte jeg skulle lage en hjemmekinosub av dette, tekniske data for elementet finnes her :
    http://www.rockfordfosgate.com/libra...10_1810-ts.pdf

Jeg hadde tenkt å kjøpe en Zachry DSW-150 Ljudia AB. Webbutiken for å drive dette elementet, men tror kanskje den blir noe liten. Det andre jeg har i tankene er, hvis jeg skulle bli lei dette elementet og ønske meg noe større senere, så slipper jeg å kjøpe meg en ny forsterker. Gitt da at den forsterkeren jeg kjøper greier å drive ett 12" element. (i min verden er litt for mye bedre enn litt for lite)

Spørsmålet før jeg hiver meg rundt er følgende ; Er forsterkeren stor nok, burde jeg kjøpe en større? (evt, hvilken?) Hvor stor kasse burde jeg bygge ? Burde jeg bygge åpen eller lukket ?

Denne skal står i tilegg til 2 andre høytalere for å dra litt ekstra på under film/musikk da jeg synes det blir litt lite guff av 8" elementene som står i høytalerne.

Får jeg noen gode tips, så blir vel tråden redigert med bilder etterhvert.. :-D

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ikke åpnet pdf linken men har elementet i databasen, og 60L med en 4" port med 37cm lengde vil gi en 32hz tunning som vil sikkert funke greit til det meste.
    krever litt stor kasser de eldre elementa, og har litt mindre xmax enn hva som kan skaffes nå til dags.
    1810 er vel 8ohm og en dsw150 vil da gi ca.80w som kan føles for lite om man krever litt god rumling ved film eller oki attack ved musikk.. vil heller anbefela eltek`s 250watter eller ljudia`s 200~250watter.som vil gi 1810`en ca 100~130w+/- 8ohm, eller nok krefter i 4ohm til å drive en nyere 12" om/når den kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, det blir vel rundt en 1000.- nok ekstra for 250watteren til Ljudia, men, siden elementet (etter spesifikasjonene) skal klare 200w RMS så blir kanskje ~80w litt i minste laget.

Lurer på hvorfor du ikke får åpnet PDF dokumentet der, det funker fint her.. :-?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •