DIY høytalerkabel -> XLR (er dette mulig)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY høytalerkabel -> XLR (er dette mulig)

Heisann folkens.

Jeg har en litt eldre pioneer surroundreciever på stunningly 5x40w.. ja, jeg vet, det tar helt av her ute i skogen.

Jeg kjøpte meg så en effektforsterker fra CV med tilhørende CLS-15 fra CV.

Så kommer utfordringen min. Jeg har ikke noen utgang fra surroundrecieveren min til å koble til effektforsterkeren. Men, det står at den skal fungere som pre-out. Hvis jeg har skjønt ting rett, så vil det si at jeg skal kunne koble på en effektforsterker på utgangene bak på surround'en og videre til effektforsterkeren, og derfra ut til høytalerne..

correct me if I'm wrong, menneh... hvordan skal jeg få gjort dette?

Det jeg har tenkt på, men ikke funnet noen fornuftig løsning på, er å lage en høytalerkabel med phonoplugger i ene enden og vanlig surret kobber i andre enden. vil dette fungere? jeg mener, jeg får vel ikke til både pluss å minus på ene phonopluggen? Hvis dere mener dette går, tegn å forklar, eller henvis meg til en plass hvor jeg kan finne info på dette..

Andre som slo meg, er jo at det er XLR kontakter bak på effektforsterkeren. Så, da fikk jeg tak i fire kontakter (to han og to hun) og tenkte at dette skulle jo bli barnemat.. fram til jeg leste litt mer om hva en xlr kontakt var for noe.. hehe så da gikk tankespinnet mitt i dass der også.. Noen som kan hjelpe meg?

For å oppsummere, jeg har ikke noen phonoutganger bak på surround som gjør at jeg kan sende signalet videre til effektforsterkeren, jeg har kun vanlige høytalerkoblinger som man stikker en ledningsstump inn i, og dem klemmer fast rundt ledningen.

Så, hit me with your knowledge, and show me what a fool I am

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror du vil slite med å få til dette.
    Tror iallefall ikke du kan koble fra en vanlig høyttalerutgang til noe inngang på CV forsterkeren. Blir jo helt totalt feil signal. Så vidt jeg vet.

Du kunne jo tatt med deg surroundrecieveren din til der du kjøpte CV forsterkeren etc. og latt de titte.

(tror også det vil bli fryktelig feil med en så kraftig og stor sub, når resten av anlegget ikke er i nærheten av å matche lydmessig)

-J

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    resten av anlegget matcher ypperlig, bortsett fra surroundrecieveren.. (ja, jeg vet cv ikke er drømmen til mange, men har man ikke råd så går man for most bang for the bucks)

utover det, så har jeg VE-8F høytalerne til CV som bakhøytalere og CLS-6 som senter. Så, det er denne litt eldre modellen som jeg sliter litt med å få til å fungere sammen med resten. Virker som jeg må gå å finne meg en ny surround reciever. Sikkert ikke så dumt det heller, i grunnen.

Takk takk for inputs i allefall.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg regner med du leter etter noe som dette:

Buy Sky Tronic XLR Socket to Phono Socket at Chemical Ltd

Et tips jeg har til deg, er å se på manualene til hypex forsterkermodulene på Hypex Electronics B.V. , pga der står det hvordan du kan koble opp med phono vs xlr, som vil si at du i praksis kan gjøre samme på en vanlig forsterker.

xlr er jordet til chassis, såvidt jeg vet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ta et bilde av forsterkeren bak elle sei hva den heter? så kan me se om du kan koble på noge effekt forsterker

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius1992
    Kan du ta et bilde av forsterkeren bak elle sei hva den heter? så kan me se om du kan koble på noge effekt forsterker
    hehe, jeg leste bare øverste delen av innlegget hans :P

@trådstarter:
    kjøp deg ny reciever

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje litt korttenkt av meg å ikke legge ved link til forsterkeren min, ja :-D

Pioneer vsx-C550s heter den, og produktblad finnes her

Gi meg en tilbakemelding på hva som kan gjøres med denne, eller om det bare er å finne seg en ny forsterker.

På forhånd takk for svar alle sammen.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står at du den har PreOuts ja, men kun til SW (sub) så om det kun er det du skal ha. så har du tilkoblingene du trenger...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du også kan gjøre, er å kjøpe en subforsterker som har høynivå inn og selge effektforsterkeren..

den recieveren der klarer ikke mye guffe uansett, så jeg tror ikke du trenger store subben for å spille like høyt som øvrige av anlegget.

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Det står at du den har PreOuts ja, men kun til SW (sub) så om det kun er det du skal ha. så har du tilkoblingene du trenger...
    Som eMTea sier så skal receiveren din ha pre-out til subwoofer. Hvis du sliter med å finne den kan det være kjekt å finne frem bruksanvisningen

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke folk enten lese hva han skriver, eller ikke svare hvis dere ikke vet?

Han skal koble på ett effektrinn på pre-out, slik at han får brukt effekttrinnet til å drive CLS15 som fronthøyttalere.

Han lurte på om et var mulig å koble fra +- på høyttalerterminalene over til enten RCA eller XLR for å ta signalet fra dette.

Svaret er: Nei.

Løsningen er: Du har en god grunn til å kjøpe deg en ny surround receiver :-D

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager - det er tydelig at jeg ikke er helt inne i CV-modellutvalget. Jeg trodde det var snakk om forsterkeren i en CLS-15S subwoofer.

Helt umulig vet jeg ikke om jeg vil påstå at det er, men jeg er helt enig i at det beste alternativet er å bytte ut receiveren. Denne metoden kan prøves, på eget ansvar selvfølgelig.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager jeg også... Visste ikke helt hva slags høyttaler det dreide seg om, så bare at andre pratet om sub.

Newcomer chin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, alle sammen. Da ser det ut til at jeg må grave litt i lommeboken, eller tørke støvet av visakortet å finne meg en ny reciever.

Vi legger denne tråden død så lenge.

/sture

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •