Ny Sub.. ja du leste rett - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55
    Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marius1992
    Anngående delefilter, Går det an å bruke en heilt vanlig spole? Har en spole liggende så eg kjupte hoss bilradiospessialisten for litt øve 200kr, går det an å bruke den ?
    Så lenge denne har riktig størrelse (verdi) så vil jeg tro den burde gå greit å bruke.

Nå har eg kjøpt den fresepakken på biltema til 400kr. sitter noe gele aktig greier rund fresene, skal eg ta vekk det ? når eg prøve å sette inn en fres så e den jo heilt lause. Skal det ikke gå an å stramme den ?
    Det geleaktige greiene er kun for beskyttelse av fresene. Du kan godt fjerne det før du bruker den første gangen ja.

Løs fres? Fresen skal jo ikke være løs, men noen freser har jo kulelager som er beregnet for å rulle langs bordet når man freser. Regner dog ikke med at det er det du tenker på som løst. Fresen skal ikke være løs. Vil tro du har festet fresen feil i så fall. Se i instruksjonsboken. Normalt er det svært enkelt å bytte fres. Kan være en hurtiggreie du har oversett.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bygge en passiv subwoofer?

De fleste subwoofere i dag har en innebygget subwooferforsterker med aktiv deling, og det er klart å anbefale... Skal du koble den til subwooferutgangen på en surroundreceiver, så trenger du ikke deling i subwooferen en gang, for da gjøres delingen i surroundreceiverens bassmanagement.

Flere freser har en knapp man må holde inne for å "låse" akselen på fresen mens man strammer til slik at den sitter.

Og forresten: Trekk alltid ut ledningen fra stikkontakten når du bytter fresestål, spesielt hvis du er uerfaren og ikke har full kontroll på alle knappene på håndoverfresen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. Skal bygge en passiv sub ja.. skal koble den til en effekt forsterker som er tilkoblet sub utgangen på receiveren. er det ikke vits å ha delefilter da?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar. Skal bygge en passiv sub ja.. skal koble den til en effekt forsterker som er tilkoblet sub utgangen på receiveren. er det ikke vits å ha delefilter da?
    Så lenge du kobler den på den dedikerte LFE/SUB utgangen på recieveren, er det ikke noe vits med noe delefilter i kassa, det er kun effekt-tap, så klar deg uten du...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen så vett hvordan eg kan stramme fresen sånn den sitter fast ? har denne: 17-086 på Biltema Norge

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen så vett hvordan eg kan stramme fresen sånn den sitter fast ? har denne: 17-086 på Biltema Norge
    Bruksanvisning: http://www.biltema.no/Archive/Docume.../17/17-086.pdf

Du må holde inne spindellåsen når du strammer/løsner spennmutteren.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, takk.. hvor stort hull må eg ha til svs 12.2 element? finner ingenting på nette å det blir ikke helt rett viss eg skal holde på å måle

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Bruksanvisning: http://www.biltema.no/Archive/Docume.../17/17-086.pdf

Du må holde inne spindellåsen når du strammer/løsner spennmutteren.
    det hjelper ikke å holde inne spindellåsen. det eneste viss eg løsner den så kan eg skifte spennhylse.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke tatt feil av 6 eller 8mm da? mange freser som tar imot begge dimmer, og da din står med 8mm spennhylse og du har et 6mm fresestål.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okey, takk.. hvor stort hull må eg ha til svs 12.2 element? finner ingenting på nette å det blir ikke helt rett viss eg skal holde på å måle
    Selvbygg uten å måle?! Det er vel ikke mulig, tror jeg. Jeg måler alltid elementene før jeg freser, bare i tilfelle... Pleier også å gjøre en prøvefresing på en testplanke som jeg kontrollmåler før jeg freser "skarpt".
    Husk også på å frese nedsenkingen først, og deretter det gjennomgående hullet. Freser du det gjennomgående hullet først, så mister du sentreringshullet.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det hjelper ikke å holde inne spindellåsen. det eneste viss eg løsner den så kan eg skifte spennhylse.
    Jeg har ikke akkurat den fresen du har, men min ligner, og jeg har aldri klart å få til stramming og løsning av fresestålet uten å holde inne spindellåsen.
    Du har lest bruksanvisningen, har du ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo har lest bruksanvisningen. Ingen så har brukt 12.2 element å kan si måla ? sånn eg ikke tar feil.. er litt kjipt viss eg sager litt for stort

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan det stemme at det er yttermål er 32.4cm (16.2cm)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en lignende fres som den fra biltema, for å montere fresestålet må du sette inn fresestålet, trykke inn spindellåsen og stramme til mutteren som sitter rundt hullet til fresestålet, først for hånd, deretter med medfølgende skiftnøkkel.
    For å finne diameter på elementet (nedsenkingsdiameter), tape rundt kanten med maskeringstape, merk/kutt av der tapen overlapper. Ta deretter av og mål lengden på tapen med tommestokk/målebånd for å finne omkresten på elementet. Del omkretsen på pi, og du har diameteren. Men slike data må da vel finnes i dataarket til elementet?
    Dessuten, hvis du er redd for å frese for stort hull, sag litt for lite og bruk din nyanskaffede overfres til å utvide størrelsen gradvis til det passer.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke akuratt diameteren, men hvis du ser i tråden "DIY PB12 plus" eller noe i den duren så ligger det der. Tråden til Fetvik.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •