DIY - Syrefast høyttaler veggbrakket. Oppdatert 27.11.2006 Ny brakket i post #1.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile DIY - Syrefast høyttaler veggbrakket. Oppdatert 27.11.2006 Ny brakket i post #1.

Oppdatert:27.11.2006

Les midt delen av post nr.1 :-D
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Da jeg kjøpte meg nye stativhøyttalere forige uke (Dali Concept 1) så fant jeg ut at jeg trengte noe å ha plassere dem på, tenkte da på enten et stativ eller veggbrakket. Søkte litt på nettet og fant ut at DIY var den beste løsningen prismessig og så klart kvalitetsmessig!!! Man får vel ikke noe bedre kvalitet en det man selv lager vel??:-D

Så valget falt på noen et par veggbrakketer med mulighet for 360o vridnig, men dessverre uten noe form for tiliting, men dette er ikke noe behov for øyeblikket.

Jeg er veldig heldig som jobber på en bedrift med tilgang til alt mellom himmel og jord, så verktøy,utsyr og matriell var ikke noe spørsmål for meg

Men tingen er at jeg selvfølgelig ikke har skruer som passer hjemme så jeg får ikke tatt bilder av dem på veggen før i morgen

Utsyr\Verktøy:............Brukes til:
    -Platekutte maskin......Kutte platenen
    -Knekke maskin...........Knekke kanter på platene
    -Sveiseapparat...........Sette puzzlespillet sammen
    -Sandblåser...............For den kvalitetsbeviste
    -Skyvelære................Måle med
    -Fil...........................Fjerne grader med
    -Borr........................Div skrue hul ect.
    -Forsenker.................Forsenke festehullene

Matriell:...........................Mål\Antall:
    -Sort klarlakk (sprayboks)
    -2mm syrefast plate...........2x 190,20x170mm (DxB)
    -5mm syrefast plate...........2x 190x70mm (HxB)
    -20x1,5mm syrefast rør.......2x 50mm (L)
    -15x1,5mm syrefast rør.......2x 45mm og 110mm(L)
    -4mm settskrue.................2.stk

- Oversiktsbilde av Div. plater og rør.

- Oversiktsbilde av veggplaten ferdig borret.

- Oversiktsbilde av rørbitene.

- Oversiktsbilde toppsiden av platen som høyttaleren skal settes på. Med knekkte kanter for at høyttaleren ikke skal skli av kanten.

- Oversiktsbilde bunnsiden av platen som høyttaleren skal settes på. Med 45mm 15x1,5mm rørbit som brukes for å festet i veggdelen.

- Oversiktsbilde av delene ferdig sandblåst.

- Oversiktsbilde av delene ferdig sandblåst.

- Oversiktsbilde av veggdelen ferdig sandblåst, litt bedre finish ikke sant ? Her ser du et 110mm 15x1,5 rør med et 50mm 20x1,5mm rørbit i enden hvor selve høyttaler platen passer perfekt ned i.

- Oversiktsbilde av høyttalerplaten ferdig sandblåst.

- Oversiktsbilde av veggdelene ferdig lakkert.

- Oversiktsbilde av veggdelene ferdig lakkert. Med en settskrue for å forhindre høyttalerplaten å vri seg fra posisjonene.

- Oversiktsbilde av høyttalerdelen ferdig lakkert.

- Oversiktsbilde av veggdelen og høyttalerdelen sammen.

- Oversiktsbilde av brakketten på veggen, med feil skruer selvfølgelig og mine super gode HT-kabler av 2,5mm2 RK som jeg ikke har klamret fast ennåops: .

- Oversiktsbilde av brakketten på veggen, med feil skruer selvfølgelig og mine super gode HT-kabler av 2,5mm2 RK som jeg ikke har klamret fast ennåops: .

Veldig synd at jeg kun har et dårlig mobilkamera, håper på å invistere i et billig brukbart digital kamera snart...

------------------------------------------------------------------------------------------------

Oppdatert:27.11.2006

Da jeg har kjøpt meg en ny senterhøyttaler å jeg har ikke plass til den over tv`n, så måtte jeg finne på noe. hmm... får vel sette den over lerretet mit da, og i den anledningen så tok jeg tok å lekte litt med knekkemaskinen på jobben. Og her er min simple løsning på problemet :-D

Her er platen ferdig knekt med vinkler og borret hul i for feste.

Fra siden.

Sandblåst.

Lakkert.

Festet over lerretet.

Oversikt.

Papiret som du ser skal ikke være der, lade under høyttaleren fordi jeg er redd for at lakken skal smitte over på høyttaleren. skal fjerne papiret når jeg får festet dobbelsidigteip(uten å ta av beskyttelses papiret på den ene siden) som jeg skal brukes med samme forstand som "gummi knotter" brukes for

Jeg synest det altid er spennende med DIY tråder og syntest at dette kanskje er et interessant tilskudd til forumet..?
    Så da måtte jeg jo bare legge ut noen bilder og skrive litt. Er litt kabelrot og dårlige bilder her, men skal kjøpe nye høyttalerkabler og låne et godt digital kamera og vil oppdatere bildene da.

Tidligere DIY projekter:
    DIY rammelerret av MDF

Mvh
    kas
    :-D

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritstilig Kas:P:-D

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes den var nice

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver du profersonelt eller? Dette er jo genialt! Tror du at det ville vært en fordel å ha hadd et led ved veggfestet? Kansje en smule mer manuvrerbar, men mere jobb såklart. :-P Elsker å lese slike tråder! :-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Takker så mye for posetiv respons:-D Nå har jeg også lagt til 2 nye bilder av dem på veggen

Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Driver du profersonelt eller? Dette er jo genialt! Tror du at det ville vært en fordel å ha hadd et led ved veggfestet? Kansje en smule mer manuvrerbar, men mere jobb såklart. :-P Elsker å lese slike tråder! :-D

Hehe, det ser så bra ut altså Er nok bare en stakkars trikker..
    Ja tanken på ledd slo meg, men tingen var at jeg ville konstuere noe som var simpelt å lage, samt at den ble brukbar.
    Selv så er jeg veldig fornøyd, hadde kanskje blitt litt dumt å klaget på den her på forumet når jeg selv har laget den

Mvh
    kas

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og jeg er rørlegger, tehe...men må nok si at jeg ikke hadde hatt vilestyrke til å klare det sånn med det første... You got the force:P

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppdatert: Ny brakket