TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1125
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg lo av det nå jeg..
    Jeg og madammen kunne også LETT se for oss scenarioet og skrattlo begge to. 2-3åringer og fulle folk gjør mye rart!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Jeg og madammen kunne også LETT se for oss scenarioet og skrattlo begge to. 2-3åringer og fulle folk gjør mye rart!
    Jaja, gulvet til badet skulle nå pigges opp uansett, så omfanget av "katastrofen" er tross alt relativt begrenset. Men hadde badet vært nyoppusset, så hadde jeg helt klart ikke klart å le av det på en stund ;-)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jaja, gulvet til badet skulle nå pigges opp uansett, så omfanget av "katastrofen" er tross alt relativt begrenset. Men hadde badet vært nyoppusset, så hadde jeg helt klart ikke klart å le av det på en stund ;-)
    Hadde badet vært nyoppusset, hadde vannet forhåpentligvis tatt en annen vei enn ned til kjøkkenet... ;-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående de 4 bokstavene (TABS) så snakket jeg med dem i dag og fikk til svar at Behringerne mest sannsynlig kommer i morgen,eller onsdag.Sier fra så fort jeg har hentet dem.

Ett godt tips til dere med små barn og som har bad med avløp som ikke fungerer er å STENGE vanntilførselen til det aktuelle badet..kan være penger å spare på det

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Angående de 4 bokstavene (TABS) så snakket jeg med dem i dag og fikk til svar at Behringerne mest sannsynlig kommer i morgen,eller onsdag.Sier fra så fort jeg har hentet dem.

Ett godt tips til dere med små barn og som har bad med avløp som ikke fungerer er å STENGE vanntilførselen til det aktuelle badet..kan være penger å spare på det
    TABS: Bra!

Bad: Sikkert en god ide...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sub1 "ferdig"

Inspirert av diverse vannskader og rygg-onder, gjorde jeg et "røskænes" på sub-fronten i kveld.

Endelig ferdig med bunnplaten, skrudde jeg den på:

(jeg gadd ikke å spraylakke hele flaten under, men brukte rulle og maling i midten, som man kan "skimte"... Regner med at det blir relativt lite titting under der)

"Filt"-knotter over skruehullene:

(ikke sentrert over hullene som jeg tenkte først, men lengst ut mot kanten)

Jepp. Her står den på "egne bein":

(speilene har jeg fortsatt ikke fått...)

Et irriterende overeksponert bilde av grillen på plass:

Søstera er ikke langt etter...

Natti, natti!

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel,du kan ikke ha måleren så nær tror jeg.
    Sett den 2 meter ifra ca.

Ble meget lekkert dette

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel sette inn ett "merke" på hvor langt i tråden jeg har lest...
    Begynner å pakke på seg med innlegg nå...

De fleste låter slik; "kjempebra" "dritstilig" "stå på" osv.

Mitt er ikke noe annerledes;

Kjempebra! Dritstilig! Stå på!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det kan jeg skjønne. ;-)
    Nå er det ikke meningen å vri kniven rundt i såret her, men du vil nok fortsatt bli nødt til å anstrenge deg litt for å få frem et glis når badet er ferdig oppusset!
    Det er i alle fall min erfaring, etter å i det store og hele ha gjort det meste av jobben sjøl, i et bad på snaue 6kvm.
    Her røk det i alle fall glatt unna 78 høvdinger, og da må du ikke tro at det er snakk om gullbelagte kraner og glasservanter!
    Skulle du (mot formodning) mangle noen kroner, så kan jeg jo som snarest foreslå et eierskifte for et av "røyra"?
    Jeg har et hjørne her, hvor ett av dem garantert ville gjort en god figur!

Btw: Det er "juks" å måle så nærme elementet som du gjør!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er overhodet ikke juks å måle så nærme hvis det er frekvensresponsen i bassområdet man er ute etter. Det kalles nærfeltsmåling og brukes som RuneW sier i de tilfellene hvor man vil prøve å få responsen av elementet alene, uten rommets påvirkning. En bassreflekskonstruksjon må nærfeltsmåles i to omganger (en gang med mikrofonen plassert i baffelplanet til elementet og enda en gang med mikrofonen plassert i planet til portmunningen). Etter å ha gjort målingene må de skaleres slik at de passer i forhold til hverandre (ved å ta hensyn til diameteren på de aktive områdene til elementet og porten).

RuneW : jeg er ikke helt sikker på om den målinga sier noe som helst, det ser nesten ut som om du har gjort et eller annet feil.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Det kan jeg skjønne. ;-)
    Nå er det ikke meningen å vri kniven rundt i såret her, men du vil nok fortsatt bli nødt til å anstrenge deg litt for å få frem et glis når badet er ferdig oppusset!
    Det er i alle fall min erfaring, etter å i det store og hele ha gjort det meste av jobben sjøl, i et bad på snaue 6kvm.
    Her røk det i alle fall glatt unna 78 høvdinger, og da må du ikke tro at det er snakk om gullbelagte kraner og glasservanter!
    Du har min fulle forståelse! Jeg har selv satt opp et bad i kjelleren (for å ha et bad når vi pusser opp det oppe). Det var forøvrig døra til dette badet som så kunstnerisk ble beiset av den samme 2-åring som dusjet her om dagen...

Skulle du (mot formodning) mangle noen kroner, så kan jeg jo som snarest foreslå et eierskifte for et av "røyra"?
    Jeg har et hjørne her, hvor ett av dem garantert ville gjort en god figur!
    Hehe - har ikke du akkurat brent 78 høvdinger da?

Btw: Det er "juks" å måle så nærme elementet som du gjør!
    Jepp, det var som sagt bare et tips jeg fikk for å minimalisere problemet med innvirkning fra rommet, men det var tydeligvis noe fundamentalt galt med målingen uansett (har jeg fått høre fra ekspert-hold), så jeg har fjernet hele skiten ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Det er overhodet ikke juks å måle så nærme hvis det er frekvensresponsen i bassområdet man er ute etter. Det kalles nærfeltsmåling og brukes som RuneW sier i de tilfellene hvor man vil prøve å få responsen av elementet alene, uten rommets påvirkning. En bassreflekskonstruksjon må nærfeltsmåles i to omganger (en gang med mikrofonen plassert i baffelplanet til elementet og enda en gang med mikrofonen plassert i planet til portmunningen). Etter å ha gjort målingene må de skaleres slik at de passer i forhold til hverandre (ved å ta hensyn til diameteren på de aktive områdene til elementet og porten).

RuneW : jeg er ikke helt sikker på om den målinga sier noe som helst, det ser nesten ut som om du har gjort et eller annet feil.
    Jepp, det var det jeg fikk høre av gutta over dammen. En av de tingene jeg burde ha reagert på med det samme, er den tilsynelatende lineæriteten, selv rundt tuningfrekvensen. Dette ville vel neppe en korrekt utført måling ha vist.

Jeg begynner å mistenke SPL-meteret mitt for å kødde litt med meg. Lurer på om ikke "line out" fungerer som den skal, rett og slett. Nå har jeg riktignok langt strekk med phonokabel (10meter), men likevel.

Jeg kan jo ikke holde på med dette tullet her. Jeg må ha REW oppe å gå til HTF, da vi bare har en time eller så til å kalibrere subene...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Takk for "korreks" og info, da ble jeg litt klokere i dag også.
    Det jeg i første rekke hadde i tankene var jo måling av SPL, og da kan man vel med en viss rett kalle det "juks"?
    At slike måleoppsett brukes i andre sammenheng var jeg faktisk ikke klar over, før nå!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig rett i at det blir juks hvis det er SPL som skal måles (og det man sammenligner med måles ved en større avstand), men det er mer som er interessant å måle enn rent lydtrykk (ikke si det til CV-gjengen)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har selvfølgelig rett i at det blir juks hvis det er SPL som skal måles (og det man sammenligner med måles ved en større avstand), men det er mer som er interessant å måle enn rent lydtrykk (ikke si det til CV-gjengen)
    Jamen det var jo SPL jeg målte! Så dere ikke at jeg var oppe i over 60 dB? ;-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, det var et veldig uheldig ordvalg fra min side. Maksimalt lydtrykk var det jeg mente. Jeg håper og tror subbene dine er gode for mer enn 60dB RuneW

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, det var selvfølgelig et veldig uheldig ordvalg fra min side. Maksimalt lydtrykk var det jeg mente. Jeg håper og tror subbene dine er gode for mer enn 60dB RuneW
    Beklage? Que? Jeg også tolker SPL som max lydtrykk. Jeg bare slo en (tydeligvis mislykket) spøk...

Det var jo frekvensrespons jeg prøvde å måle, selv om jeg etter alle solemerker har driti meg ut (igjen). Men har fått en del gode tips som jeg skal følge opp når jeg kommer hjem.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flisespikkeri, men når du måler frekvensresponsen er det jo rett og slett SPL ved forskjellige frekvenser som måles. Et tall for maksimalt lydtrykk er ikke interessant i seg selv uten at man vet hva som er målegrunnlaget (hvilket frekvensområde det er målt i er første krav).

Er ellers helt enig - når folk sier SPL regner jeg som oftest med at de mener maksimalt lydtrykk.

Jeg tok forresten spøken, men etter å ha sett diskusjoner et par andre steder tenkte jeg det var best å få klarhet i hva vi mente

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er flisespikkeri, men når du måler frekvensresponsen er det jo rett og slett SPL ved forskjellige frekvenser som måles. Et tall for maksimalt lydtrykk er ikke interessant i seg selv uten at man vet hva som er målegrunnlaget (hvilket frekvensområde det er målt i er første krav).

Er ellers helt enig - når folk sier SPL regner jeg som oftest med at de mener maksimalt lydtrykk.

Jeg tok forresten spøken, men etter å ha sett diskusjoner et par andre steder tenkte jeg det var best å få klarhet i hva vi mente
    Dette er noe av det feiteste jeg har sett når det gjelder diy subber!!!!
    Får lyst til å sette i gang selv!
    Mvh
    Trond

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg lo av det nå jeg..
    Jeg lo også nå...akurat nå!!!
    Mvh
    Trond

Side 49 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •