Forsterker til 12.2 element

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til 12.2 element

Ser ut til at jeg også får meg ett slikt nydelig element så nå sitter jeg å prøver å fine ut hva som må til for å drive det.
    Blir nok å bygge kassa med samme volum som orginalen osv...

Det jeg tenkte var ucd selvbygg
    400w st 1100,-
    standard powesuply 700,-
    500va trafo 700,-

Det blir jo 2500,- men må jo regne med litt mer pga tilkoblinger for strøm\lyd osv.

Men så tenkte jeg at det kansje er like greit eller bedre med hypex ds4 for er ikke det bli akkurat samme forsterker som jeg har satt sammen? Dessuten så blir det jo litt mer brukervennlig når man har de ekstra mulighetene på ds4.

når vi er oppe i 3,5k så finnes det antagelig andre alternativer og, er ikke redd for å kjøpe fra utlandet så kom gjerne med tips.

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne:
    Rila Subwoofer Förstärkare SW-5000

Rila förstärkarna är till för att göra din subwoofer aktiv, vilket innebär att du får en separat förstärkare till din baslåda som ger dig maximala möjligheter att ställa in basljudet i förhållandet till ditt övriga högtalarsystem. Rila förstärkaren tar hand om de kraftiga bastransienterna vilket medför att din Hi-fi förstärkare kan arbeta mer effektivt med det övriga frekvensområdet. Förstärkaren är försedd med många praktiska finesser. Inkopplingen kan ske både med lågnivåsignal (RCA) eller högnivå dvs. högtalarutgångarna från din vanliga förstärkare. Du har möjlighet att reglera volymen med en separat volymkontroll. Det elektroniska delningsfiltret kan ställas in steglöst från 40 till 180 Hz 12dB/oct. Rila SW-5000 är dessutom utrustad med fjärrkontroll vilket möjliggör att du kan styra både volym och delningsfrekvens från soffan. På högtalarutgången finns det möjlighet till vidarekoppling till satelliterna med en högpassdelning på 100 Hz 6dB/oct. Med fasomkopplaren kan du ändra fasen 0-180° beroende på var du placerar subwoofern gentemot din övriga anläggning. En annan finess är att Rila stegen är utrustad med "stand-by" läge vilket gör att förstärkaren slår av automatiskt efter ca 15-20 min då ingen signal tillförs. Förstärkaren är helt färdigbyggd, det enda du behöver göra är att montera in din Rila förstärkare i din subbaslåda alternativt montera den i en apparatlåda och ansluta högtalarkabeln till basen/basarna.

Effekt 8ohm RMS/Max 270/410 Effekt 4ohm RMS/Max 350/490 Delningsfilter variabelt 40-170 Hz Till- frånslag Automatiskt Fasomkopplare 0 - 180 Förstärkardel Monteringshål BxHxD (mm) 220x220 Yttermått BxHxD (mm) 250x250x90 Fjärrenhet Monteringshål BxH 36x110 Yttermått BxHxD (mm) 52x130x98 Best nr: Slut i lager Pris 1795:-/st

Vet ikke om denne er kraftig nok for bruk med SVS elementet eller om de har den på lager, men den er billig og har jo fjernkontroll som er et stort pluss!

Den kan kjøpes her: HIFIKIT ELECTRONIC AB

Newcomer NostraD sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan du jo også sjekke utvalget her: Search Results Page

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo billig ja...

Tro om ikke "BASH DIGITAL SUB AMPLIFIER 500W" er ett bedre valg da?

500w 4 ohm 0,5thd, hva blir det i litt mer seriøs måling da?
    Btw, 12.2 elementet, er det på 4ohm?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, leste om gruppekjøpet på o-audio 500w bash forsterker. er nok heteste kandidat det der....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •