Trådløs overføring til SUB og romperister?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløs overføring til SUB og romperister?

Jeg har romperister montert i en sofa som står ganske fritt på stuen. Det er ikke mulig å legge skjult kabel frem til sofaen og det ser ikke veldig bra ut med en snubletråd over gulvet.

Jeg kunne tenkt meg å integrert subforsterkeren i/under sofaen og å ha trådløs overføring av signalet til denne fra LFE utgangen.
    Dersom dette kan løses blir det jo i så fall kun en liten nettledning fra nærmeste stømuttak til sofaen.

Det jeg er på jakt etter er forslag til den trådløse biten. De fleste FM sendere og mottakere kan jo overføre 20hz - 20 khz - det vil si at de også kan overføre subsignalet.
    Det ideelle hadde jo vært å funnet en FM sender og mottaker med phono tilkoblinger.

Jeg har vært inne på tanken å demontere en trådløs hodetelefon og bruke denne som sender & mottaker - hva tror dere om dette?
    Tenker på f. eks 38-1598 eller 38-1606 fra clas ohlson - noe high end utstyr bør jo ikke være nødvendig til SUB signalet så lenge den går ned til 20 hz.

Har dere andre forslag til utstyr som egner seg eller som kan tilpasses formålet?

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnest mye fint i uthula gulvlister(trelasthandel) og hvite plastkanaler (clas olson) om du har sofa nerme veggen,så er det en grei løsning og ikke minst billig..... Lykke til:-D

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buttkicker burde ha noe slikt med trådløs overføring.. Men du må jo fortsatt ha en strømkabel og da blir det jo en kabel uansett.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •