Bygge om kassettspiller i bil til AUX inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Bygge om kassettspiller i bil til AUX inngang?

Hei, trenger litt input på dette.
    Jeg har en orginal bilspiller med 16:9 skjerm, telefon og KASSETSPILLER!

Siden jeg ikke bruker kassett så ofte lenger, så tenkte jeg å forsøke å bygge om denne slik at jeg kan utnytte den som en AUX inngang for en MP3 spiller i steden.
    Så vidt jeg har forstått så er signalet fra lesehodet ca 2-3 mV, mens en phonosignal er i området 750 mV. Det betyr vel at det sitter en slags preamp som jeg må koble meg inn bak.

Samtidig bør jeg vel koble ut motoren som spiller av kassetten, eller lønner det seg kanskje å bare la det stå i en kassett uten bånd, slik at spilleren tror den spiller kassett. Jeg er ikke sikker på i hvilken grad den detekterer at det er noe "feil" kassettenheten.

Er det noen som erfaring, tips eller linker å hjelpe meg med, så er jeg takknemlig. Hvis det blir noe av, så skal jeg legge ut en DIY her.

PS: Er litt nervøs siden spilleren sikkert koster 15000 hos BMW. Mulig jeg må trene litt på en gammel walkman eller noe først...

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ska du bygge noe som kan integreres inn i dashbordet? Hvis ikke så finnes det jo slike kassett adapter greier. En kassett med stereo-minijack hengende ut av.
    http://www.clasohlson.no/images/prod...065708_590.jpg
    32-3612 Hos Clas. Kan ikke kommentere lyden, da det er 100år siden jeg hørte noe slikt i bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Adapter er uaktuelt ja. Skjermen åpnes og lukkes foran inngangen til kassetten, så det går ikke an å ha ledning ut der, og pent er det uansett ikke. Og lyden blir nok ikke bedre nei, av å mate signalet gjennom lesehodet til kassettspilleren heller.

Av lydmessig årsaker er det heller ikke aktuelt med FM sendere heller...

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cappel
    Adapter er uaktuelt ja. Skjermen åpnes og lukkes foran inngangen til kassetten, så det går ikke an å ha ledning ut der, og pent er det uansett ikke. Og lyden blir nok ikke bedre nei, av å mate signalet gjennom lesehodet til kassettspilleren heller.

Av lydmessig årsaker er det heller ikke aktuelt med FM sendere heller...
    har du sjekket om det ikke er feks cd skifter inngang på den? mange orginale systermer har dette og da kan man med en liten omformer gjøre om cd skifterinngangen til en aux inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD skifter også ja, men den er det meningen å beholde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •