Seas Thor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Seas Thor

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seas Thor

Hei!
    Har lenge tenkt på å snekre i hop noen høyttalere selv. Syns Thor fra Seas virker svært spennende. Dette kittet kan kjøpes hos eltek for 11.700 kr.
    Hifikit.se har et kit som heter Acoustic Thor, som er den samme høyttalere. Her koster de 12.500 svenske kr. (11.700 Nok), med det er med kabinetter og full pakke. Tenkte det kunne være et greit begynnerprosjekt, siden jeg ikke er møbelsnekker akkurat;-) Har heller ikke så god peiling på delefinter og den slags.
    Dette må jo være mye for pengene, eller?
    Noen som har erfaring med denne forhandleren?
    Hva syns dere DIY guruer, er dette noe å satse på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ekke jeg selv den mest erfarne her at det gjør noe, men jeg ville ha fått hjelp med og legge Finer og få gjort en ordentlig jobb om jeg skulle ha legget så mye penger i det!

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg er ikke redd for at jeg ikke skal få til kassene, men det er finishen som holder meg litt igjen.
    Er det forresten noen som har hørt disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt om dem, ja. Men aldri sett dem i real life.. Vet ikke om noen her på forumet har dem

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygget min egen variant av Thor.
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ig-ferdig.html

Jeg er meget fornøyd med disse høyttalerne. Etter at jeg bygget dem har jeg gjort noen små justeringer på delefilter og på mengden fyll i transmisjonslinjen, og har nå kommet frem til en veldig bra respons i min stue.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Særdeles flotte dine Rune:-)
    Nå ser det ut til at jeg må bygge mine selv jeg og, da Hifi Kit ikke vil sende kabinetter pga vekt, fare for skader etc. Jeg er langt fra noe handyman, men nå viser det seg at en jeg jobber offshore med har eget snekkerverksted, hvor han lager kjøkken og baderomsinredning. Han har tilbudt seg å hjelpe:-D, så da skal det nok gå bra. Kjøpte du hele kittet eller løse komponenter? Hvis jeg kjøper kittet, følger absolutt alt jeg trenger med da? Alt fra skruer til elementer, eller kun Elementer og komplette filter?
    Roger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte løse komponenter. Men det var mest fordi jeg hadde liggende nødvendige skruer, dempemateriale og noen av komponentene til delefilteret, og trengte ikke alt. Jeg tror at kit'et inneholder alt du trenger inkl. skruer, tetningsringer og acoustilux dempemateriale. Men ringer du til Eltek så får du vel svar på det.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har avtalt pr. mail å ringe de på onsdag. Sitter offshore og jbber natt, så det blir litt vanskelig å komme i kontakt med de. Var i grunn derfor jeg håpte å få litt svar her, og det har jeg jo fått:-) Er annig vet du! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •