DIY..Dobbel 12" Subwoofer Trenger tips! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hvor mange bassrefleks rør og hvor lang burde de være.. jeg så for meg 2 st på 9x19

Newcomer sfh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    x-finer er også et ypperlig materiale å bruke til subkasser, men da bør det vere av flest mulig lag.. xfiner er oftest dyrere enn både mdf og spon men det er ihvertfall sterkt og stivt.
    mdf er enkelt å kutte i, er stivt og sterkt. er igrunnen billig vil jeg si.. jeg betalte 700,- for to 122x250cm 19mm plate.. ferdig oppkuttet til 4stk kasser og en drøss små måler til hyller og diverse kom det på 1000,-... for jeg gadd ikke kutte sjøl
    spon har jeg oftest brukt, men det sliter mer på freser og sager. men enklest å skru sammen da man ikke trenger å forborre hull.. så lenge man ikke tar seg tiden med å tvinge det sammen da..for minst mulig sparkling og etc.. men skruer man det sammen kan man alltids skru ut alle skruer da det er limet som holder alt sammen uansett.

men uansett hva man bruker av materiale så er det avstivningen som er viktigst. en kasse som vibrerer er fy fy, så strategisk/symmetrisk plasserte avstivere må til.
    avstivningene må man ta i betrakning etter man har kalkulert volum til elementet og rør..

og når det gjelder mål så tenker jeg på hvilken plate om skal brukes og tegner opp måla (på pc) til hver enkelt kutt slik at intet blir bortkastet.

til en re12 ville jeg nok brukt minst et 4" rør, 40cm lengde gir litt over 20hz tuning i 90L volum. putter du to slike rør i 90L volum blir det litt over 30hz tuning. jeg syns at bruke rør er litt bedre da man ka enkelt forandre lengden og da også tuningen.

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner alvoret.. har fått platene & alt verktøy er på plass... skal begynn snarest..
    og nå skal kompisen min også lage seg en 10" sub me Zachary 150 watts forsterker.. så vi skal lage subben samtidig og bilder vil komme
    kommer med opptateringer og bilder så snart som mulig

Active
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første Bilde

jau dæven då har vi begynt platen e ferdi skjært og klar te fræsing:-D

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Døde kamera eller har det skjedd noe nytt ??

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •