Skjema på LAB 1600

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skjema på LAB 1600

Noen som kan hjelpe meg med skjema på LAB 1600 PA forsterker? Prøver å reparere en nå, men avab er ikke interessert i å gi fra seg skjema. Send det gjerne på mail ( al-johan@online.no) hvis du ikke vil legge ut her. Tusen hjertlig takk til de som kan hjelpe

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avab bytter bare ut printkort, de reparere de ikke på den "gode" gamle måten..

ofte transistorer som går på LAB1600..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    såpass, har du no peiling på pris?
    Er en transistor som har gått ja og den er bytta, men funker ikke som den skal fordet. Muligens no høy ohmige motstander som har gått, men uten skjema må nesten alt loddes ut for å måles..

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sjelden at noen seriøse produsenter vil gi ut kretskort (av god grunn. Da kan jo firmaer som behringer) kopiere dem og spare penger på utvikling osvosv.. Men somregel så har vi sammenlignet 2kanaler og målt på den ene kanalen og sammenlignet på den andre kanalen.. Selvom det kan bli endel kjedelige timer med å følge ledningene på plintet så er det beste metoden jeg vet om uten skjema.

MEN.. det er råd.. det finnes sider på nettet hvor folk har lagt ut skjemaer de kommer over. Jeg husker desverre ikke adressen nå ,men du kan legge til evig_onar@broadpark.no på MSN og spørre han. (håper han ikke blir forbanna nå..)Vi drev å diskuterte noe slikt for noen år siden og siden han har fortsatt og jobbe som service elektronikker så skulle det ikke forundre meg om han har den siden liggende fortsatt.

Ellers kan man alltid bruke google

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De aller fleste produsentene jeg har vært borti har uten problemer levert ut skjema til service verksteder jeg har brukt. Er flere som selger skjemaer også. Men her vil altså avab ta alle jobbene selv. Er det noen som har lyst til å kopiere en forsterker så klarer de det fint uten skjema, men der er jo produsenten beskytta med opphavs rett så det er skjelden noe problem (jeg har ihvertfall ikke hørt om noe)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •