Elmek 5050 FERDIG! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 64 av 64
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Akkurat kjøpt meg harman/kardon AVR260, og sitter og tester den mot elmeken, nesten umulig å høre forskjell.
    Kjører en kanal i hver forsterker og sitter med balansekontrollen for å velge mellom forsterkerene, ikke alltid så lett når det viser seg at noen opptak virker åpnere i den ene kanalen, og høyttalerene ser ut til å ikke låte dønn likt

Elmeken synes å ha mer dynamikk i mellomtone/diskant, hører dette svært godt på applaus.
    AVRen virker mer åpen og "rett i trynet" mens elmeken synest å være litt mer laid back og varm..

Vanskelig å beskrive, og enda vanskeligere kåre en vinner.

Det ser ut til at elmeken får jobben som effektforsterker etter dette, men må nok teste litt mer...

EDIT: Nå tror jeg vi har en vinner, og det ble... *trommevirvel* Elmek 5050!
    Den spiller en anelse mer åpent og nøytralt, og er litt varmere i klangen. AVRen synest å lokke fram mere detaljer i mellomtonen, men spiller litt hardt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min har ligget urørt siden jul her heh. har bare litt ledningsføring igjen, må vel gi meg på det i sommer en gang.

tipper den vil ligne cl-200, helt grei, lett likandes. en smule varm og tilbakelendt, med mangler på detaljer, luft etc. nesten motsatt karakter av f.eks de t-ampene som går rundt..
    signalet går rett til potmeter of effektfors. så man kan vel ikke vente seg allverden. en god rør-pre i forkant kunne kanskje vært noe ?
    tror jeg skal forsøke å bytte ut en del komponenter og etterhvert. time will tell

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    min har ligget urørt siden jul her heh. har bare litt ledningsføring igjen, må vel gi meg på det i sommer en gang.

tipper den vil ligne cl-200, helt grei, lett likandes. en smule varm og tilbakelendt, med mangler på detaljer, luft etc. nesten motsatt karakter av f.eks de t-ampene som går rundt..
    signalet går rett til potmeter of effektfors. så man kan vel ikke vente seg allverden. en god rør-pre i forkant kunne kanskje vært noe ?
    tror jeg skal forsøke å bytte ut en del komponenter og etterhvert. time will tell
    Har du fått testa den nå?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var da enorme priser.
    jeg bygget nå nylig en CL-200. med 500VA trafo og 60.000uF bank.
    den kostet meg hele 250,-

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •