Har nå sett mye på forskjellige høytalere rundt omkring, men det jeg liker av design er jo så altfor dyrt. Har lenge vurdert Dynabel S33, men etter å ha lest flere kommentarer på denne er jeg redd jeg kanskje må revurdere. Liker definitivt ikke 10" i siden, spesielt ikke når det blir sagt at denne ikke henger med mellomtone og diskant. Hadde tenkt til å modifisere designet rundt den opprinnelige kassa..den ser ikke veldig bra ut orginalt synes jeg. Etter tlf med Eltek mente de at jeg ikke burde gjøre noe som helst med kassa. Dette ville mest sannsynlig gå utover lydsignaturen. Den skjønner jeg. Har likevel lyst til å skråstille designet bakover slik som på Audiophysics. Mange høytalere kommer også med utrolig kjipe spikesføtter. Dette har jeg tenkt til å designe selv, eller "rappe" fra AP Ser veldig maskulint ut med skikkelige bein!
Digger utseende til Audiophysics Avanti III. Dette er såvidt jeg har fått med meg en drøm av en høytaler, og det beste Snickers noengang har hørt
Har lyst til å ha to 7" eller 8" på siden, og ellers diskant og mellomtoner foran.
Det ligger vel i sin natur at jeg ikke forventer å få den samme lyden ut av mitt DIY prosjekt som en Avanti til 110 store, men det er interessant å få til et pent design blandet med god lyd.
Spørsmålet er jo da hvorvidt det finnes noe oppslag over tegninger med tanke på kassevolum, konstruksjon (baffel, avstivning, sand etc.) og sist men ikke minst hvilke delefilter og elementer som anbefales?

Hvis jeg får planlagt dette godt nok og får gode råd så blir det iallefall postet en detaljert byggetråd når jeg setter i gang!

Håper på mye svar

Mvh Chris