TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 52

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 52 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste
Viser resultater 1,021 til 1,040 av 1125
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Jeg tror slaglengden til dette elementet kan bli et problem med tanke på den grillen. De passer nok bedre til PA elementer og elementer med forholdvis kort slaglengde.
    Jeg tror selv ikke TC2000-elementet kan varte opp med en slaglengde som gjør at det slår i grillen (som i teilfellet havner på den andre siden av røret)

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje en dråpe superlim på stoffet (som må få tørke først selvsagt) før du borer/skrur hadde vært tingen....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg tror selv ikke TC2000-elementet kan varte opp med en slaglengde som gjør at det slår i grillen (som i teilfellet havner på den andre siden av røret)
    Hmmmm... mulig jeg heiv meg på noe jeg ikke var med på her nå. ops:

Jeg trodde det var snakk om å beskytte elementet. :-D

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så du ikke videoen litt lenger her oppe
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tml#post602439

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neida, det var port-grillen, som du med dine spådomskunster antok kom til å få problemer - og du fikk rett!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig ble Erna 5 plugget...

Etter en skammelig inaktiv periode med ryggproblemer og generell tiltaksløshet, fant jeg ut at det var på tide å ro dette prosjektet i havn...

paalab ble tilkalt som moralsk, psykologisk, fysisk og mekanisk-teknisk støtte, slik at jeg endelig fikk satt i toppen på Erna 5.

Et siste farvel til baksiden avTC-2000-elementet...:

Jeg var på full fart inn i røret for å tette en innbilt potensiell utett overgang mellom bunnpropp og rør, men så så jeg at polyurethan-limet hadde gjort en fantastisk jobb allerede:

(grunnen til at man i det hele tatt kan se limet, er en 5 cm "sprekk" der jeg mangler nuppeskum - det var akkurat nok nuppeskum til to sub'er, minus denne lille bare flekken!)

Ferdigprodusert topp, klar til propping:

(en av grunnene til at jeg tilkalte paalab, var at jeg syntes det ble litt lite tight fit. Et par runder med eltape og beroligende ord fra paalab om at polyurethan-limet helt klart ville gjøre jobben gjorde meg rolig til sinns)

Her får det påsmurte limet an vefortjent dusj av paalab:

NEIIII!!! SÅ SKJEDDE DET SOM IKKE SKULLE SKJE. VI MÅTTE BANKE TOPPEN IGJEN:

Kødda! Dette er bare et tullebilde... denne gangen var det full kontroll ;-)

Her er paalab med de to søstrene ved sin side:

Egentlig helt dustete av meg å vise Ernaene fram ved siden av paalab... De ser jo nesten små ut i forhold! Det hadde vært mye bedre om jeg selv hadde stått der. I forhold til paalab blir jeg den reneste pingla (og hadde som nevnt over faktisk klart å krype inn i rørene...).

Hvis vi ser bort fra speil-historien, så er det bare å skru på baseplaten, så er det faktisk snipp snapp snute for dette prosjektet (bortsett fra testing og sånn da...).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det ble bra. Har du kjent etter om toppen sitter fast?
    Subbene ville nok virke større dersom du hadde stått ved siden av dem, men sammenliknet med 100kg+ så synes jeg de er ganske store likevel.
    Legg merke til høyden, jeg går jo faktisk på tresko som bygger 4-5 cm.

Tapen på høytalerledningen, er den festet til noe? eller har den løsnet? Det kan jo være fare for at ledningen vibererer og lager ulyder.

Nå må du jo bare mase på Uncle Kjell, så du får speilene!
    Synd at kone og barn var hjemme i går, så vi ikke fikk testet DIY-grillen i flygende tilstand :cry: Videoen var helt rå.
    Skulle gjerne filmet et klipp med en meterstokk el.l. ved siden, for å virkelig vise flyhøyden.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det ser ut til at det ble bra. Har du kjent etter om toppen sitter fast?
    Nope, men det gjør den.

Tapen på høytalerledningen, er den festet til noe? eller har den løsnet? Det kan jo være fare for at ledningen vibererer og lager ulyder.
    Det var i utgangspunktet meningen å tape fast ledningen til det ene "beinet" på elementet, men tape varer ikke evig, og det kan godt være den allerede har løsnet. Blir det en plage får jeg bare skru ut elementet og fikse det.

Nå må du jo bare mase på Uncle Kjell, så du får speilene!
    Synd at kone og barn var hjemme i går, så vi ikke fikk testet DIY-grillen i flygende tilstand :cry: Videoen var helt rå.
    Skulle gjerne filmet et klipp med en meterstokk el.l. ved siden, for å virkelig vise flyhøyden.
    Hehehe - ja, kanskje vi kan se hvor høyt vi kan få grillen til å fly? Vi kan jo ha moro med det på HTF:

Konkurranse: Gjett ved hvilken frekvens grillen flyr høyest (tuningfrekvensen?)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du begynner å eldres Pål :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg synes du begynner å eldres Pål :-D
    Godt at Rune brukte indirekte lye, ellers ville månen lyst...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at Rune brukte indirekte lye, ellers ville månen lyst...

Månelys er et vakkert skue da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her ja...Nå er det bare å glede seg til HTF!..som forøvrig er min første HTF.Bass blir iallfall ikke mangelvare denne gangen :-D

Kan da umulig være 100+ du paalab,så slank og atletiskt bygget som du er! Det er bare de små nusselige sub'ene som får deg til å se stor ut

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen skal du være til Varteigs store dag HiFi Plumber...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig - endelig!

Men en fart som bare en snile i sirup kan misunne, har jeg endelig ferdigstilt mine to ynkelige rør!

Endelig fikk jeg speilene jeg har ventet så lenge på:

(Ø40cm)

Her lagt på plass i forsenkningen i baseplata:

Sonosub'en i den nå sedvanlige "kanonposituren", mens baseplata blir skrudd fast:

("kanonpositur" er når den er lagt forsiktig over en hel rockwoolpakke, vippet opp så den aktuelle enden er i en slags arbeidshøyde. Dette er den eneste måten å få det til på alene med disse slampene...)

Her begge med harry-speil på plass:

(prøv å se dem for deg uten støv og skitt fra kjelleren ;-))

Det ble dessverre en glippe på ca 2mm rundt speilet. Dette synes veldig godt i motlys som her:

(det er veldig kunstig med slikt motslys, så det vil nok se mer ut som i kanonposituren over under normale omstendigheter... Jeg kommer også muligens til å dra over glippen med svart silikon senere (hvis jeg gidder))

Og her er de - etter over 5 måneders jobbing, men beisede dører og lett motvind:

Mine TC-2000 Sonosubs ferdige

En stor takk til alle som har fulgt med på denne tråden og kommet med forslag, tips og generell moralsk støtte! Dette har vært enormt givende for meg. Håper å kunne gjennomføre flere prosjekter med dere :-)

PS! Hvis dere henger med videre, så kommer jeg nok til å komme med måleresultater etterhvert. Sub'ene kommer også til å bli kjørt på høsttakkefesten om ca en måned, og dette vil sikkert bli behørig dokumentert!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy f... Respekt!

Denne tråden er sannsynligvis den aller beste tråden på hele forumet. All ære til deg Rune.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med status "Ferdig" !!!

Når er dåpen ??? "..og navnet på barnet er ...?"

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det må'n si, dette var et morsomt prosjekt... Hvordan spiller nå herligheten da? Kanskje du kan lage en morsom graf til oss også?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Fy f... Respekt!

Denne tråden er sannsynligvis den aller beste tråden på hele forumet. All ære til deg Rune.
    Nei, nå blir jeg nesten rød i toppen her... men veldig, veldig hyggelig å høre! Spesielt siden jeg har lagt såpass mye arbied i dokumentasjonen. Har jo nesten tatt like mye tid som selve byggingen... MEN gleden har absolutt vært på MIN side. Dette har vært kjemegøy - rett og slett!

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Grattis med status "Ferdig" !!!

Når er dåpen ??? "..og navnet på barnet er ...?"
    (Ild)dåpen blir vel den 28 april på HTF... og navnene blir Erna 4 og Erna 5. Erna-navnet har en stolt tradisjon (jeg har kalt alle mine +250 liters DIY-sub'er for Erna X... ;-))

Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Det må'n si, dette var et morsomt prosjekt... Hvordan spiller nå herligheten da? Kanskje du kan lage en morsom graf til oss også?
    Grafer kommer når jeg har en forsterker som fungerer som jeg kan bruke til dette. Jeg har målt litt, men gidder ikke å legge noe vekt på de midlertidige målingene. Jeg må UT for å få dette til ordentlig. Godt det er vår! Ja, akkurat i DAG snør det litt, men snart er det vår. Sånn sett er timingen for prosjektet perfekt...

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer

Du har gjort en fremragende jobb Rune.

Du har vel brukt singel spole elementer,vurderte du dual spole for å kjøre 2ohm på EP2500en?
    Vurdrer å kjøpe 2 stk TC2000 12" og vet ikke helt om jeg skal gå for singel/dual spole.Ikke det at 12.2 elementene funker dårlig,for det gjør dem ikke,men fikk veldig lyst på TC2000 siden det er felleskjøp på gang snart.

Sånn jeg ser det så vil det være best å kjøre 2ohm for mest effekt og headroom og EP2500en skal jo takle 2ohm fint etter det jeg har forstått i stereo.Men har lite peiling på akkuratt dette.

Leste og at vist du setter stereo bryteren/e bakpå EP2500en i bridge så vil clip lyse hele tiden,og det skal være sånn vistnok,er ikke det som har hendt da når din lyste?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tar av meg hatten for deg Rune!

Dette så virkelig bra ut, synes du har vært en mentor for oss på forumet når det gjelder trådinfo med bilder Dette har vært gøy å følge!!

Gleder meg til den store dåpen..(ja, sønnen min døper seg 1. april, men det var ikke den jeg tenkte på nå)

Gleder meg som en unge til HTF!! Dette blir noen verdige 10 års jubileums suber!!

Lekkert altså..!

Side 52 av 57 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 48 49 50 51 52 53 54 55 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •