Sitat Opprinnelig postet av norcad
Jada jeg har lest boken (selv om det er noen år siden), men det kan ikke nevnes for mange ganger hvor stor forskjell det er mellom bil og stua. Desverre mange som feiler der i starten.

Grunnen til at jeg sier 22mm spon, er fordi det er enkelt å få fatt i, billig og lydmessig (i mine ører) like bra i en dedikert sub. MDF er bedre på finish, men ofte blir en subkasse til bil kledd med teppe og da spiller det ingen rolle. Men om MFD er enklere å jobbe med? Nei si det, spon sprekker ikke så lett som MDF..............
Men neida, det er selvfølgelig ikke noe galt i bruke MDF.

Det samme gjelder avstivinger og demping, ikke nødvendig i denne kassa noen av delene, men absolutt ikke feil heller

Jeg har en lei tendens til å tro at alle er som meg, og vil gjøre ting enklest og billigst mulig. To andre ord på det er lat og bedagelig :-D
Eg synest det er veldig fint du seier ifra om slikt. Før du nemte det trudde eg det var veldig viktig med avstivning og å bruke MDF plater osv..

Skulle eg gjort det enkelt hadde eg gjort det slikt.
Men grunnen til at eg vil gjøre det litt innviklet er at eg vil lære meg å bygge skikkeleg. Tenker eg gjør eindel tungvint og feil første gangen eg bygger kasse. Sist gang eg bygde meg høytaler var på barneskulen. :P

MVH
Frode