Gjærsag/bordsag

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gjærsag/bordsag

Skal i gang med å sette i stand hele kjelleren til kino,soverom,bod o.s.v. Jeg trenger da en god sag til denne jobben. Det beste hadde vært en sag som man kan kappe, liste og klyve med, men er redd det blir litt dyrt. Budsjettet er 4000.-kr.
    Fint om noen hadde noen anbefalinger å komme med.:-D

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Obs! Har hat en DeWalt på tilbud til ca.2200 husker ikke helt, og tilhørende bor bestiller dem til deg for ca.1800kr(f.eks Tools skal ha over 3000kr for den samme).

Dem har hat tilbudet i et par uker, men om dem har det ennå.... Du får spørre dem som jobber der

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ser de har en Dewalt til 2598 på OBS. Har også sett på Bosch pcm 8 og Bosch TS 10.http://www.bullmann.no/ehandel/Bilde...8boschts10.jpg . TS 10 hadde jo vært midt i blinken da den har klyve muligheter men er litt usikker på åssen denne er å kappe lister med. Noen som vet?

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra bilde er det stillbar mothold på sleiden,så det skulle gå bra å kappe lister.Eneste er at hvis det er lange lister bør du lage deg et bord på sleiden,evt. å se om det er råd og kjøpe et..
    Et tips se om det er noen som selger brukte sager,er endel firma som kjøper opp "overflødig utstyr" fra industrien,er en heldig kan en gjøre et kjempekjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DeWalt

DeWalt!!!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en kapp/gjæresag på clas ohlson, denne har også et bord til å montere på! grei pris, og den virker veldig solid, og eg har bare gode erfaringer med den!

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Kjøpte meg en kapp/gjæresag på clas ohlson, denne har også et bord til å montere på! grei pris, og den virker veldig solid, og eg har bare gode erfaringer med den!
    Er litt i tvil om kvaliteten på clas Ohlson så det blir nok noe annet, men takk for tipset.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil dere si at det er bedre kvalitet på Dewalt en på Bosch?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt den gleden av å låne Dewalt 707 og tilhørende bord/stativ da jeg satt i stand hjemmekinoen i kjelleren !
    Bare positivt å si om denne "komboen"
    Tror de har tilhørende bord/stativ også på tilbud/kampanje nå !?
    Makita har vel også bra produkt men går vel noe over budsjett vil jeg tro....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogema
    Vil dere si at det er bedre kvalitet på Dewalt en på Bosch?
    Har en kompis som valgte Bosch fordi den var litt enklere å håndtere foir en "amatør", og han kjøpte et noname bord til denne med lys osv. Tror det kpom på ca 4k tilsammen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sag

Kan anbefale elektra beckum. Den er meget bra, mange snekkere bruker den for tiden. Byggmakker selger den for ca 3500.- Ikke kjøp billig sager, umulig å liste med.

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har brukt Bosch TS 10 her?Eller er det like greit å kjøpe en sirkelsag ved siden av til kutting av plater og lengre kutt.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt i tvil om kvaliteten på clas Ohlson så det blir nok noe annet, men takk for tipset.

Sikkert fornuftig det! men kvaliteten er like god her som på andre sager i prisklassen! klart, betal så får du kvalitet!

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diverse byggforhandlere selger jo slike bordsager til rundt 1500-2000,-. Skulle tro man kanskje kløyva rettere med en slik enn med ei sirkelsag. Tror de kløyver opptil 70mm tykkelse.

Ellers så finnes det vel stativ/bord man kan montere sirkelsaga opp ned i for å bruke den til å køyve med.

Kanskje en kombinasjon av en Dewalt gjærsag til rundt 2k, og ei bordsag kunne vært kjekt for deg? Så det lå et stativ for gjærsag på finn til rundt 500,-. Tror det var tools.

Velg i hvertfall ei gjærsag fra et kjent merke(dewalt, bosch,makita). De er mye bedre å bruke enn disse noname sagene mellom 1200-2000,-.

Kanskje lurt å tenke igjennom hva du skal kløyve, om det blir mest plater så kan det jo hende at ei sirkelsag er likså greit, i stede for ei bordsag. Ei sirkelsag tar jo også ganske mye mindre lagerplass.

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som har brukt Bosch TS 10 her?Eller er det like greit å kjøpe en sirkelsag ved siden av til kutting av plater og lengre kutt.
    Jeg har ikke brukt Bosch TS 10, men jeg har en Bosch GTS 10 som jeg er synes er super til sitt bruk (kløyving/ribbing + kutting/skråkutting av mindre plater). Den er derimot ikke ideel til gjæring av lange lister eller kutting av store plater.

Kanskje du heller burde se på en kombisag?
    DeWALT DW743 burde være et godt valg (men koster vel rundt 6k veil..?): DEWALT*-*Produkter

Active rogema sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Starman
    Jeg har ikke brukt Bosch TS 10, men jeg har en Bosch GTS 10 som jeg er synes er super til sitt bruk (kløyving/ribbing + kutting/skråkutting av mindre plater). Den er derimot ikke ideel til gjæring av lange lister eller kutting av store plater.

Kanskje du heller burde se på en kombisag?
    DeWALT DW743 burde være et godt valg (men koster vel rundt 6k veil..?): DEWALT*-*Produkter
    Takk for alle svar!
    Har bestemt meg for å gå for Dewalt 707 eller Bosch PCM 8 og kjøpe en sirkelsag ved siden av. Tror det blir bra.:-D

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres ut som en god løsning. Hvis du er interessert i brukt, så ligger det flere på finn.no, bl.a. en PCM 8 m. stativ: FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bordsag

Skal i gang med å sette i stand hele kjelleren til kino,soverom,bod o.s.v. Jeg trenger da en god sag til denne jobben. Det beste hadde vært en sag som man kan kappe, liste og klyve med, men er redd det blir litt dyrt. Budsjettet er 4000.-kr.
    Fint om noen hadde noen anbefalinger å komme med.:-D

det absolutt beste hadde vært for deg å fått lånt deg ei ordentlig kapp/gjærsag og heller kjøpt deg ei billig kløyvsag.

Jeg anbefaler deg å gå inn på finn.no og søke opp ELU kappsag (nåtidens DeWalt) og se hva du kan finne. I dagens marked får du mye ukjente kløyvsager til en billig penge og de har absolutt en god holdbarhet, men se hvor mye effekt saga har også ser du ann hva du skal kløyve. Er det stort og grovt, ville jeg nok prøvd å få lånt meg en gjerdesag av typen 1203/en-fas eller 1603 3-fas.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Makita Makita Makita

Jeg hadde gått for en Makita sag.
    Liten og lett med stor kapasitet. Meget god sag.
    Den er på sommerkampanje nå, til 4500,. inkl mva..

Du kan se den på side 14 i pdf-katalogen

http://www.essve.com/upload/8760/Mak...lavoppløst.pdf

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0