Skjerming av Dynavoice S6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjerming av Dynavoice S6

Etter jeg fikk meg ny billedrør-TV har jeg funnet ut at centerhøyttaleren min ikke er magnetisk skjermet. En åpenbar løsning vil være å flytte høyttaleren bort fra tven, men siden jeg har store glassvinduer i bakkant forsvinner dette som alternativ.

Jeg tenker å skaffe meg asfaltplater som noen har anbefalt, disse er lette å skjære til, men jeg er ikke helt sikker på effekten de vil ha.
    Alternativ to er plater av metall, men jeg må da finne et metall som skjermer godt nok, stål er nok den åpenbare løsningen.

Jeg må også ha en hylle på tven, jeg har ikke så mye plass til å sette denne store centeren på. Dette er to alternativ, har dere noen flere?

Løsning fra B-tech:

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på "magnetisk skjerming" så får du svar.

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du C6 eller bruker du en bokhyllehøytaler som senter? C6 er vel magnetisk skjermet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På den gamle tven min hadde jeg ingen problemer med magnetisk påvirkning, men etter jeg fikk den nye kom det en lilla stripe øverst i bildet med det samme jeg satte høyttaleren der. Det kan være C6 er skjermet, men kanskje ikke 100%? Det virker som tven er ekstremt sensitiv ovenfor magnetisme.
    D|sElMiNk: Jeg har søkt, men trådene som kom opp hadde ingen konkrete svar om hva som virket eller ikke virket.
    Jeg ser de har hyllen B 14 fra B-tech på Avshop. Er dette et godt produkt?

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg fikk ihvertfall opp tråder der jeg har svart tidligere da jeg søkte. Jeg kan gjenta svaret her: ekstramagneter Har brukt dette selv på mine høyttalere og kan bekrefte at det fungerer så lenge man monterer magneten riktig vei. Riktig vei vil si at magnetene frastøter hverandre helt til de klapper sammen når du får de nære nok (pass fingrene!). En passelig størrelse på ekstramagneten er bittelitt mindre enn diameteren på originalmagneten.

Jeg kjøpte mine ekstramagneter hos Eltek (se under Nettbutikk->Tilbehør->Skjermekopper).

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, det står litt om det i andre tråder, jeg får prøve det, takk for hjelpen!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant en løsning! Jeg økte rett og slett bare avstanden til Tven med et lite selvmekka stativ! Se hvordan det ble på hjemmekinolinken i signaturen min!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •