TC-2000 Sonosubs - ENDELIG FERDIGE! - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1125
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kult!!

Så ut som en liten utfordring med den lampa ;-)
    Tror du kommer til å få noen skikkelig dypt mørke plater.
    Venter spent på resultatet!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Tror du får stoffer hos SGS (se tidligere innlegg) mener at mange av disse stoffene kommer på rull med bredde ca 1,8m Kalles ofte for gardinstoff...
    Ring dem og hør, de har sikkert ett eller annet som også er tøyelig.
    Kjærringa elsker å surre rundt på SGS, så jeg kan jo tilby å "være med" en gang ;-)

Er jo ikke så usannsynlig at bertene der nede faktisk kan hjelpe meg hvis jeg sier hva det skal brukes til heller...

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Er jo ikke så usannsynlig at bertene der nede faktisk kan hjelpe meg hvis jeg sier hva det skal brukes til heller...
    Det er viktig å hente kompetanse der man finner den ja, og du kan jo glatt slå to fluer i en smekk når du involverer kånå (og dermed øker muligheten for en godkjent WAF).

DrE

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjærringa elsker å surre rundt på SGS, så jeg kan jo tilby å "være med" en gang ;-)

Det er jo tross alt en hobbybutikk

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gardiner

Nå vet ikke jeg om du har vinduer i det fremtidige tvrommet dit, men du kan jo kjøpe et par meter ekstra til "gardiner" i samme stoff for å smøre kjæringa litt ;-).
    Dersom du skulle komme på å lage noen andre høytalere til samme rom, så har du jo noen "gardiner" som du kan bruke til trekk

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb Fres

Hvor stor diameter har du på pinnen på fresen din? Ser at du har brukt en fres på R10. Det er mulig jeg har en større hjemme. Jeg kan jo ta en titt ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor stor diameter har du på pinnen på fresen din? Ser at du har brukt en fres på R10. Det er mulig jeg har en større hjemme. Jeg kan jo ta en titt ;-)
    8mm tange. Det finnes både ca 12mm og 16mm til 8mm tange, men jeg har det ikke... Er ikke sikker på om jeg gidder å frese en gang til hvis det bare er 12mm du har. Ikke store forskjellen på 10 og 12, men du kan jo se etter.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg om du har vinduer i det fremtidige tvrommet dit, men du kan jo kjøpe et par meter ekstra til "gardiner" i samme stoff for å smøre kjæringa litt ;-).
    Dersom du skulle komme på å lage noen andre høytalere til samme rom, så har du jo noen "gardiner" som du kan bruke til trekk
    Jeg tror svarte gardiner egner seg dårlig som "smøring" for å være helt ærlig. Lukter mer av husbråk... ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8mm tange. Det finnes både ca 12mm og 16mm til 8mm tange, men jeg har det ikke... Er ikke sikker på om jeg gidder å frese en gang til hvis det bare er 12mm du har. Ikke store forskjellen på 10 og 12, men du kan jo se etter.
    Jeg har en innbilning om at jeg har en på 16mm. Har et ekstra sett med freser i tillegg til de som følger med fresen. Dette har noen flere varianter av freser. :-D

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Nei, nei, nei, NEEEEEEEI!!!!

Noen som lurer på hvorfor det tar så gudjammerlig lang tid med dette prosjektet mitt? Jeg har kanskje vært inne på det før, men jeg er altså pappa til 3 småtroll, alder 2-5 år og dette er vanligvis temmelig slitsomt (for å si det mildt), men i dag toppet det seg...

I det siste har jeg jobbet rævva av meg (unnskyld uttrykket) for å bli ferdig med noen rom nede i kjelleren før jul, og for et par dager siden anså jeg meg som ferdig og at jeg ikke skulle gjøre noe mer før over nyttår (det er nemlig alltid en list som ikke er på plass).

Orme-yngelet (som Donald sier) fikk lov til å leke nede i de nye kjeller-rommene noen ubevoktede minutter - og da skjedde det. Det meste av farlig verktøy osv hadde jeg sørget for å fjerne, men det var en ting jeg hadde glemt, nemlig denne:

Det største krapylet har vett på å ikke søle med maling, men klarer (tydeligvis) fint å åpne en ny, uåpnet beis-burk. Det minste rakkeren klarer ikke å åpne en slik, men klarer fint å helle den over seg og halve kjelleren, når den største allerede har åpnet den og latt den ligge uten lokk:

Og her er resultatet (etter frenetisk vasking med white/rød-sprit). Klarte heldigvis å fjerne det fra gulvet, men vegger, dør og lister må males på nytt:

AAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

Jeg ikke kverke dem - jeg ikke kverke dem - jeg ikke kverke dem - jeg ikke kverke dem- jeg ikke kverke dem...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ser da rimelig mørk ut den... tror det blir bra jeg!

hehehe!

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehehe

Forresten - har følgt med på prosjektet ditt siden starten, både her på avforum, og 'over there' på AVS.. Gleder meg til å følge med videre hva som skjer! Er veldig spennende å lese/se bilder av prosjektet.. inspirerende er det også - for jeg funderer på å lage en slik selv - some day

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Den ser da rimelig mørk ut den... tror det blir bra jeg!

hehehe!
    Og jaggu ble det litt igjen i burken også, selv om man ikke skulle ha trodd det :-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egil_M
    Hehehehe

Forresten - har følgt med på prosjektet ditt siden starten, både her på avforum, og 'over there' på AVS.. Gleder meg til å følge med videre hva som skjer! Er veldig spennende å lese/se bilder av prosjektet.. inspirerende er det også - for jeg funderer på å lage en slik selv - some day

Artig at noen fortsatt gidder å følge med, selv om det går snegletregt... Jeg liker godt å ta masse bilder, så hvis det ikke kjeder folk så kommer jeg til å fortsette med det!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig at noen fortsatt gidder å følge med, selv om det går snegletregt... Jeg liker godt å ta masse bilder, så hvis det ikke kjeder folk så kommer jeg til å fortsette med det!
    Klart vi gidder! Dette er faktisk utrolig spennende. Jeg beundrer håndarbeidet ditt. Resultatet av dette må bli bra, bare fra arbeidsprosessen å dømme. Stå på Rune!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Klart vi gidder! Dette er faktisk utrolig spennende. Jeg beundrer håndarbeidet ditt. Resultatet av dette må bli bra, bare fra arbeidsprosessen å dømme. Stå på Rune!
    Nå må du ikke gjøre meg forlegen her :-)

Jeg liker å si at jeg ikke kan skryte på meg 10 tommeltotter fordi jeg har saget av et par av dem ;-)

Men man kommer langt med 8 tommeltotter også, hvis man tar tiden til hjelp, noe jeg har gjort så det rekker!!!

(Liker Camel jeg også, forresten...)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betviler sterkt at har så mye som 8 tommeltotter, vil heller tro max 2. Og fortsett å ta bilder.

Hva har du vasket rakkerne med forresten? Kan vel ikke bare male de med hudfarget maling heller...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende at du får gjort noe som helst med 3 små "rakkerunger". Jeg får ikke gjort en dritt og jeg har bare en..... nå hjelper det jo ikke at jeg sliter med prolaps for tiden heller da.

Den lakkbeisen setter seg godt fast vedlig raskt og er genial til jobben. Men i slike "ulykkestilfeller" må man vel bare ta en Homer å si "Dooooohhhh!".

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stå på RuneW! Bilder får vi aldri overdose av, så lenge det dreier seg om AV prosjekter

Kjøl deg ned med noen duggfriske og ta en timeout. Å male vegger og dører på nytt er selvfølgelig kjedelig, men det er tross alt bedre enn om rakkerne hadde tatt seg hver sin solide sup beis (tviler på at det er noe for barnemager).

Henviser ellers til Konrad og vedlegget

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Hva har du vasket rakkerne med forresten? Kan vel ikke bare male de med hudfarget maling heller...
    Den mest tilsølte rakkeren får bare ha litt annen farge en stund - til skrekk og advarsel. Blir vel bare barnehagens helt...

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Imponerende at du får gjort noe som helst med 3 små "rakkerunger". Jeg får ikke gjort en dritt og jeg har bare en..... nå hjelper det jo ikke at jeg sliter med prolaps for tiden heller da.

Den lakkbeisen setter seg godt fast vedlig raskt og er genial til jobben. Men i slike "ulykkestilfeller" må man vel bare ta en Homer å si "Dooooohhhh!".
    "Dooooohhhh!" - Det hjalp faktisk ;-) God bedring! Ryggen er noe av det værre å slite med. har hatt noen runder selv, men lenge siden nå.

Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Stå på RuneW! Bilder får vi aldri overdose av, så lenge det dreier seg om AV prosjekter

Kjøl deg ned med noen duggfriske og ta en timeout. Å male vegger og dører på nytt er selvfølgelig kjedelig, men det er tross alt bedre enn om rakkerne hadde tatt seg hver sin solide sup beis (tviler på at det er noe for barnemager).

Henviser ellers til Konrad og vedlegget
    Det mellomste ormeyngelet (som faktisk var helt uskyldig i siste episode) helte i seg tennvæske for 1.5 år siden. Ble ballade av det også, men han har jo overlevd, så de tåler en del.

Blir muligens en liten timeout, som du sier, med sub'en i jula. Skal jo være til til familie og greier, men kommer nok til å være litt "borte" under diverse familietragedier.

Kommer i alle fall sterkt tilbake på nyåret!

Alt av arbeid med sub'en før dette tar jeg som bonus.

Side 12 av 57 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •