apparat kontakt og støpsel til LoRad kabel...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

apparat kontakt og støpsel til LoRad kabel...

Tenkte jeg skulle bytte ut strømkablene i anlegget med LoRad kabler. Er jo så mye kabel salat der at jeg tror det vil være greit. Litt mere ro i sjela ihvertfall...
    Men apparat kontaktene og støpselene er så dyre på eltek så jeg ser etter alternativer. Er de så dyre fordi de skal være skjermet i seg selv de og eller?
    Selve nettbrønnen er jo grei, den koster bare 15kr så det er ikke mye.
    Lurer også på når jeg burde velge 2,5mm2 over 1,5mm2? er jo 50% dyrere med 2,5mm2 enn 1.5mm2...

Lurer også på supra sin strømfordeler vs monster sin hvis noen har noe innspill om det... (heller litt mot supra...)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville definitivt gått for 2,5mm2, dette med tanke på at du kanskje vil oppgradere til noen store monoblokker en gang i tida (nettkabelene kan jo bare flyttes videre ). Ang strømfordeler så har jeg lest litt og har noen kompiser med litt forskjellig, og det vi har kommet frem til at SUPRA sin er greiest..Den ser bra ut, en del mindre enn MONSTER sin og vi kunne ikke høre noen forskjell..Begge skal jo ha et vern i seg (hvis du velger de rette modellene).
    Akkurat det med apparat kontakter lurer jeg også litt på, kan ikke skjønne hvorfor disse må være så dyre..Hmmmm..
    Skal foresten invistere i SUPRA strømfordeler snart selv, og et par nettkabler også fra SUPRA..

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvor mange ampere er 1.5mm2 "rated" til? Hvis jeg kjøper den strømfordeleren en gang i fremtiden så nruker jeg 2.5mm2 til den og så 1.5mm2 videre. Kommer nok ikke å få meg noe mega kraftig i overskuelig fremtid. Kraftigste er vel kansje en 500w bash forsterker og eventuelt recieveren hvis jeg får meg ny. men de klarer seg vel med 1.5mm2 di og? er jo bare snakk om en meter eller to

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1,5mm^2 er rated til 10A - 2200W
    2,5mm^2 er rated til 16A - 3500W

Det er i alle fall de tallene en bruker til sikringer med el-installasjon i hus.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker, var det jeg leta etter. 1.5mm2 er nok med andre ord.

men så var det de apparat pluggene og støpselene... ebay?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå skjønte jeg det, trodde du mente nettkabel til strømfordeleren, den bør være 2,5mm2..Resten klarer du deg med 1,5mm2 ei god stund..
    Da blei vi enige...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •