TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 57 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1125
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "The Revenge og the Mutant Islagsmutters"
    RuneW, dette er en herlig tråd, gode bilder og godt skrevet.

Men som du sier selv, så tar det jo litt tid dette her, og jeg tror det er fler enn meg som begynner å bli mektig nysgjerrig på hvordan dette låter... Hvis du er 1/23-del så ivrig etter å se dette samlet som mange av tilskuerene her på tråden, så må jeg si du holder deg meget hardt i nakkeskinnet for ikke å smelle det sammen og fyre opp.:twisted:

Helt klart imponerende!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    RuneW, dette er en herlig tråd, gode bilder og godt skrevet.

Men som du sier selv, så tar det jo litt tid dette her, og jeg tror det er fler enn meg som begynner å bli mektig nysgjerrig på hvordan dette låter... Hvis du er 1/23-del så ivrig etter å se dette samlet som mange av tilskuerene her på tråden, så må jeg si du holder deg meget hardt i nakkeskinnet for ikke å smelle det sammen og fyre opp.:twisted:

Helt klart imponerende!
    Du må bare tro meg når jeg sier at jeg ikke bevisst prøver å jobbe sakte. Jeg har bare en viss andel av døgnet på dette (og da gjerne en del av døgnet man egentlig skulle ha gjort andre ting (som f.eks. å sove ;-))). I tillegg er jeg ingen racer, men liker å tenke litt før jeg gyver løs, og å få det ordentlig.

Men det er klart, siden jeg ikke har noe hjemmekino (enda), så er det ikke himmel og hav om å gjøre å bli ferdig "i går" heller.

Når dette er sagt, så ser jeg for meg at de er ferdige iløpet av to-tre uker.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå svartner det...

Nå begynner det virkelig å se mørkt ut for dette prosjektet...

Njah - hah - hah - Vart du skræmt no?

Bare litt dårlig humor utover kvelden. Har nemlig svartlakkert bunnene i kveld. Men først snek jeg meg ned i kjelleren før middag og lakkerte føttene med silkematt klarlakk:

(nå er offisielt føttene ferdige for min del)

Så var det å finpusse slipegrunningen på bunnene og vente på lakken...:

...som kom etterhvert. Det var på dråpen nok lakk igjen i boksen. Må ut å kjøpe en til når jeg gidder å lage bunnplatene (de med speil i, vet dere):

Nesten synd at denne lakken skal tørke og bli matt, og få et lag (eller to) med enda mattere klarlakk:

(jeg tenker da på avrundingen. Toppen holder ikke "speilstandard", men det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, all den tid den SKAL være matt. Men hadde jeg hatt nok lakk, hadde jeg muligens dratt på med litt mer...)

Meningsløst bilde, men jeg prøver meg altså en gang til å sparkle overgangen mellom furu og PVC:

Er sikkert "bra nok" for lenge siden, men synes det er ok at det ser litt bra ut også...

Gjenstår:

- 1 eller 2 lag klarlakk på bunnene
    - Pusse ned, grunne & svartlakke toppen/porten
    - Dempe rørene (tipper jeg får dempemateriale fra Eltek mandag/tirsdag)
    - Sette i topp/bunn i rørene
    - Skru fast element og speakon-kontakt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg lest hele tråden i en strek. og jeg må si jeg er mektig ^^imprignert^^.dette blir virkelig bra. det ser bare sykt ut at noen klarer dette med hendene sine!. STÅ PÅ

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jalla666
    Nå har jeg lest hele tråden i en strek. og jeg må si jeg er mektig ^^imprignert^^.dette blir virkelig bra. det ser bare sykt ut at noen klarer dette med hendene sine!. STÅ PÅ
    Hehe - takk!

Men det er ikke avanserte greier jeg holder på med da, det tar bare litt tid ;-) Det er andre ting er på forumet, som setter sub'ene mine helt i skyggen (kanskje ikke i størrelse, men i vanskelighetsgrad...).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å se bra ut dette.. Gleder deg litt til å teste dem regner jeg med..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Dette begynner å se bra ut dette.. Gleder deg litt til å teste dem regner jeg med..
    Ja, nå som enden nærmer seg, kanskje det er på tide å høre om noen i Sarpsborg-distriktet vil teste dem? Jeg har nemlig ikke noe anlegg å teste dem på...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne jo være spennende å teste dem ja. Hvis ingen andre melder seg "frivillig" kan jeg sikkert stå til tjeneste en kveld....

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virkelig bra arbeid. Ser frem til å se litt tester av denne.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Ja, nå som enden nærmer seg, kanskje det er på tide å høre om noen i Sarpsborg-distriktet vil teste dem? Jeg har nemlig ikke noe anlegg å teste dem på...
    *ekspressflytter til Sarpsborg*

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Kunne jo være spennende å teste dem ja. Hvis ingen andre melder seg "frivillig" kan jeg sikkert stå til tjeneste en kveld....
    Det er notert. Øya er jo ikke så avskrekkende langt unna ;-)

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skruer

Så litt slitte ut de skruene/muterene dine. Mulig at du bør dra gjennom mutterene med en gjengetapp for å fikse på gjengene før du skrur fast elementet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har jo en Svoger som tidligere har testet E1 og E2... Har dessverre ikke noe anlegg du kan teste på:sad:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Så litt slitte ut de skruene/muterene dine. Mulig at du bør dra gjennom mutterene med en gjengetapp for å fikse på gjengene før du skrur fast elementet.
    De skruene der skal aldri brukes igjen!!!

Ellers pusset jeg ned og dro på med siste lag sparkel på overgang PVC/furu i går. Nå skal jeg pusse ned med 240-papir (eller noe der omkring), før jeg spruter på en dæsj med slipegrunning (og deretter svart lakk).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Virkelig bra arbeid. Ser frem til å se litt tester av denne.
    Hey hey! Enda en trådleser som kommer ut av skapet ;-) Tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg har sagt det før, men bare en liten kommentar som dette, gjør underverker for arbeidslysten!

Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    *ekspressflytter til Sarpsborg*
    Hehehe! Det er kanskje å dra det litt langt... men takk for tilliten

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey hey! Enda en trådleser som kommer ut av skapet ;-) Tusen takk for tilbakemeldingen. Jeg har sagt det før, men bare en liten kommentar som dette, gjør underverker for arbeidslysten!
    Jeg ser ikke bort i fra at du kommer til å gjøre et videoopptak eller 2 når du skal teste subbene (i hvertfall på HTF07)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montering av topp/bunn

Tror kanskje jeg har kommet på en løsning for montering av topp bunn på en kontrollert metode:razz: virker ikke fullt så brutal som den vi pratet om på møtet i går. skal se om jeg kan få laget en skisse...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må bare tro meg når jeg sier at jeg ikke bevisst prøver å jobbe sakte. Jeg har bare en viss andel av døgnet på dette (og da gjerne en del av døgnet man egentlig skulle ha gjort andre ting (som f.eks. å sove ;-))). I tillegg er jeg ingen racer, men liker å tenke litt før jeg gyver løs, og å få det ordentlig.

Men det er klart, siden jeg ikke har noe hjemmekino (enda), så er det ikke himmel og hav om å gjøre å bli ferdig "i går" heller.

Når dette er sagt, så ser jeg for meg at de er ferdige iløpet av to-tre uker.
    Joda, kjenner situasjonen med barn, hus, kone osv, det var heller ikke meningen å antyde at du bevisst holder oss på pinebenken Jeg er bare så imponert over at du faktisk greier å være så nøyaktig og omstendig i stedet for å kline det sammen og få det til å spille. Men det blir utrolig lekkert.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke bort i fra at du kommer til å gjøre et videoopptak eller 2 når du skal teste subbene (i hvertfall på HTF07)
    Det er jo klart! Et helt klart mål bør jo være å få gelenderet på utsiden av huset til å vibrere litt mer enn på HTF06 ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg har kommet på en løsning for montering av topp bunn på en kontrollert metode:razz: virker ikke fullt så brutal som den vi pratet om på møtet i går. skal se om jeg kan få laget en skisse...
    Har laget en liten skisse.Vedlegg 16494

Legg på et par plater i topp /bunn. Du kan også bruke en plate med en planke på. Skjøt sammen 2 gjengestenger (M12, 19-389 )
    og en forlengelsesmutter (M12, 19-518 ) og et par 4 kanstskiver (Ø13, 19-597 ) pluss et par vanlige muttre (M12, 19-896 ).
    Trekk sammen lokkene med denne skruen. (Størrelse, Delenummer biltema)

Side 30 av 57 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •