DIY - Fronter Extra Large - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skogs, spiller de bra tror du. Sånn i forhold til 8008 hvordan er de vil du tro. Med en xxls i bunnen såklart.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Skogs, spiller de bra tror du. Sånn i forhold til 8008 hvordan er de vil du tro. Med en xxls i bunnen såklart.
    eg vil tro dette er ett par gode høyttalere, som kan spille både høyt og klart. seas er jo ett anerkjent merke. og så med en xxls i bunn vil du nok få ett par gode høyttalere som uten problemer kan spille høyt på alle frekvenser.
    tror dette er veien å gå!
    http://www.mamut.com/controls/shop/s...walias=dynabel

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Nice, hvordan spilte de iforhold til Dali 8008 da ? Eg synst selv 8008 spiller fantastiskt høyt og med god lyd. Men kunne tekt meg litt mer trøkk på hver side og klarere i mellomtonen og diskant området.
    Nå prøvde ikke jeg å spille høyt, men etter å ha hørt Seas Exel i flere høytalere og opsett så vil jeg si at det elementet absolutt spiller nøytalt og fint. Kanskje litt for nøytralt for noen? Jeg tviler sterkt på at disse vil konkurere med dine 8008 på volum ,men det som kommer ut er nok mer kvalitet. Hørt de i diverse Jamo høytalere , Dynabel Exact og Dynabel Euforia. Samt et annet diy bygg

8008 er en stor høytaler med høy følsomhet 91db mener jeg å huske. Skal du ha mer lyd så må du finne et kit som har høyere følsomhet enn 91db (eller være MEGET effektvillig). Jeg tror nok heller jeg ville satset på noen høytalere med aktive subwoofere i tilegg..

Tror spørsmålet ditt burde dreie seg om hvor høyt du trenger å spille. Først da kan personer komme med forslag.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha noen som kan spille musikk på 110dB uten problem. No klarer eg sånn ca 100-110dB med mine 8008 og en 10" sub. Men da går de på full guffe.

Eg liker lyden fra 8008, synst de spiller klart selv med 100dB volum.
    Men kunne tenk meg enda litt finere lyd på ett sånt volum.
    Dere kan jo lese hva utstyr eg har på http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Xinhua

Hadde absolut vert gøy å klare å bygge noen stilige samtidig gode høytalere selv da.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, med ditt mål, så ville jeg absolutt investert mere på forsterker fronten også!
    en saftig 2 kanals effektforsterker er nok ikke dumt!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Vel, med ditt mål, så ville jeg absolutt investert mere på forsterker fronten også!
    en saftig 2 kanals effektforsterker er nok ikke dumt!
    Tenker mye på det ja, men vet ikke om eg skal kjøpe to Behringer A500 Ultra Linear Reference Amplifier

eller om eg skal spare de penga og heller vente på en Nad 216/218/300tingen
    Hva vil du/dere tro er best. Får jo mye watt for pengene med Behringer. Den gir en helt grei lyd.

Drømmen er nok Midgard monoblokker

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •