TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1125
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    Skaff deg ein tøykniv av "pizza-rulle" typen. Vist du skjønner... :/
    Dette er et redskap jeg har fått anbefalt før, men ser liksom ikke for meg at en slik "pizza-skjærer" kan gå gjennom to tepper... Men den er kanskje usedvanlig skarp?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    samtidig som du lager ett lite merke i teppet kan du jo lage ett lite merke i rørene også! på akkurat samme sted som i teppet! så følger du de merkene når du skal lime teppet! brukbart tror du?
    Det burde funke alldeles utmerket!

Tror virkelig vi begynner å nærme oss noe stort nå folkens ;-)

Newcomer cosmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du kutter teppet på høgden først, blir teppet rullet på i rett vinkel.
    Grunnen til at du bør skjere begge endene samtidig, er at om du ikkje skjer i rett vinkel blir dei like uansett. Samme prinsipp som man bruker når man tapetserer
    Og da spiller det ingen rolle hvor på røret du markerer kuttet.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Dette er et redskap jeg har fått anbefalt før, men ser liksom ikke for meg at en slik pizza-skjærer kan gå gjennom to tepper... Men den er kanskje usedvanlig skarp?
    De pizza-hjul-knivene er minst like skarpe som tapetkniver iallefall.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg sterkt i tvil om, selv om jeg langt fra har sett alle pizzahjul!
    Tror faktisk at man skal lete vel og lenge for å finne en pizzakniv som matcher et tapetkniv!

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De mener vel en rullekniv beregnet for tekstilkutting og ikke en pizzakniv til 20kr på RIMI

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    De mener vel en rullekniv beregnet for tekstilkutting og ikke en pizzakniv til 20kr på RIMI
    Ja, det er det vi mener, vettu, men jeg kom i skade for å glemme fnuttene rundt "pizza-skjærer" i en av postene mine, så det kan ha virket forvirrende. Sorry.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    My bad! ops:
    Ser jo nå lenger oppe i tråden at kvitekrist nevner en "tøykniv av pizzarulle-typen". Det er selvsagt noe helt annet, og et atskillig skarpere verktøy!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mist -> Papst

Siden jeg har uendeligheter med fritid, måtte jeg finne på noe mens jeg venter på teppene mine...

Fant ut at tiden var moden for å modde modden min (høhø) på Behringeren. Var ikke helt fornøyd med lyden fra Mist-vifta, så jeg kjøpte en Papst isteden:

Slik ser kjølekanalen til Behringeren ut. Luften blir kanalisert gjennom kjøleribbene og ikke rundt om kring i kabinettet:

Pålodding av effektmotstand:

(har elektrisk loddebolt også, men jeg synes denne gass-loddebolten er så morsom at jeg stadig vekk bruker den uten grunn... Og, nei, jeg fikk ikke noe loddetinn ned i forsterkeren, selv jeg kanskje hadde hatt godt av det, siden jeg ikke var mer forsiktig. Lover å være det neste gang...)

Ny og bedre plassering av effektmotstand - på kjøleribben:

(denne gangen festet med et veldig tynt lag Araldit i motsetning til smeltelim, som må være det dummeste det går an å finne på å feste en effektmotstand med... Det beste hadde selvsagt vært termisk lim, men jeg gadd ikke å bruke 100 spenn på det bare for denne jobben)

Dett var dett - ny vifte. Ikke rart det blir krig, når det er mulig å rote så inni hampen bare for å bytte en vifte... vel, vel:

Det ble faktisk mindre av den ulyden jeg irriterte meg over. Men Papst'en ville ikke starte med den gamle effektmotstanden, så jeg måtte gå ned til 180 Ohm. Det er mulig at Mist'en slet litt med den gamle motstanden også og at det var derfor det ble litt anstrengte motorlyder...

---

Og etter at jeg fikk hjelp av en trådleser(!) til å finne min kjære rull med duct tape, fikk jeg endelig festet ferdig dempingen av toppene...:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha.. på det siste bilde ser du ut som du lager ost, type jalsberg.., men det er vell ikke det du har brukt så mye tid på.. eller??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik ser kjølekanalen til Behringeren ut. Luften blir kanalisert gjennom kjøleribbene og ikke rundt om kring i kabinettet:
    Er det du som har laget de stygge merkene på kjøleribbene?
    Håper forsterkeren duger til å drive subbene!

Og etter at jeg fikk hjelp av en trådleser(!) til å finne min kjære rull med duct tape, fikk jeg endelig festet ferdig dempingen av toppene...:
    Det var godt!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyd på Vifte

Hørte på videopptaket av viftemodifiseringen.
    Det høres faktisk ut som om viften får litt lite strøm. Mulig at det hadde holdt med å bytte Motstand :???:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ha ha.. på det siste bilde ser du ut som du lager ost, type jalsberg.., men det er vell ikke det du har brukt så mye tid på.. eller??
    Fint... kjøper 5kg jeg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kanskje, kanskje ikke...

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Er det du som har laget de stygge merkene på kjøleribbene?
    La merke til det selv. Selv om det er aluminium skal det jo litt til for å lage slike merker... Tror ikke det er jeg som har klart det. Men sånn går det når man kjøper billige saker. Godt de vanligvis ikke synes. Regner med at det ikke går utover kjøleeffekten i større grad...

Håper forsterkeren duger til å drive subbene!
    Klart den gjør!

Hørte på videopptaket av viftemodifiseringen.
    Det høres faktisk ut som om viften får litt lite strøm. Mulig at det hadde holdt med å bytte Motstand :???:
    Tanken har slått meg også, men siden det tok 7 sekunder å bytte vifte og 20 minutter å bytte (motstand og ikke minst, plassering av denne), ser jeg ikke jobben som bortkastet. En vifte er jo alltids kjekt å ha. Vurderer f.eks. å sette på en ekstern vifte på min litt bråkete NAS drive.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du bør bytte ut den duct tapen da den ikke er holbar over tid,den tørker ut og løsner.
    Legg heller på masse vulk tape da den er beregnet på langvarig bruk.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Tror du bør bytte ut den duct tapen da den ikke er holbar over tid,den tørker ut og løsner.
    Legg heller på masse vulk tape da den er beregnet på langvarig bruk.
    Vi får se om jeg får tak i litt mer vulk tape...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se om jeg får tak i litt mer vulk tape...
    Tror ikke dette er noe problem i det hele tatt. Jeg har vert borti at Duchtapen blir dårligere ved påvirkning av vær og vind, men aldri i den sammenheng du bruker den. Vil tippe at subbene er byttet ut lenge før duchtapen blir ødelagt.
    Dessuten så har du jo brukt vulktape under.
    Det skal sies at det finnes forskjellige kavliteter av duchtape også :neutral:
    Den typen som jeg har opplevd var dårlig, var en tidlig variant av biltemateipen. Den de har nå virker mye bedre. og det kan se ut som at tapen din er av den gode typen:-D

Newcomer cosmo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til kutting av teppet. Har i løpet av dagen kommet fram til at det beste må vere rema 1000 utgaven av framgangsmåten beskrevet i går. Dersom du kutter teppet på høyden først og deretter kutter det med ca. 2-3 cm overlapp, så er vi til bake til å montere på maskeringstape eller gråtapen du har, langs underste kuttkanten. Når du da legger teppet rundt røret , kan du streke langs øverste teppekanten, legge teppet på egnet underlag, leite fram biltemavateren
    din og kutte langs streken. Da slipper du å rote med forskjellige former for tvinger
    og tull og tøys.
    Håper at du finn en brukbar metode blant alle gode råd...
    Det jeg tror du bør unngå for enhverpris er å snitte i selve røret. Jeg tenker på hvor lite som skal til for å knekke en gipsplate etter at du har snittet papiret på den og røret på subben vil vel bli utsatt for litt trykk mot veggene fra innsiden.
    Da kan vel et lite snitt i pappen kunne bli et svakt punkt?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For lite volt på vifta? Neh! Det som er "skummelt" med for lite volt på vifta er bare at du risikerer at den ikke starter (sånn typisk under 5v) eventuelt at den går såppass sakte at den ikke kjøler nok.

Det finnes gode vifter der motor\lager støy er såogsi ikke eksisterende(yate loon d12sl-12) og ræva vifter der det er mye motor\lager støy. Denne misten havner tydligvis i sistnevnte gruppe desverre. Den harde klare plasten gjør nok ikke tingene bedre heller.

Papst er rimelige ok når det gjelder motor\lagerstøy men ikke best i klassen...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cosmo
    Håper at du finn en brukbar metode blant alle gode råd...
    Hehe - ja det skorter ikke på gode råd her i tråden... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av cosmo
    Det jeg tror du bør unngå for enhverpris er å snitte i selve røret. Jeg tenker på hvor lite som skal til for å knekke en gipsplate etter at du har snittet papiret på den og røret på subben vil vel bli utsatt for litt trykk mot veggene fra innsiden.
    Da kan vel et lite snitt i pappen kunne bli et svakt punkt?
    Jeg har hørt fra flere hold at dette ikke er noe å bekymre seg for, men det gjør jeg likevel. Jeg kommer ikke til å ta noen sjanser når det gjelder dette.

Side 38 av 57 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •