tetningslist til element, silikon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

tetningslist til element, silikon?

da har eg skrudd xxls-elementet utav subben og begynt på finishen, har nå pusset og sparklet. det eg lurer på er om man kan få kjøpt slipegrunning som ikke er spray? dvs som kan f.eks rulles\males på? noen som vet?

og så trenger eg mest sannsynligvis en ny pakning til elementet, siden den eg fikk fra eltek søg, og nå er ganske så herpet. kan eg bruke en vanlig tetningslist fra blitema\clas ohlson? eller blir disse for tykke\dårlige? kan eg evt bruke noen slags silikon?

tenkte forøvrig at når forarbeidet med grunning og sliping er ferdig, at eg skal først lakke ett lag eller to med svart oljelakk, påføres med rulle. så pusse dette litt ned og deretter spraylakke.. på den måten håper eg at eg sliper å bruke så evig mange spraybokser med lakk siden eg kanskje bra trenger ett eller to lag. virker dette som en bra løsning? skal lakke den blank svart.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man bruker jo slipegrunning for å få en helt jevn overflate, da blir det jo tull å male eller rulle den på, da du ikke får det like gjevnt som ved spray. da må du jo slipe ned de ugjevnhetene rulle og pensel gir.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, uff, kommer til å ruinere meg på spraybokser:P

ka med tetningslisten? noen som vet? noen idèer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

hmh...
    kanskje denne kan brukes? Clas Ohlson - Tetningslist, Tetningslist handle bestill postordre

eller kan eg bare bruke vanlig silikon og la det tørke godt før eg monterer elementet? andre alternativer?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

ingen som vet? funker silikon mellom elementet og baffelen?? kan eg bruke en annen tetningslist fra clas ohlson?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke anbefale silikon!
    Det limer rett og slett for godt. Når du om et halvt års tid må ta ut elementet av en eller annen grunn, er sjansen stor for at du ødelegger enten kasse eller element, ihvertfall finishen og det er ergelig nok.
    Kjøp en orginal pakning fra Eltek, eller rett og slett skru inn elementet uten.
    Jeg har ikke pakning på min XLS12 og det ble 100% tett allikevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker knettgummi som tetningslist rundt mitt xxls element. Litt klundrete å rulle ut for et jevnt resultat, men slipper garantert ikke noe luft gjennom. Knettgummi får en kjøpt hos alle butikker som selger tegne/maleutstyr, og koster lusne 15 spenn per stykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestillte bare passende pakning fra elfa. til tross for at frakten koster det dobbelte av varene:P og for at forrige pakning til xxls'en eg brukte derfra virket litt i det minste laget. men det får gå. hvis eg ikke får det skikkelig til skal eg prøve knettgummien! takk for svarene

Newcomer Grattagrev sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

silikon

Silikon har jeg lest kan brukes, men man stryker på et tynt lag, og lar det tørke før man monterer elementet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •