Grei framgangsmåte for minimalt med pussing/sparkling? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Bing
    Hvordan er det å høvle endene på MDF platene etter at de er kappet opp med en elektrisk høvelbenk slik at alle ender blir helt hundre og alle plater blir like store der de skal være det..?? Har du prøvd dette Scrooge..??
    Synes heller kantene/endene skal freses etter sammenstilling. Pass på at enden på plater går ca 0.5mm utenfor tilliggende flate ved sammenstilling. Bruk kantfres for å få det helt jevnt etterpå.

Svein.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel helst tilpasning av platene før montering han tenker på?
    Det er i alle fall slik jeg har forstått det.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bing
    Har ikke mye erfaring med MDF bygg, men endel møbler og andre konstruksjoner i tre, spon og metall.. Hvordan er det å høvle endene på MDF platene etter at de er kappet opp med en elektrisk høvelbenk slik at alle ender blir helt hundre og alle plater blir like store der de skal være det..?? Har du prøvd dette Scrooge..??
    høvel funker fint det. bruker el høvel selv og det funker bra, bortsett fra at den spiser seg fort gjennom mdfen (og ledningen hvis den ligger i veien..)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer Scrooge, det var tilpassing av platene før montering jeg mente..
    AndreasLie, jeg tenkte ikke på en håndholdt en med ledning, men en fastmontert elektrisk høvelbenk/avretter...!!
    Men enig at det kan være fort gjort å få ledningen imellom på en håndoldt høvel eller annen kapperedskap...
    Takk for svar alle sammen..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Scrooge og Bing, nå kom Svein_B med et forslag som jeg forøvrig er helt enig i, basert på egne erfaringer og synspynkter, det virket som en kommentar til spørsmålet og ikke som et forsøk på svar.

Jeg mener at det er umulig å få platene så perfekte før man limer dem sammen at man slipper unna etterarbeid iform av utstrakt pussing.....har gode erfaringer med det Svein_B hinter til her..

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Både ja og nei, LANcorpse!
    Her er det jo egentlig snakk om både "innvendig og utvendig" tilpasning. Innvendig er det så absolutt fordelaktig at platene er så nøyaktig tilskjært som mulig.
    Utvendig gjør det jo ikke noe om de synlige endene på platene rager litt over flaten på tilstøtende plate, tvertimot!
    Da har man jo muligheten for å lage en perfekt tilpasning, enten den freses eller pusses.
    Ble kanskje litt kort og "rart" forklart, men jeg er ganske sikker på at du forstår hva jeg mener. ;-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •