BASH og SVS 12.2 i skjønn (sub)forening? - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 8 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8
Viser resultater 141 til 146 av 146
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Regnestykket er nok ganske riktig det ja! Rent bortsett fra at nettspenninga oftest nærmer seg 220v enn de 230v du har regnet med.
    Og bare for å berolige litt, i den grad det er nødvendig; jeg opplevde akkurat det samme selv, da jeg prøvde forsterkeren for første gang.

Å kontrollere elementet ved såpass lave frekvenser setter nok forsterkeren på en ganske stor prøve, og dermed oppstår det antakelig ganske store effekttopper i forsterkeren. Spesielt om du kjører en sinustone kontinuerlig.
    Om sikringen da er for liten, noe som også er bekreftet fra OAudio, så ryker den!
    For egen del har jeg vurdert å øke kapasiteten på kondensatorbatteriet slik at forsterkeren da får litt "pustehjelp" fra disse, i ekstreme situasjoner.
    Men all garanti vil jo selvsagt ryke, i det øyeblikk man foretar slike modifikasjoner. ;-)

Jeg har ellers ikke hatt problemer, etter at jeg satte i en kraftigere sikring.

Intermediate Sub-Lock sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    506
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg riste liv i en gammel tråd her.
    Du fikk jo aldri noen tilbakemelding på kurvene dine, men jeg vil gjerne uttrykke forbløffelse over hvor dypt "den store" spiller/spilte før den rullet av, flotters! Har du enda liggende noen kurver etter ytterligere justeringer?
    Knall worklog og stilig ferdig produkt!

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fy den var strøken,hva ble total kostnad?

mvh glenn

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, til begge!:-D
    @Sub-Lock:
    "Fuglen", dvs sub´en er forlengst fløyet ut av huset, og befinner seg nå hos B&W Spydeberg. I Spydeberg.
    Fikk nok målt og justert litt mer etterhvert før gromkassa forsvant, men har beklageligvis ikke tatt vare på resultatene.
    Men du kan jo sende en PM til B&W Spydeberg for å høre om han har målt noe, og tatt vare på noen kurver?

@ktm200:
    Husker ikke eksakt, men tror den totalt kostet meg et sted mellom 5- og 6-tusen.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisan

Smugtittet litt på tråden din Scrooge, siden jeg ikke har kommet meg på forumtreffet i helga...

Men kan legge ved en avlesning som kom før jeg fattet at det går å finjustere litt på fasen i oppsettet utifra hvilke sinustoner jeg justerer ut ifra...
    Vedlegg 46595

Avlesningen under var et resultat av å glemme å sette subsonic filteret på 16Hz.
    Den spilte da ganske bra ned til 12Hz.
    Vedlegg 46596

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0