TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 1125
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    For lite volt på vifta? Neh! Det som er "skummelt" med for lite volt på vifta er bare at du risikerer at den ikke starter (sånn typisk under 5v) eventuelt at den går såppass sakte at den ikke kjøler nok.
    Må innrømme at jeg ikke har hørt om støy pga for lav volt jeg heller... Det måtte evt. ha vært summelyd før vifta kom igang. Men Mist'en surret og gikk fint den.

Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Det finnes gode vifter der motor\lager støy er såogsi ikke eksisterende(yate loon d12sl-12) og ræva vifter der det er mye motor\lager støy. Denne misten havner tydligvis i sistnevnte gruppe desverre. Den harde klare plasten gjør nok ikke tingene bedre heller.

Papst er rimelige ok når det gjelder motor\lagerstøy men ikke best i klassen...
    Ah... yate loon d12sl-12 at jeg ikke tenkte på en yate loon d12sl-12... ;-)

Men nå er i alle fall viftestøyen helt neglisjerbar og kommer ikke til å plage noen som helst hvis det i det hele tatt er noen andre lyder i rommet. Og tro meg - det vil det bli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av
    Jeg har hørt fra flere hold at dette ikke er noe å bekymre seg for, men det [b
    gjør[/b] jeg likevel. Jeg kommer ikke til å ta noen sjanser når det gjelder dette.
    du kan jo evt bare lage ett merke med en tusj.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, yate loon er en oem produsent. lager blandt annet nexus viftene som jo er
    kjent for å være meget stillegående.
    d12sl-12 er uansett en 12cm vifte... så for stor for deg. d80sl-12 (8cm) har desverre en del motor\lager støy... d90sm-12 kjenner jeg ikke til.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kom teppet som jeg skal bruke til å kle rørene med!:

En diger takk til tazzat som hjalp meg med både å finne og sende teppet! Do bist ein knupfh!

Et lite spenningsmoment angående størrelsen, men alt viste seg å være helt i orden:

Jeg gidder ikke å ta noen detaljbilder av teppet, fordi tazzat allerede har tatt noen meget gode bilder litt lenger oppe i tråden.

Teppet måler 200 x 306 cm, noe som skulle tilsi at det er mulig å få til 2 x 200 x 152 eller der omkring. Mer enn nok til å sørge for at Ernaene ikke skal fryse nå på senvinteren ;-)

Nå kan jeg dra på fjellet i helgen med en god følelse i magen. Teppet ligger og venter på meg når jeg kommer tilbake. Ville ikke forundre meg om det ble lyd i stua i løpet av neste uke!

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    ... Ville ikke forundre meg om det ble lyd i stua i løpet av neste uke!
    Du burde vel kanskje sende ut nabo(jordskjev)-varsel ?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zemtex
    Du burde vel kanskje sende ut nabo(jordskjev)-varsel ?
    Antakelig skal du være glad for at du bor i Nordland.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Antakelig skal du være glad for at du bor i Nordland.
    Ja, du er nok ikke så trygg, Scrooge ;-)

---

Jeg skulle (som sagt) egentlig vært på fjellet denne helgen, men må være hjemme med minstemann som målt 40.7 i feber for noen timer siden. Derav tidspunktet jeg skriver dette. Blir mye nattevåk av slikt.

Hadde egentlig sett for meg en weekend med mye sub-bygging, nå som kjærring og to unger er borte, men spørs om det blir noe av gitt... :-(

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ønsk han god bedring da.. Får håpe du kommer igang igjen nokså raskt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ønsk han god bedring da.. Får håpe du kommer igang igjen nokså raskt..
    Burde kanskje ha skrevet "minstedame" for det er ei jente - "Frøken Beis(t)" som vi (jeg) kaller henne... (neida).

---

Samma det, nå har hun sovet sammenhengende i 3 timer i kveld! Mer enn det dobbelte av hva hum gjorde i natt... Uansett - det betød frie hender/tommeltotter for meg.

Utsetter stadig jobben med å legge tepper på subene (forklaring litt lenger ned). Derfor kunne det jo være en ide å lage høyttaler-kablene. Disse skal også kunne brukes på HTF (der det er litt størrelse på lokalet) så de er 8 meter hver. Tverrsnitt er 6 kvadrat.

Må på forhånd beklage substandard bildekvalitet, da kjærringa stakk av med kameraet og jeg ble sittende igjen med kameraet på mobilen... Har prøvd å gjøre så godt jeg kan, men er ikke så lett uten stativfeste på mobilen (dårlige greier SonyEricsson!).

Nuvel. Klar for kveldens jobb med å lage kabler:

(6-kvadraten fra Clas Ohlsson var overraskende lite klumpete. Dette kom av at isolasjonen var relativt tynn. At isolasjonen er tynn, gjør at kablene kommer tettere på hverandre. Dette minimaliserer kabelinduktans, noe som (visstnok) skal være fordelaktig ved lavere og middels frekvenser. 6-kvadrat er muligens ikke nødvendig, men vi kan ikke bruke dame-kabler til manne-sub'er ;-))

Speakon-kontaktene støtter max 4-kvadrat. Når jeg i tillegg liker å lodde endene, sier det seg selv at tverrsnittet måtte ned...:

Galskap å ikke ha på strømper nå på vinteren:

Jeg skal ikke sitte her og late som jeg traff på første forsøk. Jeg brukte faktisk en del førsøk før jeg fant et tversnitt som akkurat gikk inn i kontakten:

(jada, jeg vet det var dustete å krympe på strømper før jeg sjekket om kablene passet, men jeg var like sikker på at de skulle gjøre det hver gang...)

Sånn ble den i alle fall:

Og her er to stk 8 meter kabler klare til bruk. Skru rett i PA-forsterker og rett i sub:

---

Jeg hadde egentlig tenkt å utsette baseplata (med speil og hele pakka) en stund, siden de ikke er kritiske for at suben skal kunne fungere. Men så har det seg slik at hvis jeg skal til å søle med spray kontaktlim (for å feste teppe på rørene) så er kjelleren det eneste stedet i huset det er aktuelt å holde på. Derfor burde jeg vel egentlig gjøre meg ferdig med fresing og så ta en ryddesjau. Se på bilder under. Det frister ikke å rydde dette? Jeg må jo har et helt rent og flatt gulv for å kunne rulle et teppe på et rør her...

Jaja, baseplatene er egentlig mer eller mindre ferdige, men siden det skal være et Ø40 cm i midten vil jeg bygge opp rundt så speilet kommer i plan. Derfor må jeg frese ut to 5mm tykke skiver som jeg limer på MDF-platene, for deretter å frese kanten rund (igjen). Slik ser den ut lagt oppå baseplata:

På med lim og fram med de obligatoriske tvingene:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Slett denne, blir bare rot nå.. blir trøtt med den liten unge.. lite søvn kan en trygt si.. Mange timer igjen av natten... huff
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, dette burde jeg ha vist tenkt ja, ei jente.. viste det egentlig men, at det var en gutt falt først inn i hodet mitt.. Uansett så ser du ut som at rommet ditt trenger en real omgang med støvsuger etterhvert.. eller hur?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oppstod litt feil her.. oppstod litt feil her.. oppstod litt feil her.. oppstod litt feil her..

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her jobbes det ja

En ting jeg bare må komentere, Du tar deg av alle detaljer og setter ikke igjen noe ufrerdig som du måtte eventuelt ta igjen etter sub'ene blir ferdig, knall bra! , ting man ikke gjør skikkelig første gang har en tendens til og aldri blir rettet på senere (egene erfaringer). Husker da jeg bygde ett par Ht selv var opptatt med og bli raskt ferdig og få teste lyden, så jeg kortet ned på malingsstrøk og slurvet med sparkling, og det ble mindre pent i ettertid hehe

Og foresten hva skulle man gjort uten handoverfres? Glemmer ikke da jeg stod og banna til stikksaga

Lykke til videre!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Slett denne, blir bare rot nå.. blir trøtt med den liten unge.. lite søvn kan en trygt si.. Mange timer igjen av natten... huff
    Du får slutte med å være oppe midt på natta vettu!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Her jobbes det ja

En ting jeg bare må komentere, Du tar deg av alle detaljer og setter ikke igjen noe ufrerdig som du måtte eventuelt ta igjen etter sub'ene blir ferdig, knall bra! , ting man ikke gjør skikkelig første gang har en tendens til og aldri blir rettet på senere (egene erfaringer). Husker da jeg bygde ett par Ht selv var opptatt med og bli raskt ferdig og få teste lyden, så jeg kortet ned på malingsstrøk og slurvet med sparkling, og det ble mindre pent i ettertid hehe
    Det er fordelen med å ikke ha noe eget kinorom på lenge. Har så gooood til vettu! Ting hadde nok forløpt annerledes hvis alt bare stod å ventet på at sub'ene skulle bli ferdig!

Sitat Opprinnelig postet av MR.Polyglass
    Og foresten hva skulle man gjort uten handoverfres? Glemmer ikke da jeg stod og banna til stikksaga

Lykke til videre!
    Som vanlig - takk for all moralsk støtte :-)

Fresen min begynner forresten å lage lyder. Har nok får kjørt seg i det siste... ;-)

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd i stua til uka sier du?!.....Nå må du ikke være redd for å ta med erna'ene og teste dem litt her da

MI CASA,SU CASA...eller hva det nå heter :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Lyd i stua til uka sier du?!.....Nå må du ikke være redd for å ta med erna'ene og teste dem litt her da

Ikke redd i det hele tatt. Det kan se ut til at de blir innspilt hos deg eller i HTF-lokalet.

Det er teoretisk mulig at de kan bli ferdige til uka. Jeg har bare en freserunde på den ene baseplata igjen, så kan kjelleren ryddes for "teppelegging". Tror nesten jeg må ha hjelp av en eller annen for å få teppet på. Skal høre med UncleKjell (min svoger) om han kan hjelpe meg en kveld.

PS! Prøvde å google på "MI CASA,SU CASA", og må si at det ikke er helt min greie... ;-)

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PS! Prøvde å google på "MI CASA,SU CASA", og må si at det ikke er helt min greie... ;-)

LOL

Ikke glem å ha DBmåler med splitter nytt batteri klart når det blir testrunde om etpar dager da..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Nå må du ikke være redd...

hmmm, tror det er all grunn til å være redd!

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister ikke å rydde dette? Jeg må jo har et helt rent og flatt gulv for å kunne rulle et teppe på et rør her...
    Noen ganger må man rett og slett bite i det sure eplet for å få gjort det man skal
    Ikke redd i det hele tatt. Det kan se ut til at de blir innspilt hos deg eller i HTF-lokalet.

Det er teoretisk mulig at de kan bli ferdige til uka. Jeg har bare en freserunde på den ene baseplata igjen, så kan kjelleren ryddes for "teppelegging". Tror nesten jeg må ha hjelp av en eller annen for å få teppet på. Skal høre med UncleKjell (min svoger) om han kan hjelpe meg en kveld.
    Du må være rask hvis du skal bruke UncleKjell. Han drar jo til Miami sammen med meg på fredag (16.2), og kommer ikke tilbake før neste mandag (26.2).

Egentlig genialt og felle ned speilet. Det kommer sikkert til å bli rålekkert!

Side 39 av 57 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •