TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 1125
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Bare å sette bash'en din til 12 hz mode Scrooge, så blir det nok bevegelse i rommet
    Joda, jeg vet! Har faktisk testet med 10Hz en gang, og det er jo helt syykt å se hvordan elementet beveger seg!
    Glemte imidlertid å måle SPL, trodde ikke instrumentet var istand til å registrere så lave frekvenser. ops:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger bare med et bilde av den nederste delen av sub'en, slik den så ut under den første spede testingen:

Som vi ser er baseplaten på ingen måte ferdig, og nå er den skrudd av igjen og under opp/ned-pussing og skal lakkes og stelles. Duct-tapen la jeg rundt for å beskytte kanten under tipping av sub'en (plata var egentlig ferdig sparklet og pusset), men tror du ikke tapen la igjen et fint "vev-mønster", da (av lim?)?

Dette så selvsagt pusses ned igjen osv...

---

Nå blir det noen dager med kjedelig jobbing uten noe særlig spennende å by på (som testing av sub'er)...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forresten. Men spennende og spennende...

Jeg har jo et rør igjen å teppelegge. Sist ble det jo 2-3 mm for lange ender på teppet. Dette hadde jeg ingen planer om å gjenta, så nå gikk jeg litt "lenger" for å si det slik. Følgende handlingsplan ble fulgt:

1. Jeg kuttet ett og ett lag med teppet for å unngå "større radius"-problemet
    2. Jeg brukte tynnere underlag (plast) for å unngå "større radius"-problemet
    3. Jeg var nøye med å stramme opp teppet før kutt

Istedenfor å dobbelt-kutte, merket jeg et bittelite kutt med kniven i røret (dette minimale såret vil bli fylt med lim senere):

Ved neste kutt (som jeg foretok på samme side av vateret), ble vateret justert inntil merket på røret:

Siden jeg brukte samme side av vateret til hver kutt, og var super-nøyaktig med plasseringen av vateret mot merket, var jeg rimelig sikker på at dette skulle bli perfekt.

Not!

Det ble faktisk likevel en liten overlapp, dog mindre en første forsøk. Nå har jeg ikke flere forsøk igjen, så det må bli opp til andre å eksperimentere, men den eneste forklaringen jeg kan komme opp med, er at det er strammingen av teppet det går på.

De er mulig at dette teppet er litt elastisk og at det dras litt når man "gnir" de to endene mot hverandre under liming. Mitt råd til nestemann ut må være at dere er to under denne operasjonen og at dere har nok teppe på andre siden av kutten til at hjelpemennesket kan på tak og holde teppet stramt under kuttingen.

Den lille overlappen er ingen krise for mitt vedkommende. Jeg må bare gå over å ta det vekk for hånd, noe som tar irriterende lang tid.

---

Den andre sub'en står bare å henger så lenge:

Hvis noen lurer på hva det lille tauet gjør der, så la meg skrive følgende regnestykke:

3 * småbarn + Høy og tung sub (med det tunge elementet midlertidig på toppen) = ?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, så uflaks du har. Merkelig fenomen, og veldig synd siden resten av arbeidet er så til de grader gjennomført.

Når de nå fremstår som nesten ferdige, er du helt sikker på dette med speil? De er jo så gjennomført og stilfulle, så kanskje speilfolien vil bryte med det stilrene uttrykket?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du synes siste rest av jobben er så kjedelig, sier jeg ikke nei til å subene av deg Rune.. Bare for å være snill altså..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10hz??
    Wow...
    Håper ikke at det blir som the brown noise fra south park...
    Men, fant ut at den er virkelig.. Bare prøv her: YouTube - Brown Noise
    :lol:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvis du synes siste rest av jobben er så kjedelig, sier jeg ikke nei til å subene av deg Rune.. Bare for å være snill altså..:-D
    Det var skikkelig snilt du..
    Rørt.. Liker før jeg griner:cry: :lol:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har følelser jeg også.. Blir faktisk litt rørt selv
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jøss, så uflaks du har. Merkelig fenomen, og veldig synd siden resten av arbeidet er så til de grader gjennomført.
    Uflaks og uflaks. Det er ikke ille heller da! Men det hadde ikke forundret meg om nestemann som lager rørsub'er rapporterer at det overhodet ikke var noe problem. Kanskje det er et merkelig lokalt fenomen ;-)

Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Når de nå fremstår som nesten ferdige, er du helt sikker på dette med speil? De er jo så gjennomført og stilfulle, så kanskje speilfolien vil bryte med det stilrene uttrykket?
    Sikkert litt delte meninger om dette. Kan jo lakke speilene svarte om det viser seg å bli for harry... Men skal i alle fall teste det ut først, såpass mye ekstra jobb jeg har hatt med å lage dem "flush" med baseplata.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    10hz??
    Wow...
    Håper ikke at det blir som the brown noise fra south park...
    Men, fant ut at den er virkelig.. Bare prøv her: YouTube - Brown Noise
    :lol:
    Hehe - bra forsøk... ;-)

Newcomer cosmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det blitt skremande stille.
    Skal vi melde Rune savnet?:-D
    For det har blitt et av dagens høgdepunkt å lese om nye framskritt og tilbakeslag, nådelaus spenning med teppe kutting osv.:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosmo
    Her har det blitt skremande stille.
    Skal vi melde Rune savnet?:-D
    For det har blitt et av dagens høgdepunkt å lese om nye framskritt og tilbakeslag, nådelaus spenning med teppe kutting osv.:-D
    Hehe - godt å høre at det er underholdning ;-)

Neida, jeg vaker rundt i terrenget her og er ikke savnet (annet enn av fruen muligens...).

Det skjer stadig litt, men det blir liksom litt reprise... Gjør jo akkurat det samme med toern' som med enern'... Også har det gått litt på stumpene med div annet her, som jeg har måttet ta meg av.

Men dere har vel godt av en pause dere også?

Det er ikke så lenge til jeg skal "proppe" rør nr 2 og da er det duket for dramatikk igjen, tenker jeg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Base-plater

Jepp. Kommet meg litt videre i "livet".

Har nå endelig (etter sparkling, grunning, sparkling, grunning (say no more...)) kommet meg et skritt videre og begynt på lakkingen av base-platene:

Som alltid - det ser mest imponerende ut når lakken er våt...:

[OT]
    Forøvrig akkurat som når jeg vasker bilen - den ser ren ut når den er våt, men når den tørker ser den (nesten) like elendig ut som før.
    [/OT]

Siden jeg i praksis bare lakkerer de 8-10 ytterste cm rundt kanten (og enda mindre på undersiden), trodde jeg at jeg skulle slippe unna med 1 boks på de to baseplatene, men jaggu tror du ikke det begynte å skorte på lakken (igjen). Har lakket to lag (på den nærmeste plata), men tør ikke begynne på den neste uten at jeg vet jeg har nok lakk. Så da blir det vel nok en tur på Obs! å handle Quick-boks...

---

I dag (dvs. i går) skjedde det ikke noe veldig dramatisk, bortsett fra at jeg bæsjet på leggen da jeg skulle ta det nederste bildet. Det er veldig vanskelig å få kameraet til å fokusere på svart lakk, så jeg brukte CD-platen man skimter på bildet til å fokusere på ved å holde den rett ved siden av plata. Jeg klarte selvsagt å holde den litt mer enn rett ved siden av, så det ble et ørlite merke. Hehe - snakk om å kløne det til, bare for å få et bra bilde. Man ofrer seg for journalistikken! Nå skal det sies at man ikke ser merket før man er ca 6 cm fra plata, så noen katastrofe er det ikke ;-)

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Har nå endelig (etter sparkling, grunning, sparkling, grunning (say no more...))
    Du glemte å nevne pussing...
    Baseplatene ser bra ut de!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Du glemte å nevne pussing...
    Baseplatene ser bra ut de!
    Ja, det stemmer... ble vel litt av denslags også...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lekkert!

Hello, Rune!
    Fant en &**?? ZZxx&& daarlig pc her :-( 256 farger!!! (tynn klient paa hotellet)
    Tok meg alng tid aa lese opp de 4 nye sidene som har kommet siden sist jeg var paalogget.
    Shall Hils from the other HTF'ers her.
    Vi synes at disse subbene er blitt helt Raa!

Fikk ikke sett videoklippet ditt, fordi pcen ikke stotter divx :evil:
    Men jeg er sikker pa at det er morsomt/interresant aa se paa.
    We all waiting for listening to that incredible Sonosub sound!

Du skal ikke se bort i fra at det kommer noen aa ser/sikkler litt paa dem...
    Elles saa vi paa "Myth Busters" bygge sub paa tv her om dagen, og lengtet etter lyder som vi knapt kan hoere, men bare foele.

Staa paa!
    Hilsen HTF gutta!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Hello, Rune!
    Fant en &**?? ZZxx&& daarlig pc her :-( 256 farger!!! (tynn klient paa hotellet)
    Tok meg alng tid aa lese opp de 4 nye sidene som har kommet siden sist jeg var paalogget.
    Shall Hils from the other HTF'ers her.
    Vi synes at disse subbene er blitt helt Raa!

Fikk ikke sett videoklippet ditt, fordi pcen ikke stotter divx :evil:
    Men jeg er sikker pa at det er morsomt/interresant aa se paa.
    We all waiting for listening to that incredible Sonosub sound!

Du skal ikke se bort i fra at det kommer noen aa ser/sikkler litt paa dem...
    Elles saa vi paa "Myth Busters" bygge sub paa tv her om dagen, og lengtet etter lyder som vi knapt kan hoere, men bare foele.

Staa paa!
    Hilsen HTF gutta!
    You guys! Der ligger dere og soler dere, mens jeg blir løsemiddelskadet i kjelleren (som holder 4 plussgrader)

Vi tar en testrunde på Breidablikk når dere kommer hjem, vel? Må jo ha en generalprøve før HTF07

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Teppelegging Del 2

Fikk da endelig teppelagt rør nr 2 i kveld...

Som sagt (skrevet) så ble også denne gang kutten litt lang (skjønt bedre enn på ener'n). Ved å skråskjære (!) kanten ble overgangen mer "tilgivende". Veldig vanskelig å ta bilde av, men har forsøkt å vise det her:

(dette er den venstre teppekanten brettet opp og rundt. Det er altså undersiden som er skråskjært)

Ikke perfekt, men bedre enn første forsøk:

En annen vinkel:

Det var imidlertid ikke vanskelig å sette belysningen slik at skjøten kom mye bedre fram, men de bildene skal dere slippe å se ;-)

---

Skulle jeg ha gjort dette en gang til, vile jeg muligens ha forsøkt å skråkutte teppet direkte mot vateret.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å fytterakker´n!
    Nå kan du jo likegodt kaste alt sammen, dette ser jo alldeeeles ubrukelig ut!
    Fleip tilside. Om du ikke kan leve med de skjøtene, så er du en "verre" pirk enn jeg trodde!
    Jeg hadde i alle fall vært storfornøyd med et slikt resultat! Og i all beskjedenhet; jeg er jo tilbøyelig til å være litt pirkete sjøl, bare for å ha nevnt det.
    Men hvor ofte vil det skje, og hvor mange vil egentlig gå rundt å glo etter slike detaljer?
    I kampens hete vil man alltid hige etter det perfekte, og det er jo prisverdig! I ettertid vil man uansett neppe miste nattesøvnen, selv om man vet at det faktisk finnes en skjøt i teppet, på baksiden av rørene.
    Nei du. Len deg tilbake, og nyt resultatet! En møbelsnekker, eller for den saks skyld en høyttalerprodusent, ville neppe klart det bedre!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Å fytterakker´n!
    Nå kan du jo likegodt kaste alt sammen, dette ser jo alldeeeles ubrukelig ut!
    Fleip tilside. Om du ikke kan leve med de skjøtene, så er du en "verre" pirk enn jeg trodde!
    Jeg hadde i alle fall vært storfornøyd med et slikt resultat! Og i all beskjedenhet; jeg er jo tilbøyelig til å være litt pirkete sjøl, bare for å ha nevnt det.
    Men hvor ofte vil det skje, og hvor mange vil egentlig gå rundt å glo etter slike detaljer?
    I kampens hete vil man alltid hige etter det perfekte, og det er jo prisverdig! I ettertid vil man uansett neppe miste nattesøvnen, selv om man vet at det faktisk finnes en skjøt i teppet, på baksiden av rørene.
    Nei du. Len deg tilbake, og nyt resultatet! En møbelsnekker, eller for den saks skyld en høyttalerprodusent, ville neppe klart det bedre!
    Hehehe - ja du får sagt det du

Skjøtene ble ikke så veldig bra, men bra nok. Du har selvsagt helt rett. Hvem er det som går og ser etter slikt? Jeg prøver å være litt lur og setter sammen sub'ene på en slik måte at jeg plasserer de dårligste sidene på hver del på det som til slutt blir "baksiden". Så da får man samlet de verste tabbene på ett lite synlig sted

---

Nå som teppet er på, er veien klar for nok en sammenpropping (grøss).

Side 46 av 57 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •