Til alle med Dynabel Phobos

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Til alle med Dynabel Phobos

Jeg er i besittelse av en selvbygget dynabel phobos. Den har som kjent en kasse kalt "infinite box" med "glava" bak.

Jeg bestemte meg for å prøve å lukke kassa istedenfor. Ved hjelp av en papplate og gaffatape fikk jeg dette til. Papplaten satte jeg inn på innsiden av "glavaen", og tettet igjen med. Gaffatape.

Resultatet er, etter min mening, at suben nå går vesenlig dypere. Den spiller kanskje ikke fullt så høyt(slik tilfellet er for lukkede kasser), men jeg foretrekker heller dette.

Har ikke prøvd den på film ennå, men på musikk fungerer den i alle fall strålende!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, men er ikke en papplate litt i tynneste laget?
    Burde den ikke tettes med noe skikkelig i såfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Har eller kan du ordne målinger ? Jeg har 2 stk selv og kunne godt trengt litt dypbass..:-D Hadde vært greit å være sikker fordi det tar sikkert en time å kalibrere hver gang jeg har gjort noen forandringer..:?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sittet et stund med regnestykket, kom jeg faktisk fram til at den ikke går noe dypere(-3db)....rart(og småflaut). Men jeg synes allikevel den går dypere, men det er jo bare meg.

For de som ikke har et like vanskelig rom som beermaster er det jo verdt et forsøk mener nå jeg....

Når det gjelder papp, så var dette det eneste jeg hadde, og dette var jo bare et forsøk. Men pappen er jo lufttett og har nok press bakfra til å holde igjen trykket, så dette fungerer faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir både over og undertrykk i kassa, så det bør holdes på plass begge veier.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 4stk db12 her om dagen, måtte bare gripe sjangsen når de var på tilbud på eltek, men jeg har lagd en av kassene, ved to db12 i vær kasse på ca 80 liter.. Har riktignok en ganske morsom patent på denne.. Har se for deg en høyttaler 70cm høy,ca40bred og ca40 dyp stående rett opp og ned.. Så har jeg et element i bunnen og et i toppen riktignok litt inn i kassen, men jeg mener dette var et vellykket forsøk, syns det spiller helt supert ved en delefrekvens på 80.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært morro og prøvd "Infinite box" og da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •