enkel stereobenk med glassdør.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

enkel stereobenk med glassdør.

Har letet i noen dager nå men klarer ikke å finne noen som passer meg så har derfor bestemt meg for å prøve å lage en enkel stereobenk.

Det jeg ønsker er en enkel benk med fem hyller. hyllene skal være i høyden, og ha plass til dvd, tuner osv, en i hver hylle.
    Selve benken skal ikke være høyere eller bredere en den må være for å få plass til en de nevnte komponentene.

Selv om jeg ikke har målt så nøye ser jeg for meg at den blir på ca 50cm brei, ca 80cm høy og 40cm dyp.

Tenker å bruke hobbyplater festet med skurer, og vinkler for å feste topp-platen.

Ønsker å ha glassdør på denne, pga kommende barn som kan finne slike komponenter artige å røre på.

Trenger først å fremst forslat til hvordan jeg fester glassdør, og hvor jeg får tak i slikt til en billig penge.

Andre forslag og råd ønskes også.

Har litt erfaring med å bygge lignende fra før, men altids noe lurt man ikke har tenkt på.

PS: skal ikke stå noen tv på toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det finnes fine hengsler som du kan bruke med glassdører fra f.eks et amerikansk firma som heter CRL. Stor sjans for at din lokale glassmester fører beslag fra dette firmaet. Har selv akkurat laget en tv/media benk med eik hobbyplater med glassdører og følgende glasshengsler, GDH5BL med tilhørende magnetlås og beslag til glasset for låsen:

http://www.permordt.no/admin/data/do...ereobeslag.pdf

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •