Nytt kabinett, "gamel høyttaler.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt kabinett, "gamel høyttaler.

Jeg sitter her å vurderer om jeg skal snekkre sammen nye kabinetter til mine Paradigm Phantom v.2. Grunnen til at jeg vurderer dette er for det første at de nåværende orginale kabinettene ikke ser bra ut lenger(litt for mange fester i min tidligere ungdom). Og for det andre at de er laget av tynne sponplater og det finn null avstivning innvendig. Ute i garasjen har heg jeg fem-seks MDF-plater stående så eneste eventuelle kostnad vil bli litt lim og skruer. Hva mener folket, er det verdt bryet?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo alltid gøy å lage noe nytt. Lager du kabinettet selv, så kan du jo forme det sånn det passer plassen du har det på. Gjøre det mer praktisk. Evt lage noe mer enn bare høytaler i samme slengen (dvs høytaler og noe annet i samme "skapning")

Er det ikke fornøyd med det du har, gjør noe med det

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en annen viktig sak er om du liker lyden av høyttalerne sånn de er nå..eller om du ønsker noe/de var bedre..?
    er jo godt mulig de har godt av en annen design, eller generelt sterkere/stivere konstruksjon, men er jo også godt mulig at dette kan gi en forandring av lyden fra de..enten positivt eller mindre positivt.
    husker ikke hva de består av, og fann ikke mye av desse ved å google.....? men er jo kansje mulig å enten bytte ut det som man evnt ikke er helt fornøyd med..?

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du bør vel bruke samme mål på den nye kassa hvis du vil ha samme lyd.
    relativt små forskjeller på baffelen gir store utslag i lyden, da kan det være du må modifisere delefilteret.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •