TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 57 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1125
    Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Mulig at det er litt stöv i strömforskyningen din... (beklager at det er noen rare bokstaver, jeg er for tiden på et kurs i Sverige:roll: )

Ellers ser det veldig bra ut Rune. Stå på!!

Er hjemmesiden oppdatert?
    Nei, har ikke hatt tid. Nå er det kun sub + avforum. Har måttet kutte ned på alle andre (fritids)aktiviteter en stund... Kommer tilbake til hjemmesiden ved anledning.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg (atter en gang) lest igjennom det meste av tråden, men finner ikke noe info om hvor du kjøpte forsterkeren...?
    Så da må jeg nesten mase litt igjen da, hvor, og pris?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Nå har jeg (atter en gang) lest igjennom det meste av tråden, men finner ikke noe info om hvor du kjøpte forsterkeren...?
    Så da må jeg nesten mase litt igjen da, hvor, og pris?
    Forsterkeren kjøpte jeg på Playback. Kjenner ikke helt igjen prisen jeg ser på sidene deres nå. Jeg mener å huske jeg betalte €275 (inkludert frakt) + VAT/mva. Ble i alle fall ca 2800,- med alt. De har tydeligvis øket prisene litt (til litt over 3000), men jeg mener fortsatt at man får mye kraft for pengene.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Nei, har ikke hatt tid. Nå er det kun sub + avforum. Har måttet kutte ned på alle andre (fritids)aktiviteter en stund... Kommer tilbake til hjemmesiden ved anledning.
    Pleier ikke du å gjøre en del av denne "fritidsaktiviteten" fra jobben?:twisted:

Noe nytt i dag?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier ikke du å gjøre en del av denne "fritidsaktiviteten" fra jobben?:twisted:
    Hysj da!

Noe nytt i dag?
    Nei. Spør igjen til uka...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Rune!

Har nå lest hele tråden din! Ser meget lovende ut
    g-h tipsa meg om denne suben da jeg ville selge min. Og nå som den er solgt ser det ut til at jeg også kommer til og få meg en slik sonosub:-D
    Gleder meg til og se det ferdige resultatet ditt! Ser ut til og bli noen skikkelige monster suber
    g-h sa seg villig til og bygge en slik til meg, da han ikke har plass til en Så jeg leste gjennom tråden din, og ble utrolig gira da jeg kom over dette innlegget:

Sitat Opprinnelig postet av Elemental Studios
    Dette burde bli svært heftig! Motoren i TC2000 elementet får jo selv SVS ultra elementet til å virke pinglete Og det sier ikke så rent lite...

Med 258 liter og 15,32 hz avstemning spiller jo subben teoretisk 13,5hz - 80hz +/-3dB i ekkofritt rom! Ta med romforsterkning og du burde ha god respons hele veien ned i avgrunnen

Luftmessig flytter en av disse subbene nesten like mye som en Plus/2, så har man 2 stk av disse i et rom kan man begynne å lure på om det er helseskadelig!
    Min svs plus/2 ble solgt i dag:cry: Trengte litt penger... Men når jeg ser at jeg kan få en sonosub til en billig penge som kan hamle opp med min gamle, da ble jeg gira

Ser ut til og bli en spennede sub!
    Håper bare den lever opp til forventningene...

Kommer til og følge spent med på tråden din;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Jeg skriver dette med Opera Mini på en mobiltelefon på ei hytte i Lillehammer, så jeg aner ikke om det funker... Uansett - takk for positiv feedback! Du er griseheldig som får den bygget for deg, for det er en (for meg i alle fall) seig prosess. når det gjelder hvordan den sparker fra seg, så er vel jeg den som er mest spent!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Supert!

Det er svært spennende å se progresjonen i denne tråden. Du har en ivrig tilhenger her ivertfall!
    Stå på!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg endelig hjemme og kan svare skikkelig på ting. Quoting funka "merkelig nok" ikke på Opera Mini, så det ble litt vanskelig...

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hei Rune!

Har nå lest hele tråden din! Ser meget lovende ut
    Takker!

g-h tipsa meg om denne suben da jeg ville selge min. Og nå som den er solgt ser det ut til at jeg også kommer til og få meg en slik sonosub:-D
    Gleder meg til og se det ferdige resultatet ditt! Ser ut til og bli noen skikkelige monster suber
    Ja, kanskje det - det skulle i alle fall være potensiale :-)

g-h sa seg villig til og bygge en slik til meg, da han ikke har plass til en
    Høres ut som en drømme-situasjon å få norges raskeste hjemmebygger til å ta en slik jobb... blir vel ferdig på 3 dager han g-h... Selv trodde jeg det skulle ta ca like lang tid som en vanlig kasse-sub, men det viser seg at det tar 2-3 ganger så lang tid. Nå har jo jeg vært dum nok til å sette igang med to stk, så da tar det enda lenge tid...

Har du tenkt noe på elementer? Blir det RL-p 15 på deg, eller?

Ser ut til og bli en spennede sub!
    Håper bare den lever opp til forventningene...

Kommer til og følge spent med på tråden din;-)
    Vet egentlig ikke helt hva forventningene mine er... Denne type sub'er blir jo skrytt opp i skyene på avsforum.com, også av folk som har hatt diverse SVS-sub'er, men jeg har aldri hørt en eneste SVS-sub selv (eller sonosub, for den saks skyld), så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg forventer meg. Kan bli en hyggelig overraskelse, kanskje?

Bare den forårsaker nyreskader er jeg fornøyd :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Det er svært spennende å se progresjonen i denne tråden. Du har en ivrig tilhenger her ivertfall!
    Stå på!
    Tusen takk :-)

Dere skulle bare visst hvor stor prise jeg setter på slike tilbakemeldinger! Jeg lover å ta i et tak denne uken!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ....Høres ut som en drømme-situasjon å få norges raskeste hjemmebygger til å ta en slik jobb...

Selv trodde jeg det skulle ta ca like lang tid som en vanlig kasse-sub, men det viser seg at det tar 2-3 ganger så lang tid. Nå har jo jeg vært dum nok til å sette igang med to stk, så da tar det enda lenge tid...
    Jeg vil først teste 1 stk sonosub:-) Spiller den bra, blir det nok en til;-) Muligens hvertfall...

Har du tenkt noe på elementer? Blir det RL-p 15 på deg, eller?
    g-h har tenkt på elementer. hehe. Jeg sier meg bare enig! Ser ut til at det blir det samme som du gikk for, TC-2000
    Men jeg velger heller å gå for 1 stk Hypex DS-4 som forsterker
    ELTEK AS
    Eller, g-h sa jeg burde gå for den Så da gjør jeg det!

Vet egentlig ikke helt hva forventningene mine er... Denne type sub'er blir jo skrytt opp i skyene på avsforum.com, også av folk som har hatt diverse SVS-sub'er, men jeg har aldri hørt en eneste SVS-sub selv (eller sonosub, for den saks skyld), så jeg vet egentlig ikke helt hva jeg forventer meg. Kan bli en hyggelig overraskelse, kanskje?

Bare den forårsaker nyreskader er jeg fornøyd :-)
    Hehe:-)
    Jeg har selv hatt svs pb12 plus/2, så skal bli moro og høre/føle denne sonosub`en
    Gleder meg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    g-h har tenkt på elementer. hehe. Jeg sier meg bare enig! Ser ut til at det blir det samme som du gikk for, TC-2000
    Men jeg velger heller å gå for 1 stk Hypex DS-4 som forsterker
    ELTEK AS
    Eller, g-h sa jeg burde gå for den Så da gjør jeg det!
    Hvordan har han tenkt å bygge forsterkeren inn i sub'en? Blir nok en liten
    utfordring, men det skal vel gå...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan har han tenkt å bygge forsterkeren inn i sub'en? Blir nok en liten
    utfordring, men det skal vel gå...
    Ingen problem:-)

Men da det tar litt tid og mekke til, så tror jeg bare han dropper det. Bygger heller en liten kasse til forsterkeren som jeg kan ha under sofaen:-D

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å kapre tråden på noen måte da RuneW så kan jeg jo si noen ord....

Jeg hadde tenkt å bruke Adire sitt Tempest element, da det gjerne anses for å være det mest musikalske (kontra pris), men siden Jens kommer fra en Plus/2 så tror jeg vi liker de ekstreme måleparametrene til TC2000 ganske godt....

Ellers så bør det ikke ta så lang tid. Jeg har ingen unger som skal male om rommet jeg står i Jeg tror/håper at jeg slipper de aller verste detaljene du holder på med, og tar utgangspunkt i å få en best fungerende konstruksjon uten altfor mange småting. Sånn sett holder jeg også kostnadene nede for Jensemann (selv om jeg selv vil påstå at jeg er VEEELDIG billig i drift for han).

Jeg får jo tak i en del materialer gratis (benkeplate til topp og bunn f.eks) og materialet har jeg jo. Utskjæring av mdf og benkeplater skal ikke ta så lang tid, og rørene bør være på vei snart.

Jeg må derimot gjøre meg ferdig med Xinhua sin centerhøytaler før jeg begynner på dette, men sonosubben BØR ikke ta så mye mer enn 3-6 effektive dager... Så får jeg heller bli motbevist etterhvert

Ditt prosjekt ser uansett veeeeeeldig bra ut...Kudos!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Uten å kapre tråden på noen måte da RuneW så kan jeg jo si noen ord....

Jeg hadde tenkt å bruke Adire sitt Tempest element, da det gjerne anses for å være det mest musikalske (kontra pris), men siden Jens kommer fra en Plus/2 så tror jeg vi liker de ekstreme måleparametrene til TC2000 ganske godt....

Ellers så bør det ikke ta så lang tid. Jeg har ingen unger som skal male om rommet jeg står i Jeg tror/håper at jeg slipper de aller verste detaljene du holder på med, og tar utgangspunkt i å få en best fungerende konstruksjon uten altfor mange småting. Sånn sett holder jeg også kostnadene nede for Jensemann (selv om jeg selv vil påstå at jeg er VEEELDIG billig i drift for han).

Jeg får jo tak i en del materialer gratis (benkeplate til topp og bunn f.eks) og materialet har jeg jo. Utskjæring av mdf og benkeplater skal ikke ta så lang tid, og rørene bør være på vei snart.

Jeg må derimot gjøre meg ferdig med Xinhua sin centerhøytaler før jeg begynner på dette, men sonosubben BØR ikke ta så mye mer enn 3-6 effektive dager... Så får jeg heller bli motbevist etterhvert

Ditt prosjekt ser uansett veeeeeeldig bra ut...Kudos!
    Hehe - tror nok du har alle forutsetninger for å bli ferdig før meg ja... Var forresten deg jeg spurte om dempemateriale fra Eltek og hvordan du festet det osv?

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - tror nok du har alle forutsetninger for å bli ferdig før meg ja... Var forresten deg jeg spurte om dempemateriale fra Eltek og hvordan du festet det osv?
    Det var gjerne det Jeg bruker den som kommer på rull fra eltek... funket optimalt i min ML TQWT konstruksjon og da beholder jeg den. Den er lett å feste med lim og strips/ståltråd rundt rør og i "taket"...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt mer OT.

Men hva med å hive seg på gruppekjøptet av 500w bash forsterker? billigere enn ds4 og tror den er kraftigere og!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    litt mer OT.

Men hva med å hive seg på gruppekjøptet av 500w bash forsterker? billigere enn ds4 og tror den er kraftigere og!
    Vet ikke om jeg skal la g-h få svare på det...
    Men han har hatt både bæsj`en å hypex`en. Han sa jeg heller skulle gå for Hypex. Så da gjør jeg det!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Det var gjerne det Jeg bruker den som kommer på rull fra eltek... funket optimalt i min ML TQWT konstruksjon og da beholder jeg den. Den er lett å feste med lim og strips/ståltråd rundt rør og i "taket"...
    Har du tenkt å kle veggene i det hele tatt på "din" sono?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg skal la g-h få svare på det...
    Men han har hatt både bæsj`en å hypex`en. Han sa jeg heller skulle gå for Hypex. Så da gjør jeg det!
    Har dere vurdert Keiga? 1000 wattern går for rett over 5000.-

Side 20 av 57 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •