Monoblokker ferdig! M/bilder! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    jeg er også litt spent på hva totalprisen ble..?
    skal selv lage en 3-400w sub-forsterker etter nyttår.

også skjønner eg ikke kor det har blitt av strømfosyningen?? og kjøleribber??(det siste går eg utifra er pga at det er en cold-amp eller ka det var? er disse kanskje mer effektive i forhold til vanlige solid state?)
    Totalprisen havnet på ca. 4K pr.monoblokk...

Strømforsyningen er av svitsjet type noe som eliminerer bruk av tunge og plasskrevende komponenter som man vanligvis finner i en lineær PSU.
    Både SMPS`en og forsterkermodulen (Klasse D) er meget effektive i forhold til vanlige klasse A og AB forsterkere, dette gjør at behov for kjøleribber er minimalt (Normalt er det tilstrekkelig kjøling bare ved å montere modulene rett i bunnplata i chassiset). Monoblokkenes effektivitet er på over 90%.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dette er et stykke godt utført arbeid.

Mono blokkene dine ser veldig pene og gjennomførte ut og når du selv synes at de spiller bedre enn dine tidligre forsterkere har du lykkes :-)

Jeg har selv gjennomført en del selvbygger prosjekter (for en god del år siden riktignok) og jeg har også noe så sjeldent som fagbrev som "Radiomontør" så jeg tillater meg å hevde at dette har jeg litt greie på og jeg digger monoblokkene dine 110%

Vel gjennomført

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Mono blokkene dine ser veldig pene og gjennomførte ut og når du selv synes at de spiller bedre enn dine tidligre forsterkere har du lykkes :-)

Jeg har selv gjennomført en del selvbygger prosjekter (for en god del år siden riktignok) og jeg har også noe så sjeldent som fagbrev som "Radiomontør" så jeg tillater meg å hevde at dette har jeg litt greie på og jeg digger monoblokkene dine 110%

Vel gjennomført
    Tusen takk for rosen pmo!
    Hyggelig å høre at det er andre fagmenn her også. Selv har jeg fagbrev i serviceelektronikk, lyd- og bildesystemer og har en del prosjekter bak meg.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NostraD
    Endelig ferdig med mine Coldamp baserte klasse D monoblokker!
    Griselekkert NostraD!

Kunne virkelig ha tenkt meg 7 slike... jeg (og sikkert mange med meg) er veldig sultne på alt av info (har du svart på hvor du fikk kabinettene fra (eller om du har laget dem))!

Gratulerer!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Griselekkert NostraD!

Kunne virkelig ha tenkt meg 7 slike... jeg (og sikkert mange med meg) er veldig sultne på alt av info (har du svart på hvor du fikk kabinettene fra (eller om du har laget dem))!

Gratulerer!
    Takk Rune!

Ok, her kommer en forenklet deleliste:

- Kabinett, høyttalerterminaler og RCA kontakter fra THL (thlaudio web site pages)

- Strømforsyning (SPS80) og forsterkermodul (BP4078) fra Coldamp (coldamp high efficency class-D power modules)

- PowerCon kontakter, kabelsko, sorte umbraco skruer, nettstøpsel, krympestrømpe, kjølepasta, intern kabling, strømbrytere og lysdioder fra ELFA (ELFA -- Distributør av elektronikk i Nord-Europa)

- Selve strømkabelen er Supra LoRad 2,5mm2 fra Eltek (ELTEK AS)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som flere av dere sikkert har sett så er hverken panelskruene til fronten eller selve fronten originalt slik man ser chassiset jeg brukte fra THL.

Panelskruene er skiftet fra gull til svart av 2 hovedgrunner:
    1: Den ene gullskruen til frontplaten som ble levert med chassiset var av feil dimensjon, dermed måtte samtlige 8 stk. skruer skiftes.
    2: Designmessig synes jeg det ble bedre med noe sort i fronten som kontrast til aluminiumen istedetfor "bling-bling" gull.

Selve frontpanelene er customlaget på bestilling fra Tyskland hos Schaeffer-AG (Home - www.schaeffer-ag.de - Frontplatte, Front Panel, Face Avant, Frontplatten Designer)

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du regnet på hva dette har kostet deg totalt?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NostraD
    Selve frontpanelene er customlaget på bestilling fra Tyskland hos Schaeffer-AG (Home - www.schaeffer-ag.de - Frontplatte, Front Panel, Face Avant, Frontplatten Designer)
    Dette var jo et helt genialt konsept! Får nesten lyst til å bestille meg et frontpanel, selv om jeg ikke har noe å bruke det til... ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Har du regnet på hva dette har kostet deg totalt?
    Ikke finregnet ennå, men totalt sett medregnet moms og fraktpriser havner prosjektet på ca. 8-8,5K.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dette var jo et helt genialt konsept! Får nesten lyst til å bestille meg et frontpanel, selv om jeg ikke har noe å bruke det til... ;-)
    I know! Programmet for å lage slike paneler er vannvittig enkle og gode å bruke. Fint er det også at prisene er ganske akseptable.
    Schaeffer-AG er i hvertfall det mest profesjonelle firmaet jeg har vært i kontakt med noen gang og arbeidet/produktene holder svært høy standard og kvalitet.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •