Hva kan jeg lage av dette?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg lage av dette?

Her er masse skrot som jeg har hatt liggende.
    Lurer på om jeg kan lage noe av det? Eller er det rett og slett bare å kaste det? Kan man f.eks koble trafoen til pc-subb forsterkeren for så at den blir kraftigere. Eller lage en skilletrafo av den. Ett eller annet!
    Håper på svar. På forhånd takk!:-D

Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Kan man f.eks koble trafoen til pc-subb forsterkeren for så at den blir kraftigere. Eller lage en skilletrafo av den. [/IMG]
    Hehe, nei, og sannsynligvis nei. Står det noe på den? Kan være den kan brukes til noe kjekt. Det andre kan bli en crappy høyttaler, og de kondensatorene kan du kanskje bruke i en strømforsyning av et eller annet slag. Legg det i en boks og ta vare på det til du kanskje trenger det

Kjøleribber er dyrt.. så den må du ivertfall ta vare på..

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaha...

Så går det ann å bruke trafoen og kondisene til å lage en effektforsterker, men at jeg itilleg må kjøpe noen andre deler?
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men trafo er ofte noe av det dyreste. Men da må du vite litt om den. Står det noe merkelapp på den? Kanskje den er et godt utgangspunkt for en chip-amp eller Klasse-D kit.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står bare en masse tall på den, men bakpå forsterkeren den var i sto det at den trekker 270w eller noe i den duren. Kan jeg da lage en monoblokk på 270w av denne?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kommer jo an på hvor mange volt trafoen gir ut.. du kan regulere det ned med en spenningsregulator..
    det er jo ikke bare å hive på en trafo fordi det er en trafo
    du trenger nok fler ting en bare en trafo og noen kondiser for å lage strømforsyning.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønte jo det da. Tenkte bare om man kunne lage en effektforsterker av trafoen også kjøpt resten av utstyret på f.eks eltek. Men tror ikke jeg orker å bruke penger på denne trafoen uansett, da kjøper jeg haller et byggesett hos eltek. Ett OT spm. får man mer for pengene av å kjøpe ett effektforsterker byggesett hos eltek enn å kjøpe ett ferdig produkt som f.eks vincent sp-331 o.l?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja,, ta bilde av tallene så skal vi se... Det vil alltid være tap i en forsterkerkrets, så alt fra 10-60% kan gå vekk i varme.. Men en grei hundrewatter kan kanskje lages, hvis spennigene er kurrante.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som står er
    4320T00700
    KN EGP
    4766089S-D
    4766081S-D
    og en masse andre lange tall, Kan prøve å få tatt et bilde av baksiden av forstekreren trafoen var i, der skal det vel stå noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •