Montere HDMI/DVI utgang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Montere HDMI/DVI utgang?

http://avforum.no/forum/digitale-pro...tml#post536163
    Fortsetter denne tråden her.

Pioneer DV-535 kostet i sin tid 4,5K og fungerer fint enda. Den er god til å lese plater med feil og rask til å skifte sjikt på tosjikts DVD'er. Lydsiden er helt up-to-date med optisk utgang, derfor lurte jeg på å oppgradere den med HDMI utgang hvis noen har oppskriften. Dersom det er mulig å ta ut nødvendige signaler direkte koster dette meg bare HDMI-kabelen. Om det ikke er mulig må jeg vente til langt ut på nyåret før jeg får råd til ny DVD-spiller, og da kjøper jeg ikke en 400 kroners på Kooperativen.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette temaet minner meg av en eller annen grunn å prøve å montere en moderne diesel motor inn i en 80 modell ford taunus, fordi man har en slik stående, og liker en utfordring og egenskapene i begge deler, med dørlåser som godtar og lar seg låse opp av de fleste nøkkler osv...

En mulig løsning med å benytte de gode lese egenskapene til DV-535 måtte kanskje være å montere en SDI utgang, og brukt den som kilde til en ekstern bilde prosessor som har SDI inn og DVI eller HDMI ut.

Dette vil imiddlertid fort bli ganske dyrt i forhold til å finne en grei DVD spiller med HDMI, selv om man også pga bruk av en ekstern bilde prosessor kunne valgt en modell som var bedre enn den som bilde prosessorem som eventuellt var innebygd i projektoren, og kunne fåt enda bedre prossesering av DVD kildemateriale.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •