Prosjektor: BenQ PE8720 Kontrast vs lysstyrke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor: BenQ PE8720 Kontrast vs lysstyrke

Har skjønt at PE8720 er den store kongen, men.... BenQ PB8253 har 3500 ANSI mot kongen som har kun 1000. De koster omtrent det samme, men kontrastforskjellen mellom de to prosjektoren er enorm! Kongen stiller med 10 000:1 mens PB8253 kun har 2000:1. Så... kontrast? eller Lysstyrke?

Hadde tenkt å kjøpe meg prosjektor neste gang jeg drar til USA. Yndlingsbutikken min er B&H i New York. De er alltid billige og har nesten ALT! Jeg ble overrasket da jeg så at de selger BenQ-en til over 30 000 kr (BenQ Home Theater Projectors - Multimedia Projectors) Det er jo langt dyrere enn i Norge hvor rakkeren går for bare 13 700 kr. Norge begynner å bli billig gitt...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skjønt at PE8720 er den store kongen, men.... BenQ PB8253 har 3500 ANSI mot kongen som har kun 1000. De koster omtrent det samme, men kontrastforskjellen mellom de to prosjektoren er enorm! Kongen stiller med 10 000:1 mens PB8253 kun har 2000:1. Så... kontrast? eller Lysstyrke
    Dersom du skal ha projektoren primært til hjemmekino er det bare 8720 som er dugende. 8253 er en rendyrket business projektor, og egner seg ikke for hjemmekino i det heletatt. Med 3500 AL kan du blende folk på kilometers avstand...........

Og til spørsmålet, lysstyrke vs kontrast, så er det litt vanskelig å svare på. I en hjemmekino er det nesten alltid kontrasten som er viktigst, men det er selvfølgelig nødvendig med nok lys også. Når det er sagt, 1000 AL holder til STORE lerret dersom man har god lyskontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.. takk for det svaret!