DIY HT'er - planlegging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY HT'er - planlegging

Jeg har lenge tenkt tanken på å kanskje sette i stand mine 606, men så har vel tanken gått mer og mer over til å gjøre kasser og slikt selv, da de fra 606'ene ikke ser spesielt bra ut lenger..

Jeg sitter og ser etter gode (pene) 6,5" elementer pluss diskant, da jeg er ute etter en slank men villig høyttaler.

Kanskje det finnes folk her som er villige til å hjelpe til/gi råd i denne planleggingsfasen? Noe mer blir det desverre ikke før til sommeren/høsten tidligst slik som økonomien er for øyeblikket. Men for å holde motet oppe, tenkte jeg det kunne være greit med litt fantasering og tankevirksomhet fram til dette forandrer seg! :P

Jeg har funnet mellomtone/bass-elementer jeg syntes var interessante, prisen var kanskje litt høy, med tanke på at dette i utgangspunktet er tenkt som et budsjett-prosjekt, men dere ser kanskje vilket utseende jeg er ute etter! Med tanke på at det i værste fall blir 3 x 2 slike elementer så blir jo summen ganske grei, men om noen har andre forslag til drivere, kom gjerne med dem! Det kan hende jeg reduserer antall elementer og kanskje t.o.m går bort fra 606-størrelsen, da jeg sikkert kan få masse god lyd fra bare en 2- eller 2.5-veis konstruksjon. Mye/alt avhenger av det dere kommer med av innspill!

Peerless HDS PPB 6.5" Midwoofer

Diskant derimot har jeg ingen anelse om hva jeg har lyst på, selv om bånd-diskant kunne vært interessant! Her venter jeg på innspill fra dere! Bånddiskanter blir kanskje litt over det jeg har tenkt i pris. If so, så går jeg for en av den vanlige typen!

Venter spent på tanker, meninger og generelle innspill fra ivrige med-entusiaster from across the country!

Mvh

"En fattig liten hifi-wannabe!"

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    verste med å starte tankegangen å få ideene såå lang tid før man får iorden budsjettet er at man blir så inni granskauen utålmodig...hehe...å at man hele tiden ser nye ting, så når man først tror man har den rette ideen og planen klar til høyttalere...-joda..da ser man noe spes man får lyst på..hehe...

men det elementet du linker til har jeg sjøl tenkt på når det gjelder til kino, med 4~6stk++ 6" pr.side, + diskanter, men de ble litt kostbart til et 6~5.1 oppsett..hehe..i tillegg til evnt skjerming og filter og div så kommer totalen ganske høyt opp..
    så jeg tenkte jeg heller skulle prøve på 3" fulltoner, intet behov for diskanter eller delefilter..bare en "enkel" montering..og med hjelp fra subwoofere så skulle det funke...det bør..det må..skal..

noen peiling på hvor mye du vil/kan/skal legge i dette da?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant..

Satt å tenkte fulltone tidligere, men tenkte at små fulltone-elementer ikke kom til å trykke noe særlig! Siden jeg ikke har noen planer om sub liksom.. Men som du sier, så kan ting endre seg..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .................................................

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •