Konstruksjon av rumperister i IKEA-sofa - problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Konstruksjon av rumperister i IKEA-sofa - problem

Hei

Legger spørsmålet inn her da jeg regner med det er mange flinke gutter og jenter som følger med i denne delen av forumet:

Skal bygge inn tre rumperistere (av basselementer) i en IKEAsofa og fant ut at slik jeg har tegnet opp prosjektet så vil elementene bevege seg i et lufttett rom, mens magneten osv vil stå i et åpent rom.

Bør jeg lage åpninger i eller rundt sponplata jeg monterer elementene i, for at det ikke skal være et lufttett rom?
    Legg gjerne svar direkte i den andre tråden min:

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...tml#post545788

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Flageborg nevner i den tråden du allerede har gående vil ikke dette være noe problem, siden den øverste "veggen" (altså stoffet og putene i sofaen) sannsynligvis ikke er lufttett. Den lille tettingseffekten vil uansett kunne hjelpe til med å koble elementets bevegelser til sitteplassen.

PRØV DET! Hvis det blir krise, tårer og tenners gnissel er det ikke værre enn å lage noen luftehull i plata elementet er montert i.

Det viktigste er uansett å dele lavt nok slik at du slipper å få høyfrekvente vibrasjoner fra f.eks stemmer og andre lydeffekter opp i stumpen (kan bli et problem i filmer hvor Mel Gibson eller James Earl Jones spiller).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere ja, så prøv først.. Trenger du noen luftehull så ta bare ei hullpipe på drillen på 20-30mm og lag flere hull... Meningen er jo bare at det ikke skal bli tett, det skal jo bare riste...
    Ellers et morsomt prosjekt du har på gang...

Newcomer Crazysteps sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Den lille tettingseffekten vil uansett kunne hjelpe til med å koble elementets bevegelser til sitteplassen.
    Den eneste "veggen" som er istand til å røre seg er jo den vi sitter på, så du kan ha rett i at dette bare er en fordel.

Om det blir undertrykk i rommet vil putene bli sugd ned og blir det overtrykk vil de bli presset opp. Begge deler vil muligens bli merket i rævskjegget

Holder meg til helplate slik jeg har skjært opp jeg. Ingen stor skjede skadd uansett tenker jeg.

Takk for innspill. Alltid greit å få fra flere leire.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •