TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 1125
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvem er det som tør å nærme seg slike subber når de spiller uansett?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra lakkeringsjobb...
    Blir vel test i Hjemmekino evt. Fidelity (hjemmekinospesial) etter dette vil jeg tro:-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Veldig bra lakkeringsjobb...
    Blir vel test i Hjemmekino evt. Fidelity (hjemmekinospesial) etter dette vil jeg tro:-)
    Ja det skulle ha tatt seg ut...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja det skulle ha tatt seg ut...
    Hvorfor ikke? Dette prosjektet fortjener faktisk såpass!

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp lest hele tråden (puh) og må bare hive meg på alle gratulasjonene, meget pent arbeid.

Alternativt navn på disse kunne jo vært: Sub-Mountains

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter og hører på Frank Zappa og Bobby Brown goes down. Helt ute av plass, men teksten på sangen har jo følgende frase: ...Tower of Power... DET må jo kunne være et dekkende navn Men jeg tør ikke tenke på context ops:

Forøvrig: Flott tråd!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Sitter og hører på Frank Zappa og Bobby Brown goes down. Helt ute av plass, men teksten på sangen har jo følgende frase: ...Tower of Power... DET må jo kunne være et dekkende navn Men jeg tør ikke tenke på context ops:

Litt komisk, denne hørte jeg nettopp på...

Tower Of Power.. T.O.P
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Hvorfor ikke? Dette prosjektet fortjener faktisk såpass!
    Det er jo ekstremt hyggelig skrevet, Scrooge, men jeg har jo ikke engang testet dem ordentlig enda. For alt jeg vet eksploderer hele kostebinderiet når jeg guffer litt på... Eller rett og slett ikke spiller spesielt bra. Da hjelper det lite at jeg har lagt mye arbeid i utseendet...

(Men jeg tror kanskje at tråden kunne ha fått plass i Guinness Rekordbok i "For å gjøre en kort historie lang"-kategorien...)

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Har nettopp lest hele tråden (puh) og må bare hive meg på alle gratulasjonene, meget pent arbeid.
    Hehe - nok en utholdende sjel. Dere er gærne hele gjengen ;-)

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Alternativt navn på disse kunne jo vært: Sub-Mountains
    Stadig gode forslag. Hvis dere ikke holder opp snart, blir jeg kanskje nødt til å ha en avstemming til slutt...

Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Takk skal du ha!

Tower of Power er egentlig ett fett utrykk, ja, men jeg tør nesten ikke tenke på hva Zappa mener når han synger det...(men tipper det finnes fora for de som interesserer seg for slikt ).

Forøvrig en feit låt!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Litt komisk, denne hørte jeg nettopp på...

Tower Of Power.. T.O.P
    Jepp, den er bra, den! Var på konsert med TOP på Rockefeller for en del år siden, og det vakke det dummeste jeg har vært med på.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Propping - del 2

Tid for propping av nummer 2!

Eh...denne posten kom litt skeivt ut føler jeg. Vi prøver på nytt:

Tid for å sette sammen sub nummer 2!

Bedre ;-)

Siden jeg sleit så inni hampen med å få montert elementet på ener'n, tenkte jeg å forsøke en ny vri denne gangen, nemlig å montere elementet før jeg proppet bunnen i røret:

Tips tips til neste mann ut - det var MYE BEDRE å gjøre det på denne måten!!!. Og når jeg tenker meg om, så er det vel slik gutta over dammen gjorde det før meg...

Jeg visste at det var lurt å ta vare på tomme spraybokser:

Mer enn nok klaring mellom magneten og fryseren:

(Det er vel vanskelig å tenke seg noe mer forskjellig en en fryser og et høyttalerelement - og ja, motsetninger tiltrekker hverandre definitivt!)

For en fantastisk arbeidshøyde i forhold til tilskruingen av det forrige elementet (der jeg måtte opp i 150cm høyde (balanserende på et malingspann...)):

Og her er TC-2000-elementet på plass:

Et nesten likt bilde, men vi tåler ett bilde til av dette feite elementet, eller hva folkens? Det er jo tross alt det siste vi ser av den vakre baksiden:

Beklager at jeg ikke har tatt noen action-bilder av monteringen av bunnen, men med lim involvert, blir jeg litt småstresset og ute av stand til å ta bilder. Men her er i alle fall 2 stk nesten-ferdige sub'er:

(brukte polyurethan-lim, siden det ikke var 100% tight fit. Denne gang med vann)

Hehe - bare måtte vise den hyggelige pakkseddelen til elementene:

(hmm... har jeg vist den før? DejaVu eller alzheimer?)

Det var kveldens økt. Har ikke tid til å sitte her hele natten, for jeg har bare 30 sider igjen av denne:

En liten søt bok på nærmere 900 sider...

Noen ganger lurer jeg på hvordan jeg får gjort noe på sub'ene i det hele tatt...

Vel, vel. Natti natti ;-)

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser aldeles flott ut mann!

Spørs om dere ikke må bygge nytt grendahus til neste år, hvis 2008 skal toppes på sub-fronten. Disse vil sikkert spille nåværende høsttakkefestkåk av grunnmuren .

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Dette ser aldeles flott ut mann!

Spørs om dere ikke må bygge nytt grendahus til neste år, hvis 2008 skal toppes på sub-fronten. Disse vil sikkert spille nåværende høsttakkefestkåk av grunnmuren .
    Tusen takk, doktor!

La oss ikke håpe det blir dramatisk, men vi skal i alle fall sette de gamle laftede tømmerveggene i sving ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjorde det jo før også, denne gangen så skal vi telle antall spikrer som detter på bakken Er det på tide å sende ut nabovarsel til Eva og Jan, og de andre som bor rundt der??

Muligens søke kommunen om rivningstillatelse også..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det gjorde det jo før også, denne gangen så skal vi telle antall spikrer som detter på bakken Er det på tide å sende ut nabovarsel til Eva og Jan, og de andre som bor rundt der??

Muligens søke kommunen om rivningstillatelse også..

Eva og Jan? Er det det de heter? De bør kanskje varsles (selv om vi aldri har gjort det før). De bor jo tross alt bare 91 meter unna (i følge turkart.no), mens neste nabo (family'n til Palaab) bor ca 226.74 meter unna (med masse skog mellom) og ikke bør bli nevenverdig plaget.

Når det gjelder rivningstillatelse, så gjelder det i Sarpsborg som i alle andre kommuner - det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Eva og Jan? Er det det de heter? De bør kanskje varsles (selv om vi aldri har gjort det før). De bor jo tross alt bare 91 meter unna (i følge turkart.no), mens neste nabo (family'n til Palaab) bor ca 226.74 meter unna (med masse skog mellom) og ikke bør bli nevenverdig plaget.

Når det gjelder rivningstillatelse, så gjelder det i Sarpsborg som i alle andre kommuner - det er lettere å få tilgivelse enn tillatelse ;-)

Eva er søstra til Pål..

Den andre famiilen, hakke peil..!

Tilgivelse.. ja, "vi skulle bare ha litt lyd :twisted:"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si dette gir inspirasjon..
    Har to Sunfire forsterkere på vei, 1000w peak, 300w rms i 8 ohm..

Tanken min var å selge de, men må si jeg fikk lyst å lage et tårn nå og drive det med sunfire.. hmm..

Var det 15" du gikk for, eller 12"?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er TC2000 15".
    Les post nr 1 i denne tråden...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ARGH, TC Sounds har litt jalla med manuell aktivering av brukere..
    Tror jeg skal bygge en lik sub som din, bare at jeg går for mer økonomisk utgave: TC-1000 15".

Den har jo ingen specs på siden enda, men jeg så på TC-1000 12" vs 10" og følsomhet øker jo, jo mer størrelsen øker.

Regner med 15" har følsomhet på 88-89db og jeg skal vel gi den EKTE 300W RMS i 8 ohm (2 x 4 ohm spoler).

Jeg tror TC-2000 blir for "heftig" for forsterkerene jeg har (1kw peak, sunfire forsterkere, 300w rms i 8 ohm).

Har ikke specs på de utover det, så jeg vet ikke om det er så lurt å prøve 4 ohm, så jeg safer an' heller på 8 ohm, men 8 ohm har vel også mindre støy(?).

Anyhow, Jeg tenker jeg satser på å stjele ditt design, hehe.. Takk for inspirasjonen, jeg lager en tråd om alt går som jeg tror. Forsterkerene er nå på vei fra USA, blir vel til at jeg selger den ene og bruker den andre.

Avventer svar på epost (om jeg får svar da) fra TC Sounds, vedr. frakt.
    Jeg leste at du betalte 60$, men de skrev at man måtte forhøre før man bestillte, for å slippe "restocking fee" på 8%, om man da avbestillte igjen.

Har du konto der fremdeles, så du kan sende PM og forhøre om frakt for meg? Hadde vært greit, da min forumbruker ikke enda er aktivert :S (lagde den i går).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Anyhow, Jeg tenker jeg satser på å stjele ditt design, hehe.. Takk for inspirasjonen, jeg lager en tråd om alt går som jeg tror.
    Mitt design og mitt design... Har kanskje designet noen av detaljene selv, men jeg er langt fra den første som lager en sub som denne. Men det er klart - i Norge er det muligens ikke så mange som har gjort der før... ;-)

Jeg leste at du betalte 60$, men de skrev at man måtte forhøre før man bestillte, for å slippe "restocking fee" på 8%, om man da avbestillte igjen.
    Tror jeg har skrevet det her på tråden før, men det var ren flaks/misforståelse at jeg bare betalte $60 for frakten. Når det gjelder TC Sound sine fraktpriser, så følger de så vidt jeg skjønner FedEx sine International Economy-priser. Det skal være mulig å finne en tabell på sidene til FedEx der du kan skrive fra/til og antall kilo.

En ting er sikkert - det er dyrt.

Det er lenge siden jeg var i kontakt med TC Sounds og det var en opprivende opplevelse. Tipper det er andre her på forumet som har hatt mer nylig kontakt og er mer oppdatert på priser enn meg.

Du kan jo prøve å få kontakt med Heather direkte ved å maile henne på: heather.robinson@tcsounds.com, men som de sier "ikke hold pusten mens du venter på svar"...

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avventer svar på epost (om jeg får svar da) fra TC Sounds, vedr. frakt.

Har du konto der fremdeles, så du kan sende PM og forhøre om frakt for meg? Hadde vært greit, da min forumbruker ikke enda er aktivert :S (lagde den i går).
    jeg forhørte meg om frakt av ett eller ti tc2000 for en måneds tid siden.

Ett element ble frakt til Norge 250$ i flyfrakt, eller 220$ fraktet via sjøen. (ca 8 ukers frakttid)
    Ti elementer : (nesten)1300$/2200$

Tcsounds gir heller INGEN rabatt på selve elementene, uansett hvor mange man bestiller.

Side 47 av 57 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •