TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 51

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 51 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste
Viser resultater 1,001 til 1,020 av 1125
    Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til romakustikkens vidunderlige verden Den enkleste måten å få en ryddig respons på er å plassere subbene på en fordelaktig plass og bruke en Behringer EQ eller noe lignende til å dempe de værste toppene. Hvis du vil legge litt mer innsats i det kan du lage noen matchende bassfeller til subbene.

Hvis du har tenkt å ta den helt ut bør du ha lest The Master Handbook of Acoustics ihvertfall én gang fra perm til perm.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Velkommen til romakustikkens vidunderlige verden Den enkleste måten å få en ryddig respons på er å plassere subbene på en fordelaktig plass og bruke en Behringer EQ eller noe lignende til å dempe de værste toppene. Hvis du vil legge litt mer innsats i det kan du lage noen matchende bassfeller til subbene.
    Hehehe - litt rart du skulle nevne det med bassfellene - jeg har jo sikkert 4 uåpnede Glavapakker liggende strødd rundt i hjemmekinoen/snikkerboden min... Kanskje ikke vitenskapelig plassert akkurat, men bassfeller skulle det være ;-)

Hvis du har tenkt å ta den helt ut bør du ha lest The Master Handbook of Acoustics ihvertfall én gang fra perm til perm.
    Jepp, har lenge tenkt å jobbe meg gjennom denne, men har liksom aldri fått tid. Men nå har jeg i alle fall bestilt den, så da er jeg litt igang...

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med bassfellene dine er at de ikke aner hva slags mål de har i livet, de må konstrueres riktig hvis du skal få maksimal nytte ut av dem

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med bassfellene dine er at de ikke aner hva slags mål de har i livet...
    Det har du helt rett i - ikke har jeg noe sted jeg skal isolere (med 20cm) engang... snakk om meningsløs tilværelse!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det har du helt rett i - ikke har jeg noe sted jeg skal isolere (med 20cm) engang... snakk om meningsløs tilværelse!
    Kanskje du kan selge de på svartebørsen til en skyhøy pris. Synes jeg hørte på nyhetene at det var lang leveringstid på Glava for tiden...

Forresten; hipphipp og slående applaus for (nesten) fullført prosjekt.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kanskje du kan selge de på svartebørsen til en skyhøy pris. Synes jeg hørte på nyhetene at det var lang leveringstid på Glava for tiden...

Forresten; hipphipp og slående applaus for (nesten) fullført prosjekt.
    Ja, det stemmer jo det! Kanskje en glimrende anledning til å bli kvitt dem!

;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Neodym-magnetenes fall

Husker at det var endel som var tvilsomme til festeanordningen til mine "DIY-portgitter". Ett poeng til dere ;-)

(klikk på bildet for video)

Videoen er tatt ved 20-64Hz pink noise. Kjærring og unger er ute av huset, så jeg har anledning til å guffe på litt mer, men jeg kaller det fortsatt "innspilling". Når det er sagt, så hadde jeg klokka 2:30 på Behringeren så ting ble satt i sving rund omkring (f.eks armeringsjernet på utsiden av murveggen...). Men jeg er fortsatt usikker på om jeg får nok nivå på inngangen. Målte bare 105 dB på denne testen...

Når det gjelder port-grillen, så kommer jeg nok til å skru den fast med skruer, ellers vil den bare stå og riste. Mulig at jeg dropper den helt også. Der er jo ikke så sannsynlig at ting blir puttet nedi når det er 170cm opp...

---

EP2500 har forresten øyensynlig begynt å virke normalt, etter en periode hvor CLIP LED'en stod konstant på og den bare produserte skrap på utgangen. Skal ting ordne seg likevel, da?

Jaja, bare litt nytt fra denne tråden, så ikke folk tror jeg har krepert (selv om jeg har vært rimelig invalid med ryggen min i det siste).

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    deam, det der så nesten overnaturlig ut:P ikke verst!
    men tror du ikke den grillen vil ha uheldige innvirkninger på lyden? med tanke på luftmotstand og slikt? du kan jo ta en måling hvor grillen blir holdt på plass og en hvor grillen er av. for å se om det er noen forskjell.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva bruker du som kilde?
    Jeg har min Behringerer på max og -8 på sub utgangen.
    Da ligger -5 på forsterkeren i grenseland til max/forsvarlig volum ved film titting.
    Men da har jeg FBDen i mellom.
    H/K 240

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    deam, det der så nesten overnaturlig ut:P ikke verst!
    men tror du ikke den grillen vil ha uheldige innvirkninger på lyden? med tanke på luftmotstand og slikt? du kan jo ta en måling hvor grillen blir holdt på plass og en hvor grillen er av. for å se om det er noen forskjell.
    Det var enda morsommere før jeg fikk fram videokameraet. Mulig jeg hadde hakket mere guff da, men grillen lå i alle fall og svevde 4-6 cm over porten. Skjønner nesten ikke hvordan den kunne ligge der uten å forsvinne, men det kan ha vært Bournelli-effekten... ;-)

Jeg vet ikke hvilken negativ effekt denne grillen har. Det er i alle fall tydelig at luften ikke går rett igjennom den... Mulig den blir tatt helt bort.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Hva bruker du som kilde?
    Jeg har min Behringerer på max og -8 på sub utgangen.
    Da ligger -5 på forsterkeren i grenseland til max/forsvarlig volum ved film titting.
    Men da har jeg FBDen i mellom.
    H/K 240
    Kilde var eksternt lydkort koblet rett på EP2500'n.

Du har vel satt "Operating level"-knappen på -10 bakpå FBD'n? Den justerer så vidt jeg skjønner signalnivået "fra HiFi til PA"-nivå.

Som sagt før - jeg håper virkelig det er folk her på forumet som vet mer enn meg om dette...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,måtte det ellers så lyste CLIP vist jeg guffa på.
    Den står inne,på -10

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje en sånn høyttalergrill fra biltema kan være en fin mellomting? grovere masker som slipper mer luft forbi, men fortsatt hindrer større uønskede objekter å komme nedi.
    Biltema Norge
    men så pent blir det kanskje ikke.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    kanskje en sånn høyttalergrill fra biltema kan være en fin mellomting? grovere masker som slipper mer luft forbi, men fortsatt hindrer større uønskede objekter å komme nedi.
    Biltema Norge
    men så pent blir det kanskje ikke.
    Nei, det var det da vettu... Det går også an å bruke grovere stoff på samme ringen. Vi får se. Jeg har (som kanskje mange har skjønt) god tid...

---

Testen denne helgen gikk forresten i vasken fordi ingen av mine (såkalte) kompiser kunne hjelpe meg å bære sub'er. Dere vet selv hvem dere er ;-)

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller myggnetting istede. (hvis du finner sort)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Eller myggnetting istede. (hvis du finner sort)
    Ja (lakkert?) myggnetting ville nok gjort susen... eller kanskje ville den gjort susen i mer enn overført betydning? Det er jo bare å teste med forskjellige stoffer og løsninger det, før man evt limer det på en ring.

Takk for tipset!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at grillstoffet ødelegger for bruken av bassrefleksen, men det finner du selvsagt best ut ved å teste (få en medhjelper til å stå og holde fast grillen mens du styrer volumet fra lytteplass). Om du er litt forsiktig burde det gå an å feste den med noen små svarte skruer uten at stoffet revner helt. Alternativt lime hele greia fast, med de ulemper det muligens kan medføre i fremtiden...

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har jo finmasket på Biltema Norge og.
    Ville bruke den selv men di hadde self. ikke 15" som jeg trengte.
    Bare å trekke høytaler stoff på utsiden av grillen så blir det veldig fint det.
    Det er en ramme du skrur fast og så klipse du grillen nedpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror slaglengden til dette elementet kan bli et problem med tanke på den grillen. De passer nok bedre til PA elementer og elementer med forholdvis kort slaglengde.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tviler på at grillstoffet ødelegger for bruken av bassrefleksen, men det finner du selvsagt best ut ved å teste (få en medhjelper til å stå og holde fast grillen mens du styrer volumet fra lytteplass). Om du er litt forsiktig burde det gå an å feste den med noen små svarte skruer uten at stoffet revner helt. Alternativt lime hele greia fast, med de ulemper det muligens kan medføre i fremtiden...
    Tipper jeg prøver meg med 3 små, svarte skruer. Hvis jeg klemmer ned stoffet med en trebit som jeg forborrer igjennom, og bruker en skive når jeg skrur i skruen, er det muligheter for at jeg ikke ødelegger stoffet når jeg skrur den fast.

Side 51 av 57 FørsteFørste ... 11 21 31 41 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •