TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1125
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt uklar melding

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Det er jo et poeng at det er tett, så kiler mellom "burger" og rør er vel gjerne litt småskummelt?

DrE
    Det er mulig at det ble noen missforståelser her...
    Poenget var å låse bassrefleksrøret helt. Det limet du bruker ser litt "gummiaktig" ut. Jeg har gjort en rask skisse på bildet dit som viser hvorden jeg tengte å kile fast røret. Dette vil IKKE medføre noen lekasje.
    Vedlegg 15993
    Ringen skrur/limer du fast i tillegg selvsagt.

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lim mellom papp og MDF?
    Polyurethanlim! Legg på, dusj lett med vann fra en dusjflaske, la stå 4-5timer.
    Smakk! Sitter som støpt!
    Det er i alle fall mitt forslag.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det er mulig at det ble noen missforståelser her...
    Poenget var å låse bassrefleksrøret helt. Det limet du bruker ser litt "gummiaktig" ut. Jeg har gjort en rask skisse på bildet dit som viser hvorden jeg tengte å kile fast røret. Dette vil IKKE medføre noen lekasje.
    Vedlegg 15993
    Ringen skrur/limer du fast i tillegg selvsagt.
    Det må vel være bedre å lage ringen skikkelig tight og lime, enn "slarkete" og bruke kiler? Men det er du som har utdannelsen, Pål... ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det må vel være bedre å lage ringen skikkelig tight og lime, enn "slarkete" og bruke kiler? Men det er du som har utdannelsen, Pål... ;-)
    Det er sant det Rune ;-) Poenget var vel rett og slett at dersom det om formodning likevell skulle bli klaring på 2 mm så er dettte en måte å gjøre sammenføyningen helt stiv. jeg vet ikke riktig hvor stivt limet ditt er. Dersom det er som limpistollim (i konsistens etter størkning) så er det mer enn nokk å lime. men dersom det er mer som silikon, så ville jeg vurdere låsing med skruer, dersom du har slark.:-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Lim mellom papp og MDF?
    Polyurethanlim! Legg på, dusj lett med vann fra en dusjflaske, la stå 4-5timer.
    Smakk! Sitter som støpt!
    Det er i alle fall mitt forslag.
    Jeg prøve en gang å bygge en sub med polyurethanlim, men fikk det ikke helt til. Limet ble bare noe skumgreier som ikke ble sterkt i det hele tatt - muligens fordi jeg glemte (ikke visste om) å spraye med vann ... ops:

Er vannet alfa og omega? Er det forskjellen på helt ubrukelig resultat og et sterkt og ekspanderende lim?

Ellers er lang herdetid og den ekspanderende egenskapen helt perfekt til mitt bruk! Takk for tipset!

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannet betyr nok endel ja, ettersom det påvirker herdeprosessen.
    Ideelt sett bør det jo også være et press mellom flatene som skal limes. Men om klaringen ikke er alt for stor, så mener jeg bestemt at det skal gå bra.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ideelt sett bør det jo også være et press mellom flatene som skal limes. Men om klaringen ikke er alt for stor, så mener jeg bestemt at det skal gå bra.
    Er en liten smule bekymret over ekspansjonen. Jeg kan vel ikke klare å "sprenge" røret, vel? Kanskje jeg skal dra rundt en jekkestropp under herdingen for sikkerhets skyld...

Er det forresten et spesielt lim du hadde i tankene? Sist brukte jeg (tror jeg) en Casco-sak, som ikke var så ulik det vanlige orange trelimet.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg på godt med press, så går dette bra, skummet fyller alle tomrom :-D
    Skulle det tyte ut noe sted, så er dette skummet (stort sett) lett å fjerne.
    Men jeg vil prøve å unngå å legge på lim i enden av røret, og konsentrere meg om å legge lim på innersiden av røret inn mot "proppen". På denne måten slipper du mye etterarbeid med fjerning av skum

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en liten smule bekymret over ekspansjonen. Jeg kan vel ikke klare å "sprenge" røret, vel? Kanskje jeg skal dra rundt en jekkestropp under herdingen for sikkerhets skyld...

Er det forresten et spesielt lim du hadde i tankene? Sist brukte jeg (tror jeg) en Casco-sak, som ikke var så ulik det vanlige orange trelimet.
    Jeg har bruket en Casco sak hjemme. Du trenger ikke å bekymre deg for ekspansjonen. Den vil ikke sprenge røret! det eneste den vil gjøre er å fylle ut alle tomrom den greier å komme til, som feks den lille sprekken i skjøten mellom platene.
    Bruker du dette limet på forsterkningsringen til bassrefleksrøret, så vil det bli helt tett, og da trenger du i hvertfall ikke de "kilene" jeg pratet om.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og DER var jeg ferdig med å lese hele tråden..Puh..tror jammen det tok ett par timer jeg gitt

Dette er jo ett KONGE prosjekt.Skikkelig morro å se at det finnes slike personer her i Sarpsborg!
    Håper du snart blir ferdig og att du blir blåst overende når du fyrer dem opp for første gang(omtrent som i tilbake til fremtiden filmen)

Tror forresten at jeg vet hvem du er og da blir det jo ekstra morro å følge med videre!
    Etter å ha lest denne tråden så er jeg iallfall blitt rimelig sikker på at jeg vet hvem paalab og Hoj er..hihi:-D

Har forresten en SVS sylinder hvis du er interessert i å se åssen den ser ut innvendig(er vel bare å skru ut elementet og glane inn det vel) Da får jeg sett vilket element jeg har i samme slengen og se om jeg skal oppgradere den eller ikke:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan ikke si som hifi plumber at jeg har lest hele tråden, men jeg har scrollet gjennom de fleste sidene og må si at du vet hva du driver med!!! (ja det var til trådstarteren) alltid kjekt for oss litt mer uvitende med gode (og mange) bilder og forklaringer.. jeg tror subbene dine kommer til å toppe det meste når de blir ferdige! lykke til og husk mange bilder av resultatet

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sendte stoffbiten i dag. jeg skrev navnet ditt bittelitt utydelig på huskelappen min så ikke skyt meg om det er en skrive feil... rimelig sikker på at det er rett though...

:-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    sendte stoffbiten i dag. jeg skrev navnet ditt bittelitt utydelig på huskelappen min så ikke skyt meg om det er en skrive feil... rimelig sikker på at det er rett though...
    Er det fornavnet du er usikker på?

Tuller selvsagt... For de som vil se flere rørsubber er det en god del diy-ere i USA som holder på på avsforum (RuneW har også en tråd der) DIY Speakers and Subs - AVS Forum

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja mulig jeg skrev christoffer istede... men kommer vel frem.

hehe

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    ja mulig jeg skrev christoffer istede... men kommer vel frem.

hehe
    Christoffer? Det er jo det farfaren min het... Tilfeldig? Neppe...

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Og DER var jeg ferdig med å lese hele tråden..Puh..tror jammen det tok ett par timer jeg gitt
    Det står respekt av de som gidder å lese hele denne maratontråden! Det var liksom ikke meningen at det hele skulle ta lang tid, og beklager at det ikke går så fort, men man rekker i alle fall å tenke gjennom saker og ting...

Kjempemorsomt at noen gidder å følge med (og heie :-))

Dette er jo ett KONGE prosjekt.Skikkelig morro å se at det finnes slike personer her i Sarpsborg!
    Håper du snart blir ferdig og att du blir blåst overende når du fyrer dem opp for første gang(omtrent som i tilbake til fremtiden filmen)
    Jaja, konge og konge. Dere må ikke la dere lure av at det tar sånn fryktelig lang tid. Bare jeg som er litt treg ;-)

Men det begynner å bygge seg opp visse forventninger, ja...

Tror forresten at jeg vet hvem du er og da blir det jo ekstra morro å følge med videre!
    Etter å ha lest denne tråden så er jeg iallfall blitt rimelig sikker på at jeg vet hvem paalab og Hoj er..hihi:-D
    Du har nok valgt et litt smartere nick enn meg i så måte, for jeg aner virkelig ikke hvem du er... Hmm... så du kjenner flere i HTF-mafiaen? Må ha noe med det å gjøre da? Nå lurer jeg litt...

Har forresten en SVS sylinder hvis du er interessert i å se åssen den ser ut innvendig(er vel bare å skru ut elementet og glane inn det vel) Da får jeg sett vilket element jeg har i samme slengen og se om jeg skal oppgradere den eller ikke:-D
    Ja, kunne vært morsomt, men jeg vet ikke om de er direkte sammenlignbare, og så var det problemet med å se de akustiske egenskapene til dempematerialet. Så vidt jeg har skjønt, kan det være store forskjeller på dempemateriale som kan se likt ut.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, bare dro ett navn ut av luften som var rimelig annerledes enn Rune...

Apropos egenskaper på dempemateriale som ser relativt likt ut ja. Har noe av det biltema bølgeskummet og så har jeg noe annet bølgeskum og forskjellene på de to er rimelig stor. Biltema sitt er jo bare crap, mens det andre er mye mer fyldig
    og demper mye bedre.
    Huff nå minnet det meg på hushboksen min som er fyllt opp med biltema sitt bølgeskum. Skulle puttet i noe skikkelig, er nok en del potensiale der!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje jeg vet hvem du er også HiFi Plumber.
    Du er muligens rørlegger til vanlig, ser ikke bort i fra at du har sunget i Betlehem borgen. (nå kan det hende jeg er litt på tynn is):???:

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har nok valgt et litt smartere nick enn meg i så måte, for jeg aner virkelig ikke hvem du er... Hmm... så du kjenner flere i HTF-mafiaen? Må ha noe med det å gjøre da? Nå lurer jeg litt...
    Hehe..Har nok ikke noe med HTF-mafiaen å gjøre.Endel av de i den mafiaen var vel også med i Isekoret i "yngre" dager.Er ikke sikker på om du var det da(litt vanskelig å se med støvmasken på:-D )
    Jeg var med i ungdomskoret på Bethlehem Borgen.Langhåra ramp som kjørte rundt i gammel Ford

Stå på videre med prosjektet.Skal bli artig å følge med på fortsettelsen.Håper jeg er så heldig å få høre det ferdige resultatet en gang også

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Tror kanskje jeg vet hvem du er også HiFi Plumber.
    Du er muligens rørlegger til vanlig, ser ikke bort i fra at du har sunget i Betlehem borgen. (nå kan det hende jeg er litt på tynn is):???:
    Du er nok på rett spor paalab..morro å treffe kjentfolk her inne:-D

Side 23 av 57 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •